Recenze (392)
Godzilla II Král monster (2019)
Jeden z najstupídnejších filmov aké som kedy videl, ale inak fajn, triky boli dobré.
Všude dobře, doma nevím (2019)
Na hodinu a pol som sa preniesol do pre mňa neznámej krajiny a bola to veľmi príjemná teleportácia. Charizmatická hrdinka je obklopená panoptikom rozmanitých postáv a denne bojuje s predsudkami a bizarnosťami reality a aby bolo jasné, komédia to nie je, milý pane. Ťažiskom sú tu najmä osobité charaktery a ich vnútorné problémy, čierny humor stavia na absurdite činov a rečí postáv, zatiaľ čo film si drží príjemnú "letnú" atmosféru a hýri farbami. Nechcem tu robiť hĺbkovú analýzu, veď každý divák je zodpovedný sám za seba a za to, čo na ňom jednotlivé filmy zanechajú. Len si dovolím dať odporúčanie ľudom, čo tu hodnotili jednou a dvoma hviezdami - nechajte si svoje marvelovky a všetky tie prázdne preefektované lunaparkové jazdy pre seba a možno sa radšej vyhýbajte skutočným filmom. Sklamanie z nepochopenia sa nedostaví a ušetrený čas môžete venovať iným aktivitám.
August Underground's Penance (2007)
Stupídna nuda rovná sa strata času.
Průšvih (1992)
Mám rád tento typ "intímnych" filmov, kde postavy samy o sebe sú dôležitejšie a zaujímavejšie ako dej, presne ako v tvorbe Jima Jarmuscha, ktorý si tu strihol cameo. Okrem iného sa rieši ten starý-dobrý konflikt medzi tým ako človek vníma seba samého a ako ho vidia ostaní.
Sám a sám (1991)
OK, tak toto je definitívne nedocenený film. Citlivý a vtipný príbeh je to, o čo tu ide. Postava Johna Candyho je pod vplyvom svojej mami, brata a priateľov, ktorí nerozumejú, že musí vziať život do svojich rúk, ak nechce skončiť ako starý mládenec. Columbus ma prekvapil, ako zvládol dať vedľa seba humor a vážne v romantickej komédii a tiež je vidieť, že v herci v jeho rukách dávajú zo seba to najlepšie. Casting je celkovo silnou stránkou pekného filmu a ak sú dobre napísané postavy, k tomu hrajú pekné songy a inštrumenátlna hudba, tak mierne prehnaných 104 minút ubehne vo veľmi pohodovom tempe. Sometimes is good to be a cop, a niekedy je dobré nečítať nazorý druhých ľudí na filmy, ktoré možno nikdy nemali vidieť. Rád si ho pozriem znovu.
30 dní dlouhá noc (2007)
Vyprázdnené a nezaujímavé všetko plus roztrasená kamera pri akcii.
Touha smrti 4: Tvrdý zákrok (1987)
Pre mňa najlepší Death Wish je práve štvorka. Je to hlavne kvôli dobrému tempu, neustále sa niečo deje v cool L.A. Bronson stále vo forme likviduje členov dvoch súperiacich drogových gangov vcelku nápaditými spôsobmi. Je tu veľa streľby, nejaké výbuchy, takmer jazzový soundtrack a mnoho pamätných scénok. Likvidácia hlavného záporáka je skvelá (aj všetky ostatné, fakt) a film obsahuje dve finálne prestrelky. Čo chcieť viac?
Nothing Sacred (1937)
Viac vtipné, než by človek čakal! Toto nie je tak úplne romantická komédia, ako by sa mohlo zdať z plagátu, ale skôr satira na rôzne spoločenské i individuálne neduhy. Dokonalá Carole Lombard, scenár a krátka stopáž sú dôvody, prečo film rýchlo odsýpa. Och, a práve som sa dočítal, že ide o prvú "screwball" komédiu v Technicolore, žánru, ktorý satirizuje tradičné romantické príbehy.
Ono ožívá (1978)
Naťahovaná nuda a vačšinou toporná réžia, dialógy bez spádu nevedia skončiť, autá a móda sedemdesiatok aspoň niečo, polku filmu ľudia niekam idú alebo vystupujú z automobilov alebo sa balia alebo vybaľujú prípadne si ustieľajú postele, minimum napínavých scén, ktoré sú však na filme tým najlepším. Je tu aj čo-to na zamyslenie, ale iba povrchne a v jednotke lepšie. Pre fanúšikov veľmi pomalých hororov, 70's a low budgetov s divadelnými dialógmi.
Uteč (2017)
Z námetu mohla vzniknúť príma epizóda nejakého mystery/sci-fi seriálu... našťastie tento autorský projekt skončil v kinách, kam patrí, okrem iného vďaka kvalitnej réžii a premyslenému scenáru (niektoré pasáže mali Kubrikovské kvality bez pocitu plagiátorstva. Čo povedať viac bez spoilerov?). Film je plný nesilených prekvapení a perfektná kamera, casting a hudba tvoria osobitú hororovú atmosféru pre príbeh o ľudskej bezohľadnosti a egoizme.