Recenze (550)
Zbytečná krutost (1984)
Na to jestli jde o povedenou prvotinu nedokážu narovinu odpovědět. Film není špatný, je jen poněkud zvláštní. Místy mi připomněl stylizaci starších cronenbergových filmů i s typickou brutalitou. Chvílemi to dýchalo i jakousi "lynchovskou" atmosférou. Co je ale dosti zásadní a ne moc lichotivé je to, že mi to skoro ničím nepřipomnělo to co to ve skutečnosti má být-film bratří Coenů. Zkrátka chyběl mi tam jejich osobitý styl, charakteristický pro filmy jako Big Lebowski, Bratříčku kde jsi či Fargo.
30 dní dlouhá noc (2007)
Zručně, moderně zpracovaný horror, který útočí na diváka silou rozjetého vlaku. Nemálokrát jsem v sedačce leknutím nadskočil. Komix jsem bohužel nečetl ( to musim velice rychle napravit) a tak nemohu srovnat. Vizuálně film působil velice pěkně. Sníh, zima ( pocit mrazu jsem cítil i já jako nezúčastněný divák ve vyhřátém sále), všudypřítomné kaluže krve ( které na bílém sněhu ještě více vyniknou), stísněná atmosféra, neustálý pocit strachu ( ne opravdu tu nemluvím o carpenterovi Věci, ačkoliv to tak vypadá a má s tímto hororem dosti společného-že by skrytá pocta?), spousta upírů ,kteří cení zuby na koho jen mohou.... tak nějak si představuju novodobý horror. Sakra, nebýt stupidního konce, bylo by to za 5.
Maltézský sokol (1941)
Bogart jako soukromé "očko" naprosto parádní...
Dobrý ročník (2006)
Ano, všichni máte pravdu, tento film má kouzlo, ale na mě prostě nezapůsobil a ničím pro mě nevyniká.
Okno do dvora (1954)
Perfektní herci (převážně Stewart), skvělá režie ( jaképak to překvapení když je to od Hitchcocka), atmosféra..atd atd, to jsou typické argumenty proč dát 5 hvězdiček. Jenže je tu ještě jeden fakt a to ten, že ačkoliv se film odehrává prakticky v jednom bytě, přesněji u jednoho okna a počtem herců taky neoplývá, jde o napínavé drama, které prostě musíte sledovat do konce se zatajeným dechem a běda tomu, kdo vyruší.
Bezstarostná jízda (1969)
...ten konec byl opravdu "extra"...
Hluboký spánek (1946)
Skvělý zástupce žánru noir. Se vším všudy ( hra světla-stínu, femme fatale, zkažené podsvětí, korupce, podvody a proti tomu všemu cynický detektiv). Plus k tomu ještě skvělý, charismatický a hlavně suverenní výkon Bogarta.
Věznice (2000)
Nenápadné, ale vůbec ne špatné vězeňské drama.
Romeo, Julie a tma (1959)
Skvěle zadaptovaná kniha. Až na pár drobností ( Ester je ve filmu Hanka, jinak se odehrávající první setkání hlavních protagonistů) se, podle mě, Weissovi podařilo knihu zfilmovat věrně, včetně veškeré atmosféry strachu a postupného psychologického nátlaku.
Provaz (1948)
Pro mě další důvod proč si Hitchcok zaslouží, aby se před jeho jménem uvádělo Mistr. Z minima herců, exterierů a s minimem střihu dokázal vykřesat právoplatné drama, ve kterém nechybí jak napětí, tak akce.