Recenze (319)
Historky hrůzy (1962)
Po závěrečných titulcích Tales Of Terror jsem sáhl do knihovny a vytáhl sbírku nesmrtelných povídek Edgara Allana Poea. Černý kocour a Případ pana Valdemara se mi v Cormanově stylu zamlouvá mnohem víc, než pozdější zpracování Mistrů žánru Romera a Argenta. Nepopsatelný opilec Montresor je prostě rozkošná postavička a nápad s degustací vína (neobsažený v Poeově originálu) příjemně zaujme. Tři hvězdy v mém hodnocení mohu vysvětlit takto: Historky hrůzy nejsou peckou ve stylu lovecraftovského The Haunted Palace; první z nich Morella se navíc tvůrcům poměrně vymkla z rukou. Tři tedy chápejte jako DOBRÝ FILM.
Piraňa 3D (2010)
Hodně, ale opravdu HODNĚ velké překvapení. Jsem zapřísáhlým fanouškem klasických béček a Alexandre Aja mi naservíroval velkou porci zábavy na mimořádně krvavém tácu. Budiž mu pěta sláva! Piranha mi dala nostalgicky vzpomenout na zlaté časy hororu 80. a počátku 90. let. Zmiňovaný celuloid je doslova krvavě mokvající, ale na druhou stránku prosluněný, štrejchnutý atraktivním prostředím a protkaný nití sympaticky pošahaného humoru - slova "Oh shit!", pronesená pod vodní hladinou, mne prostě nahlas(!) rozesmála. K téhle krvavé komedii se ještě rád vrátím. Na to vemte jed.
Královská hra (2007)
Kdyby byl tento příběh zpracován v rámci TV cyklu ČT Černí andělé, myslím, že by docela dobře fungoval. Jako celovečerní thriller bych jej se stoickým klidem přiřadil do nějakého lexikonu k heslu "nelogická nuda". K žádnému vzrušení (thrill) u mne totiž nedošlo. Po několika úvodních minutách jsem odhadl (ne)kvalitu celého celuloidu, ve kterém se všichni jeho hrdinové chovají tuze přiblble. Mužský hrdina je hysterický posera a věčně fňukající panikář, ženská hrdinka je podlá mrcha. Jeden z horských strážců je infantilní idiot a druhý se snaží být vzhledem k pravomocím svého úřadu přehnaně drsný; pracuje metodou gestapáka v roce 1942. Pes v tomhle filmu toho z dáli hodně naštěká, ale rozhodně nekouše. Co dodat k zápornému elementu příběhu, abych se nedopustil spoilerování? Snad jen "hehehe". Na toto téma byly natočeny mnohem, MNOHEM lepší filmy. Přesto si myslím, že se Královská hra trefí do vkusu řady diváků. Není to tak špatné, aby se na to nedalo dívat, to v žádném případě. Některé diváky tenhle film zkrátka zklame, jiné pobaví.
Stmívání (2008)
Rozmýšlel jsem se mezi ODPADEM a jednou rudou pěticípatou. Vzhledem k tomu, že jsem (vlastně ani nechápu proč ergo jak) tenhle EMO bullshit dokoukal, dávám jednu hvězdu. Je smutné, jak se profil vampýra mění s dobou. Od nemrtvých monster (super!), přes astrální přízraky (super!), až k "metrosexuálům" ze zapadákova (Shit!). Á propos, kdybyste byli upírem / upírkou a ovládali všechny ty nadpřirozené síly, opravdu byste nevymysleli lepší plán, než chodit věčně na střední?
Hitler: Vzestup zla (2003) (TV film)
Vnímavý a inteligentní divák snad zachytí určitá poselství skrytá mezi řádky. Mnoho filmů o nacismu je totiž neobsahuje.
Adolf Eichmann (2007)
Snímek, který zklamal moje očekávání. Přiznám se, že jsem na okamžik dokonce usnul. Očekával jsem mnohem barvitější líčení hrůz holokaustu a problémů při Eichmannově únosu. Dvě hvězdičky za výkon Thomase Kretschmanna a za scénu se zastřelením kojence.
Vtělení ďábla (2008)
Snad ani v moci Eda Wooda nikdy nebylo natočit takovýhle BRAK!
Pán kouzel (1995)
Jestliže vás vzrušují romány Clive Barkera, pak si Pána kouzel zamilujete.
Vymítač ďábla (1973)
NEJDĚSIVĚJŠÍ a možná také NEJLEPŠÍ filmový horor všech dob. T-E-Č-K-A