Reklama

Reklama

Paříž 15:17

  • USA The 15:17 to Paris (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

V podvečer 21. srpna 2015 svět v němém úžasu sledoval oznámení v médiích o zmařeném teroristickém útoku ve vlaku Thalys #9364 na trase do Paříže – pokusu o teroristický útok zabránili tři odvážní mladí Američané cestující po Evropě. Film sleduje životní příběhy těchto tří přátel, od jejich dětských, přes hledání svého místa v životě, až po sérii málo pravděpodobných událostí vedoucích k útoku. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tak, že to byl hrdinský čin o to se nikdo nepře. Ale máme tady natočený film, který máme hodnotit a bohužel ani zvučné jméno na režijní stoličce ani to, že hlavní hrdinové hráli sebe, snímek bohužel nikam neposunulo. Podle mě je to celý pojatý špatně, protože látky na kvalitní film je zatraceně málo a mohl se z toho udělat třeba půlhodinový dokument. Takhle sledujeme nezáživný cestování kamarádů po Evropě, jejich dospívání a celý se to táhne strašně dlouho k 5. minutový akci. To je na film zatraceně málo a vyčnívá z toho vypočítavost a kalkul na míle daleko. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Clint to režíruje tak svojsky. Spočiatku možno budete hromžiť, prečo toto a hento, ale v konečnom dôsledku si uvedomíte, že natočiť celovečerný film len o útoku vo vlaku tak ako sa stal bolo nemyslitelné. Pokial by tam nehral Neeson, vtedy sa to dá. Rozhodne je to ale pozeratelné, gradujúce a vôbec mi nevadilo, že chalankovia sú skutoční hrdinovia a nie herci. Aspoň to bolo prirodzené. A veď ani nemali čo hrať, takže v pohode. Terorizmus je zlo a my sme počernejším vymeteným bradáčom otvorili dvere. Tak teraz sa nečudujme. 3 z 5 ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Clint Eastwood asi viděl Eurotrip (2004), tak si řekl, že to natočí podle sebe. Vyškrtal z toho veškerej humor a nahradil ho takovym tim otravnym americkym patosem. A než se film vůbec nějak stačil rozjét, tak to zakončil scénou "mi scusi" ve vlaku. Věřim tomu, že třeba jako dokument s poloviční stopáží by to asi bylo zajímavý, ale tohle byla fakt ukrutná nuda. Jedna hvězda za posledních cca 15 minut. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Nejspíše spoilery, ale trošku hatersky bych řekl, že je to fuk. Ze začátku jsem to chtěl úplně brutálně odstřelit, nechápal jsem, proč sleduji celé dětství a dospívání tří kamarádů, navíc smyšlených postav, které ještě ke všemu hrají herci, co neumí naprosto vůbec hrát a říkal jsem si, proč radši každý pro příběh hlavní cestující ve vlaku nedostane svojí pětiminutovku. Proč to dělat takhle, když jsme viděli strhující United 93, kde nic takového nebylo potřeba. Později mi došlo, že autor námětu zřejmě dostal pokyn : "udělej film o tomhle incidentu, musí to být celovečerák pro kina." Jenže, kdyby se udělal film čistě o samotném incidentu ve vlaku, tak by měl pouhých dvacet minut. Děj nemá jak gradovat, vaří se z vody, nějak se zneškodní hrozba a je konec. Eastwood se musel hodně snažit, aby to mělo alespoň těch 90 minut. Až v závěrečných titulcích a po skončení filmu na imdb jsem pochopil, že scénárista celý děj vystavil okolo třech reálných osob, kteří dokonce hrají sami sebe, dva členové armády a civilista (člověku to přijde divné, když jsou ti tři vyznamenáni skutečným francouzským prezidentem (François Hollande) a čuchá fotomontáž ve stylu