Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer

Recenze (115)

DavidWebb 

všechny recenze uživatele

Seriál zo suchopárneho prostredia obchodovania na finančných trhoch, ktorému dávajú šmrnc motivácie jednotlivých postáv, pričom nie vždy sa jedná o peniaze. Rozhodne mal od začiatku poriadne ambície, či už sa jedná o priemerných divákov alebo profesionálnych kritikov. Za seba môžem povedať, že som sa vždy na ďalšiu časť tešil a technicky je to zmáknuté tak dobre ako sa len dá. Napriek všetkému to predsa len nezanechalo vo mne taký ťažkotonážny dojem, aby som šiel až na 5 hviezd alebo mal chuť si seriál pozrieť znova. Z hercov by som (nie vyzdvihol) ale určite spomenul Maggie Siff, ktorú som vôbec nepoznal, ale svoju postavu zahrala úžasne, vniesla do nej kus elegancie z ktorej zasa vyžarovala charizma a atraktivita. Druhú sériu si ujsť nenechám, ale ako som spomínal, nemienim si ho ani zopakovať. ()

neo93 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Výtečný seriál vyprávějící především o dvou mužích a jejich soupeření. Chuck Rhoades, státní návladní newyorského jižního okresku a Bobby Axelrod, miliardář, majitel firmy Axe Capital, která vydělává na hedge fondech. Tito dva tvrdí, chytří a nekompromisní muži se již od úvodního dílu dostanou do křížku, a poté si jdou nemilosrdně po krku a nebojí se proti sobě použít všech dostupných možností. Vliv, moc, zdroje, známosti, média, peníze spousta peněz, lži, zrady, úplatky, nabídky nebo zastrašování, to všechno hraje významnou roli v tomto osudovém zápolení. Mezi těmito buldoky stojí Chuckova žena Wendy, jenž zároveň pracuje, jako motivační kouč u Axelorda ve firmě. Další důležitou postavou je také manželka Bobbyho Lara, která začíná sama za sebe podnikat a nebojí se použít stejných taktik a strategii pro dosažení cíle jako svůj manžel. Mimo hlavní dějovou linii, se samozřejmě řeší také manželské krize obou (ne)hrdinů, tak i další problémy. Musím ocenit také famózní hudbu, která se line napříč celou řadou. Skvělý seriál, který i přes mnoho odborných termínů a odboček, ať už ze sféry byznysu a obchodu či právnictví, zůstává srozumitelný a pochopitelný, ale i vzrušující a napínavý. ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

PRVNÍ SEZÓNA: Komu se líbilo The Big Short, bude z akcionářské konverzačky Billions zákonitě unešený. Giamatti ve své životní roli. PILOT mě zaujal zhruba od okamžiku, kdy jsem si uvědomil, že je Brody vážně už dávnou minulostí: skoro jako by ani nikdy nebyl. Tak dobrej je Lewis herec a tak snadno a rychle se bez problémů stává další novou seriálovou postavou. Něco mi holt už po první hoďce říká, že tyhle finančnické hádky s Giamattim budou opravdu stát za pozornost. Nadšení, a nejen opatrné. Páč Showtime. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mám rád příběhy ve kterých se postavy vyvíjejí. Takže definitivní soud kdo je klaďas a kdo záporák, si nechte na poslední epizodu. A nebo na něj úplně zapomeňte, protože to vypadá, že každý je ochotný se sem tam ušpinit, pokud to pomůže dobru, nebo alespoň jemu. Scénář ctí zásadu, že při hře na kočku a na myš vyhraje ten, kdo není myš. Počáteční jasně nalinkovaná situace se po pár dílech začne komplikovat, atmosféra houstnout a kvalita dílů jde výrazně nahoru. Nic z toho by nebylo možné bez skvěle napsaných dialogů a dvojici výborných protagonistů. Respektive se sluší říci trojice, protože Maggie Siff má na výsledném dojmu stejně velkou zásluhu, jako Damian Lewis a Paul Giamatti. Herecky však za oběma, především za svým seriálovým manželem, dost ztrácí. Půlhvězdičku navíc přidám za soundtrack a cameo Metallicy. ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

Galerie (1 448)

Zajímavosti (6)

  • V 4. epizóde 1. série sa objavila v malých cameo rolách trash metalová legenda Metallica. (Irktus)
  • Během rodinné dovolené, kterou trávil Damian Lewis v Irsku, někdo zavolal FBI, protože se domníval, že se jedná o skutečného majitele hedge fondu, který se skrývá před zákonem. (tedvidek94)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama