Recenze (33)
Přízraky v Benátkách (2023)
Jak se mi nelíbilo pojetí Vraždy na Nilu a Vraždy v Orient Expressu, tak jsem si naopak užila Přízraky v Benátkách. Narozdíl od předchozích dvou je tento film Agátou Christie inspirovaný velice volně. Nicméně za mě to není na škodu. Tajemné Benátky, médium, klasický Poirot. Film jsem si užila a líbilo se mi zpracování, kdy člověk může věřit nadpřirozenu ale i nemusí. Klidně bych film shlédla znovu.
Barbie (2023)
Většinu filmu jsme se dobře bavili, protože jsem do kina šli s tím, že je to vše velká nadsázka. Některé vtípky byly povedené (např. pití v reálném světě) a jiné méně, ale nic přes čáru. Navíc jsme mohli hádat, na jaký film daná scéna odkazuje (Vesmírná odysea byla jasnačka, ale i Matrix, Horečka sobotní noci, Rocky a další se dají snadno rozklíčovat). Barbie a Kenové za mě super, ačkoliv ke konci už jsem měla stereotypní Barbie dost. Její Ken mě ale bavil až do konce a písnička I'm Just Ken nemá chybu. Jedna hvězda dolů za feminismus a závěr filmu - chtěla jsem se bavit a ne slyšet moralizování a odnést si ponaučení.
Smrt na Nilu (2022)
Koukatelnější než první film, naštěstí se nekonal žádný kousek jako běh po namrzlém vlaku ve stylu Jamese Bonda. Parník (odhledneme-li od otázky dobovosti) i prostředí pyramid byli moc pěkné. Volba postav mi také vyhovovala. Co mi zkazilo celkový dojem z filmu bylo nesmyslné a vilné chování některých postav (u prvního tance milenců jsem si říkala, že se režisér/scénárista musel zbláznit) a plnění povinných kvót - pojďme přidat lesbický pár a nějaké ty černochy (že se neozvali asiaté).:-/ Také jsem měla problém s hudbou, kdy jsem už přemýšlela, že snad vypnu zvuk. Tento styl hudby ale nemám ráda, takže někomu to naopak může vyhovovat. Na závěr, ač to příběh nezkazilo, mě úplně nenadchlo, že zabili jinou postavu než v knížce. No, ale tak alespoň bylo překvapení.
Popelka z velkoměsta (2016) (TV film)
Část filmu jsem se dobře bavila a smála se (samozřejmě jak to u těchto filmů bývá, dost věcí je fraška). Konec se mi ale vůbec nelíbil, zbytečná rvačka a nahánění zamilovaných. Nicméně klidně bych se na film podívala znovu.
Vlastníci (2019)
Souhlas 3DD!3, depresivní. Klobouk dolů, realistické vystížení povah. Nakonci mi tedy do smíchu nebylo.
Sisi (2021) (seriál)
Snaha o originalitu není vždy přínosem. Škoda času na sledování. Císaře stále sledují atentátníci a působí díky prostřihům jako psychicky labilní. Bavorská princezna vypadá jako lehká holka, která se nemůže rozhodnout, zda utíkat nebo pronásledovat císaře. Ani jednomu nemůžu věřit, že by měl toho druhého rád, ač historicky to u Sisi není úplně jisté. Spousta jiných nesmyslů jako chybné oslovovaní, nedodržování etikety a chovaní, které by bylo možné dnes, ale tehdy jistě ne (zvláště u Sisi). Chybí vysvětlení historických souvislostí, takže je to celkově pouze o Sisi, kterou "terorizují" a císaři, se kterým jeho žena soupeří o moc. Vrcholem je pak prostitutka, se kterou císař spal, jako dvorní dáma císařovny Sisi a to na její přání. Sissi s Romy Schneider je sice silně zromantizovaná, ale blíže realitě, než tato nic neříkající moderna bez souvislostí a plná nesmyslů.
Bez věcí nad věcí (2018)
Dobrý námět, ale za mě zkažené pojetím (děláme si naschvály). Nicméně za shlédnutí stojí.
Šarlatán (2020)
Byl by to pro mě zajímavý film, ale nepochopila jsem, proč je do příběhu zakomponovaná homosexualita. Za mě zbytečně, ale teď je to populární, tak proč to tam nepřidat, že?!
Vražda v Orient expresu (2017)
Bez znalosti nebo shlédnutí předchozích filmů by to jako oddechovka šlo. V tomhle zpracování jsou postavy plitké, chaoticky představované, chybí tomu napětí a působí to nepřehledně. Hezké scenérie. Zbytek ale nesmyslná nuda - proč chodí Poirot po střeše vlaku?, proč neustále teskní nad fotkou?, proč se honí s podezřelým po mostní konstrukci? atd. Od začátku jsem se bála, že mi bude vadit změna kníru. Nakonec se mi to ale nepotvrdilo. Horší už to bylo se zvykaním na kapitána tmavé pleti, na to že hrabě Andreni je umělec a ruská kněžna plive jak starý namořník. Ocenila jsem počáteční vyřešení případu a zasmála jsem se, když "zelený goblin" zachránil Poirota. Znovu bych si ale film nepustila. Dám přednost starší verzi, kde hrali Connery a York.
Podfukáři 2 (2016)
Na jedničku to samozřejmě nemá, ale je to shlédnutelné a nenudí. Chybí to mu ale spád a nápaditost jedničky. Pobavily mě triky s předvedením, jak jsou provedené - např. déšť.