Forresta Gumpa). Ano, je to hlavně moje chyba, že jsem o filmu ani vlastně samotném vlaku Amsterdam->Paříž vůbec nic nevěděl (známější jsou pozdější útoky v Paříži v listopadu 2015), možná jsem zaslechl, ale vypustil, že Eastwood do hlavních rolí obsadil právě reálné americké pasažery, co to prožili a v Americe za tento krok byl on i studio krutě zkritizováno všemi kritiky, na druhou stranu film ani nenabízí nějaká vodítka k pochopení a až v závěru to nejspíš většině lidí dojde. Co si ale zanedlouho devadesátiletý režisér ani tentokrát neodpustil, je povinná vojenská agitka. Je tu prostě vymletej kluk, kterej to nikam nedotáhl a zasáhla ho patriotistická slina a touha sám sobě i ostatním dokázat, že něco umí. Nejsem z těch, kterým vadí pokrucování reality ve filmech pro navození většího napětí, zas to není nic takového jako v Americkém sniperovi, kde bylo jasně řečeno, že collateral damage jsou nepřípustné a hrozí za ně vězení, ačkoliv to ani v nejmenším v reálu tak nebylo a nebudu tedy kvůli tomu snižovat hodnocení. Je to prostě malinko hloupé a samoúčelné a ačkoliv je to nejspíše nejslabší Clintův režijní počin, z toho co jsem viděl (J.Edgar je lepší), pořád je v druhé polovině sakra napínavé a řemeslně zručně zvládnuté, například po vzoru nedávného Sullyho. Ovšem ta pachuť, kterou jsem naznačil se už s filmem potáhne a já jsem vlastně rád, že na to v Americe tentokrát už neskočili. Škoda, že takových filmů bude více a více, jelikož těch námětů je bohužel opět dostatek. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„15:17 do Paríža” , zo smeru Amsterdam, rýchlovlak Thalys, deň 21. august 2015, to sú zhruba úplne základné informácie, týkajúce sa teroristického útoku, uskutočneného Maročanom Ajúbom el-Cházáním, vyzbrojeného kalašnikovom a ďalšími zbraňami, keď práve na tejto trati sa odohral tento útok... V kupé našťastie sedela i trojica amerických občanov, kde dvaja z nich boli dokonca z armády, a tak ho tým pádom dokázali šikovne zneškodniť, inak by s veľkou pravdepodobnosťou došlo k brutálnemu masakru, ako majú šialení teroristi vo zvyku vystrieľať čo najviac ľudí. Spencer Stone, Alek Skarlatos a Anthony Sadler boli našťastie v správny čas na správnom mieste, že sami sa mi chcú predstaviť, ešte ako pubertiaci, vystrájajúci samé vylomeniny, čiže pomocou nie príliš zaujímavých flashbackov sa na to pozriem z blízka, potom neskôr zase, ako sa snažil Spencer v živote preraziť, či Alekovi sa to už podarilo-slúžiť v Afganistane, o Tonym som sa toho veľa nedozvedel, iba to, že vyrazil so Spencerom na výlet po Európe, so začiatkom v Taliansku, všetci sa nakoniec stretli v Nemecku, o chvíľu tiež do Holandska po predchádzajúcej párty, trvajúcej snáď do bieleho rána, a odtiaľ už iba treba nasadnúť do supermoderného vlaku, kde už pomaly dochádza k zlomovému incidentu, t. j. všetkými (pre)strihmi sa postupne dostanem ku kľúčovej, už konečne dlhšej, akčnej a dynamickej sekvencii, no predtým som musel absolvovať - samé nudné a prebytočné pasáže s (ne)hercami, ktorí si zahrali samých seba ! Podľa mňa Clint Eastwood nakrútil ozaj zvláštny, čudný a nudný film s naozaj vážnou témou ! Nepodarok ! Toto mu ani zďaleka nevyšlo ! ()

Galerie (32)

Zajímavosti (11)

  • Celosvětová premiéra proběhla 5. února 2018 v Burbanku (Kalifornie, USA). (BMW12)

Související novinky

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Reklama

Reklama