Recenze (760)
Čas, který zbývá (2005)
Dost podobné Ozonovu předešlému 5x2, akorát se jedná nikoli o pár ale o jedince a nevypráví se od konce. 70%
Nebe (2002)
Aneb Cate Blanchett zachraňuje co se dá. Tykwerovi to tradičně ujelo úplně jiným směrem, než bych dokázal akceptovat a myslím, že od nynějška ho budu řadit ke svým neoblíbeným.
Plamen a Citron (2008)
Ambiciózní snímek, který se však kvůli špatně propracovanému scénáři a nenápadité režii honí s jazykem na vestě, aby toho řekl a ukázal co nejvíc. Tato taktika mu ale moc neprospěla. Kolem postav zejí prázdné bubliny, obzvlášť té Lindhardtovy, který mě tady celkově nepřesvědčil. Mikkelsen dostal o dost míň prostoru, ale hraje mnohem líp. Navíc celá zápletka je upozaděná před spoustou dialogů, do kterých je často prostříhaný začátek následující scény. Tento způsob montáže s sebou rozhodně nenese příliš napětí, divák je stále o něco napřed a děj tudíž ani negraduje - silnější sekvence přijde až na úplném konci filmu. Nedostatků tedy celá řada, ale z nějakého důvodu to prostě pořád vidím na čtyři hvězdy :-)
Vyhoštění (2007)
Zvjagincev mě svým druhým filmem pro změnu zklamal. Příběh se odvíjí pomalu a v komorním duchu, že sice zbývá spousta času k zamyšlení, ale dál není nic. Příliš viditelná je inspirace Tarkovským, o čemž nepochybuji jako o záměru, leč na mě to bohužel působilo spíše jako vykrádání jeho stylu než jako jeho pocta. Největší problém mně však dělalo strávit pointu. Asi proto, že jsem z filmu dostatečně nepochopil PROČ to muselo být zrovna takhle, takhle vykonstruovaně. Musel jsem nad tím hodně kroutit hlavou.
Boží armáda (1995)
"I'm an angel. I kill first-borns while their mamas watch. I turn cities in salt. I even, when I feel like it, rip the souls from little girls. And from now 'till kingdom come, the only thing you can count on, in your existence, is never understanding why."
RocknRolla (2008)
Guy Ritchie sucks.
Moja ljubov (2006)
Dost náročné dílo.
Nepohodlný (2005)
Sociálně politická dramata nikdy nebyla mým šálkem kávy, to musím přiznat. Možná sám nemám dostatek humanistického cítění, přesto si dovolím zapochybovat, zda tento film své vážné téma nepředhazuje skrze svoji vyšperkovanou formu tak trochu uměle. Mohlo to být určitě mnohem syrovější, viz poslední půlhodinka, kdy se konečně něco děje, najednou to má spád a funguje i ono poselství o špíně a krvi na rukách západního světa. Totiž ta první polovina s detailními záběry na oduševnělé grimasy Rachel Weisz mi tady vůbec nesedla, až mám skoro pocit, že můj vztah k této herečce značně ochladl.
Splašený vlak (1985)
Jon Voight působí jako rodák z Uherského Hradiště, akorát mluví anglicky. A že mu to jde!
Sitcom (1998)
Totální šílenost. Super.