Reklama

Reklama

Brána do záhrobí

(festivalový název)
  • Česko Zombie: Město duchů (neoficiální název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (153)

topi 

všechny recenze uživatele

Fulciho trilogie Beyond, House by the cemetery a City of the living dead patří k tomu nejlepšímu co italský, ale i světový horor může nabídnout. V případě Beyond jsem se opět tetelil blahem z remasterovaného vydání (tohle si fakt užívám u jakéhokoliv staršího filmu/hororu, neboť to jsou zásadní rozdíly mezi původními verzemi) a kochal se krásou Catriony MacColl, nechal se unášet dechberoucí hudbou Fabia Frizziho a rozplýval se nad parádní gore řezničinou italského Toma Saviniho - Giannetti De Rossiho. Co na tom, že některé scény jsou "mimo" nebo WTF, tady zrovna nenasytní a po krvi lačnící tarantule. V podstatě totiž tvoří součást celku jako hororu a jako žánru takového. A to peklo podle Fulciho vize je grandiózní!! Je to paráda a tyhle filmy si užijí pouze zarytí fandové pokleslého strašení. Tedy i já! ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Záležitost výhradně pro hororové freaky. Lucio Fulci je úchyl, který se vyžívá ve zdlouhavém a velmi detailním devastování lidského těla. Scénář je jedna velká sbírka zpravidla nelogických a hloupých samoúčelných sekvencí, v nichž laciné a nesmyslné záminky slouží téměř vždy pro více či méně efektní (ale ne efektivní) a značně důsledné zobrazování krvavých a nechutných detailů. Sice se tam skoro pořád "něco děje", ale to bohužel ještě neznamená, že je to zábavné a pochopitelné. Mizerný ústřední hudební motiv a vcelku toporné herecké výkony také zrovna nepotěší. Jistým plusem však určitě je, že se to alespoň netáhne jak smrad, tudíž nuda jako taková moc nehrozí. 50 % ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Takže máme tu strašidelný dom, sexy ženu, ktorú treba ochraňovať, starú knihu, ktorá je kľúčom k mytológii a krivdu z minulosti, ktorá čaká na svoju pomstu. Lenže v dome strávime menej času, ako by bolo kvôli napätiu treba, ženská má viac rozumu, ako jej ochranca, ktorý potom, čo zistí, že zombies treba strielať do hlavy, stále to skúša aj do brucha, jednoduchú a neprepracovanú mytológiu, ktorá nedáva žiaden extra zmysel a onú oživlú mŕtvolu s krivdou, ktorá je tak pomalá, že by jej utiekol každý z osadenstva filmu. Za všetkým nie je iba peklo, ale aj myšlienkové prázdno. Nefunkčnosť filmu nebudem obhajovať rokom vzniku, pretože ak sme už u pekla, tak ešte starší Hellraiser fungoval vo všetkých smeroch omnoho lepšie. Navyše štáb nezohnal viac ako dve tarantuly, takže tie zvyšné sú gumenné. Lenže ono je to taká bizarnosť, že každý, aspoň minimálny fanúšik hororu to skrátka musí vidieť. Vyššie hodnotenie, ako som zamýšlal, dávam kvôli vydarenému záveru. Myslím tým poslednú scénu filmu. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Viktoriánsky dom, ktorý je jednou zo siedmich brán do pekla a pekná blonďatá newyorčanka, ktorá ho chce po dlhodobej stagnácii obývať. Lucio Fulci sám vo svojich rozhovor uvádza, že ide o pocitový film a dej je v ňom na druhom mieste. Snímka však disponuje aj dejovými základmi a surrealistickými vložkami je iba (bohato) obložená. Jej najväčšou zbraňou je atmosféra a na Fulciho až prekvapivo elegantná štýlovosť, dosiahnutá skvelou kamerou a temnou hudbou (s výnimkou otrasného útredného motívu). Latexové efekty sú väčšinou úbohé. Ale najväčším hadicapom je katastrofálne deravý scenár, ktorý neospravedlňujú ani Fulciho alibistické výroky o pocitovom charaktere filmu. A ťažkopádne záverečné vyvrcholenie v nemocnoci tiež mohlo byť svižnejšie a vypätejšie. ()

AGAMENON 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že zezačátku jsem nevěděl co si o tomhle filmu mám myslet, protože něco takového nemohl vytvořit zdravý člověk, Fulci se evidentně vyžívá v nejrůznějším masakrování vedlejších postav a hlavně pak jeho fixace na oko je velimi zřejmá. Gore efekty jsou na dobré úrovni i když mechaničtí pavouci působí trochu ztuhle ve srovnání se svými živými kolegy. Největším kamenem úrazu je však scénář, která má spoustu děr např. po hlavních postavách v závěru filmu jdou zombíci, přičemž doktor zjistí že je lze zlikvidovat pouze kulkou do hlavy, a z nějakého neznámého důvodu pálí o sto šest, ale do hlavy se nějak záhadně nemůže trefit. Herecké výkony jsou u tohoto typu podívané, hlavně italských filmů vždy ubohé, i když typově dobře odpovídají. Ke kladům lze ještě přičíst výbornou kameru, hudbu a nejednoznačný konec. Na závěr si neodpoustím jednu poznámku, Fulci je magor, ale umí to dobře natočit. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (14)

  • O promítání necenzurované verze ve Spojených státech v roce 1998 se postaral Quentin Tarantino. (gjjm)

Související novinky

Festival otrlého diváka III.

Festival otrlého diváka III.

09.03.2007

Již po třetí se ve dnech 13.-18. března na plátno pražského kina Aero vrací přehlídka filmového nevkusu, hnusu, ošklivosti, strachu i smíchu a bizarností všeho druhu v podobě oblíbeného Festivalu… (více)

Reklama

Reklama