Recenze (218)
Miluj ma alebo odíď (2012)
Názov je hlúpejší ako film, pár scén by bolo lepšie vynechať, dialógy zreálniť... no postupne sa dostávame k tomu.
Love (2011)
Vôbec príjemné prekvapenie, zaslúžil by si aj vyššie hodnotenie, ale to tu užívatelia radšej dajú filmom s Luďkom Sobotom alebo Ružičkovou.
Jupiter vychází (2015)
Okrem vtipnej sceny s byrokraciou tazky prepadak. A prekvapenim je prezitie Seana Beana.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Naozaj štýlový postkatastrofický film s mizerným príbehom.
District 9 (2009)
Fakt dobrý film, kopa prevratných nápadov, kvalitne natočené (darmo, dobré sci-fi nebývajú čisto z dielne USA). Výborne bol zvládnutý etnický prvok, ghettá alebo černošský gang a pod. Musím však pripustiť že má film pár slabších prvkov. Viem ešte pochopiť príliš veľkú orientáciu na akčné scény -- väčšina divákov sú primitívi, ak chce tvorca zaujať, musí sa im do zadku pchať... Ale čo pri takto dobre rozohratej partii tvorcovia odflákli boli mimozemšťania, ktorí mali byť ľudskejší -- potom by sa dalo pochopiť že sa k nim ľudia správajú humánnejšie (porovnajte si s imigračnou krízou v Európe, utopené dieťa, unavené ženy, starci... ). vychudnutého hmyzáka nik neľutuje, taký mimozemšťan čo vzbudzuje ľútosť má skôr byť bezbrannejší a nie schopný bez rozmyslu v zlomku sekundy roztrhať človeka na kusy. Mali veľmi vysokú technológiu, takže nemohli všetci až na 2 byť totálni tupóni. Niekto musel rakete veliť, opravovať atď -- tvorcovia to zanedbali.
Na hraně zítřka (2014)
Pekný vizuál, inak číra hlúposť.
Pod černou vlajkou (2014) (seriál)
Zaujímavé prelínanie fikcie na reálnom historickom pozadí. Seriál má šmrnc, štýk a postupne sa zlepšuje (do druhej série), tretia stále dobrá. Silným momentom je zvučka a celkovo nie úplne ortodoxný prístup k tematike ale našťastie sa tvorcovia vyhli natočeniu stupidity ako v prípade Johnyho Deppa. Kriticky by som videl malú autenticitu, piráti majú vybielené zuby, majú stále štýlové účesy (nenosia dobové parochne) a ženy sú hladučné ako na móle. Lode sú tiež ako z výroby, no ale nečakajme od Američanov zázraky.
Kód 46 (2003)
Zaujímavejší a novátorskejší ako drvivá väčšina sci-fi. Dávam plných 5 lebo v zásade film možno považovať za jeden z popredných filmov v žánri (kyberpunk). Pomalé tempo niekomu môže vadiť ale je adekvátne pre navodenie atmosféry, zaprášená chemická Čína budúcnosti. Žiaľ v S/F dnes prevažujú superhrdinovia - moja teória je, že za to môžu štyridsiatnici s mäknúcimi mozgami a povrchná detinská mládež
Šťastné údolí (2014) (seriál)
Happy Valley - perla pre milovníkov britske´ého krimi, pripomína mi môj obľúbený seriál Cracker. Ani druhá séria nezostáva za úvodnou, naozaj klobúk dolu. A vrahom je...
Padesát odstínů šedi (2015)
Jajaj, patetické prevedenie... a ani tej erotiky tam nebolo, Film dobrý tak k žehleniu, aj to sa človek zasmeje najmä na tom dabingu (já se nemiluju, já šukám... )