Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1918, První světová válka vrcholí, zapojuje se i Amerika. Německému letectvu, do té doby složenému z příslušníků aristokracie a buržoazie, dochází kvalitní piloti. Proto vrchní velení umožní vstoupit do letectva i příslušníkům nižších vrstev. Jedním z nich je i Bruno Stachel (George Peppard). Od začátku mezi ostatní piloty nezapadl, přesto se snaží dokázat, že je lepší než ostatní. Poté, co se z něj stává letecké eso, velitelství ho propaguje jako národního hrdinu, aby pozvedlo morálku obyčejných vojáků, že i člověk jejich vrstev může být úspěšným důstojníkem. (PavelR)

(více)

Recenze (38)

hans500 

všechny recenze uživatele

Vynikající letecké drama z 1. světové války, výborné obsazení, George Peppard zahrál Bruna Stachela perfektně a jeho charakter se neustále vyvíjí, ostatní své role zahráli výborně. Scénář zajímavý a hodně dobrý. Kamera ve filmu je opravdu excelentní a při leteckých scénách je to skutečně vidět, ale ani jindy nezaostává. Atmosféra 1. světové války je z filmu hodně cítit. Hudba Jerryho Goldsmithe je příjemná. Scény leteckých soubojů jsou natočeny dynamicky a závěrečná Stachelova akrobacie je úžasná. Konec filmu je nejlepší možný a délka je přiměřená, film nenudí ani na okamžik a celkově je ještě o trochu lepší než "Stíhači, na start!" takže 5*. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Válečných filmů, které se odehrávají za 1. světové války bohužel mnoho není. A přitom nabízí vskutku velké množství silných příběhů, které si nezadají s těmi z té druhé, krvavější. Mezi nemnoho filmů z první války patří "Modrý Max". Skvělý válečný film z požehnaných filmových 60. let. Atmosféra Německého letectva je navozena přesvědčivě a herecké obsazení rovněž sedí. George Peppard byl v hlavní roli sebevědomého pilota Stachela skvělý. Jeho postava projde takovým vývojem, že z poměrně sympatického vojáka se časem stane magor, kterému se jen těžko drží palce. Dvouapůlhodinová stopáž mi také nijak nevadila (i když nepopírám, že kdyby film trval o půl hodiny méně, nezlobil bych se). Nejvíce mě bavila pasáž s Willim. Kdyby se na tom vystavil celý film, určitě bych šel nejvýše s hodnocením. Po Williho smrti už film stratí dosti ze své atraktivity, která se mu na závěr vrátí. Konec s dokonalou ukázkou válečné absurdity jsem uvítal jako nejlepší možný. "Modrý Max" je film natočený v době, kdy kvalita byla samozřejmostí. 80%. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Na první pohled nesmírně zajímavý film, na kterém potěší především příběh, který diváka vtáhne a pak také fakt, že při natáčení byly použity skutečné stíhačky jako Pfalz D.XII, Fokker D.VII nebo SE.5a,což je u tohoto typu filmu skutečně důležité:D Co naopak zamrzí je skutečnost, že vzhledem k tomu, že snímek je přes 40 let starý, tak letecké souboje jsou natočeny neohrabaně, fůra záběrů pomocí zadní projekce, nic tak úžasného na pohled jako dnešní trikové sekvence ve filmech jako Rytíři nebes nebo Rudý Baron (které mají zase souboje pěkně natočené, ale celkově jsou to filmy historicky nepřesné, až hloupé). Na druhou stranu je tady těch leteckých scén dost, což vnímám rozhodně jako klad. Za značnou chybu Modrého Maxe považuji fakt, že piloty hrají herci starší 30 let (Peppardovi v hlavní roli bylo už 38 let; Carl Schell, který hrál von Richthofena, byl ještě o rok starší, ačkoliv skutečný Rudý Baron zemřel ve 25 letech).. přičemž tehdejší frontoví piloti byli většinou kluci, kterým bylo přes 20 a mnohdy se o moc vyššího věku nedožili.. No ale to jen tak šťourám.. Jak jsem řekl, je to poutavý příběh, ale na můj vkus až příliš dlouhý. Kdyby se rozhodl ten scénář někdo zfilmovat dnes, mohla by to být docela i akční pecka:) Co na filmu také oceňuji, je fakt, že se absolutně nesnaží prvoválečné piloty glorifikovat a heroizovat jako se to dnes často děje, kdy jim bývají přehnaně připisovány rytířské vlastnosti atd. Tento film je zobrazuje v mnohem reálnější podobě, jako muže, kteří cíleně šli po sestřelu, po vyznamenání a na gentlemanství při tom fakt nemysleli. Prostředí Německa a atmosféra války byly dobře nastíněny, škoda jen, že jsem si celou dobu nemohl zvyknout na fakt, že němci mluví anglicky...takovej malej rozpor, kterej mi snad až kazil zážitek. Oceňuji fakt, že bylo ve filmu rozehráno mnoho motivů, na druhou stranu to vážně mohlo být o malilinko kratší / přímočařejší. Sakra, ta věta si dokonale odporuje:) Ve výsledku výborný snímek, který mi ale jednou na hodně dlouhou dobu stačil. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

1. světová válka, hrdinství, ale i lež a faleš od tehdy mocných, vysoká politika, letadla, letadla a do třetice letadla par excellence! Plusy: výprava, střih, triky, Goldsmithova hudba, výkon v hlavní roli, krásná obnažená Ursula Andress a především veliká věrohodnost, co se té doby týče. Minusy: skoro žádné, jen nějaké ty nudné pasáže jako milostné scény nebo vojenské večírky a přehnaně dlouhá stopáž. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tenhle válečný snímek je dobře natočený a má momenty, které vás dovedou strhnout, kdy si říkáte, že teď to bude paráda. Ale pak ten pocit najednou opadne a vy se přistihnete u toho, že vás to vlastně ani nebaví. Pak zase něco. A pak zase nic. No naštěstí to zachraňuje Ursula Andress, která je tu neskutečně sexy. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (10)

  • Bruno Stachel (George Peppard) havaruje v "převratném" prototypu, kterým je ve skutečnosti francouzský stroj Morane-Saulnier MS.230 vyráběný až od roku 1930. Na rozdíl od jeho filmových záludností se jedná o oblíbený cvičný a akrobatický stroj používaný i v československém letectvu. K vidění je v expozici leteckého muzea ve Kbelích. (calculus)
  • Ursula Andress byla předabována herečkou Nikki Van der Zyl. (Cheeker)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno