Recenze (1 201)
Jurský svět: Nadvláda (2022)
Ajaj, tak toto bol prešľap. Rozumiem, že chceli spojiť starých hercov s novými a poskytnúť aj alternatívny dopad tohto celého jurského šialenstva, ale toto bolo príliš s tými včelami. Dinosaurí príbeh takisto veľmi odveci. Taký potenciál, aký načrtli na konci "novej dvojky" a takto premárnený. S týmto filmom sa nedá stotožniť. Po stránke efektov super, no príbeh sa blíži za mňa k mínusovej hranici.
Moon Knight (2022) (seriál)
Oscara Isaaca mám ako herca rád, no Moon Knight ako hrdina z Marvel univerza ma nijak výrazne nezaujal. Taký priemer, pri ktorom, keď človek na chvíľu zadrieme (a dá sa to často), tak vôbec netuší, kde je. Filmy u mňa vedú pri Marveli na plnej čiare a Moon Knight to len podčiarkuje.
Goldfinger (1964)
Toto sme si s manželkou pustili len tak z roztopaše v rámci oddychového popoludnia a neoľutovali sme. Napriek tomu, že veľmi týmto starším filmom neholdujem, táto Bondovka bola svižná, vtipná, bez zbytočných scén a chytľavá aj dnes, narozdiel od mnohých pre mňa nepozerateľných "kultových klasík".
Respect: Královna soulu (2021)
Nie moja šálka kávy. Ani hudobne, ani filmovo. Príbeh ma nezaujal, no keď už išiel v telke, zakiaľ som bol pred ňou, dopozeral som ho. Ale raz stačilo bohato.
Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
Mohlo to byť skvelé, ale nebolo. Tak veľa neplánovane komických situácii som nečakal. Či už ide o zvláštny súboj notových osnov, alebo prudký koniec najsilnejších bojovníkov jedného univerza, tretie oko, ktoré vôbec na čele nesedí atď. Navyše, mladá hrdinka sprevádzajúca Dr. Strangea multiverzom mi prišla vrcholne nesympatická. Skrátka, veľa dobrých momentov a zámerov, no realizácia zviera žalúdok.
Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022)
Trilógia by v prípade tohto príbehu bola viac než dostačujúca, no čo už, keď sa tu ide robiť dojná krava varením z vody. Nudné, naťahujúce sa, bez pointy. Pozriem si aj zvyšok, ale nepotreboval som na tento diel bez príbehu ísť do kina.
1917 (2019)
Aj keď hlavné postavy stvárnili menej známy herci, s ktorými som sa veľmi nestotožnil a film stavil vyslovene na kartu natočenia na "jeden záber", celé to má výbornú atmosféru, dej a reálny feeling filmov a kníh, ktoré opisujú 1. svetovú vojnu. Z vojnových filmov určite jeden z top 10, ktoré sa mi podarilo vidieť (a že sa teda na ne nijak extra nešpecializujem).
Matrix Resurrections (2021)
Už z trailerov mal človek rozpačité dojmy, no radšej mal príbeh ostať v štádiu, v akom ostal po trojke. Toto už s pôvodnou trilógiu nemalo veľa spoločného a nedá sa to hodnotiť ako jej súčasť. Škoda, myslel som si, že keď sa k filmu pripojili Keanu Reeves a Carrie-Anne Moss, tak sa asi rozhodli podľa scenára alebo bohvie čoho, že to bude stáť za to. Nedá sa to však nazvať sklamaním, pretože asi nikto nemal extrémne očakávania z tohto "pokračovania". Súrodenci Wachowski už svoje vizionárske čaro niekde pred 10-15 rokmi stratili a nedarí sa im ho nájsť.
Co kdyby...? (2021) (seriál)
Zaujímavé, no myslím si, že celkom veľa kriku pre nič ohľadom tohto seriálu. Ľahko prišiel, aj odišiel. Hodnotím po prvej sérii a aj napriek kritike z mojej strany som zvedavý, čo bude v ďalšej. Je to ale viac-menej, keď už Marvel (Disney) ozaj nevie, čím by chcel ďalej zaujať.
Demolition Man (1993)
Tak tu len v skratke - neodporúčam veľmi pozerať s 30-ročným odstupom, pokiaľ ste o filme predtým nepočuli, nepoznáte súvislosti, okolnosti, atď. Ja som tú chybu spravil a prišlo mi to nanajvýš smiešne. Snažil som sa vcítiť do tej doby akčného sci-fi, no veľmi sa mi to nepodarilo. Toto pravidlo sa dá aplikovať na veľa filmov, tento mi ale hneď zarezonuje ako exemplárny príklad.