Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Komedie
  • Dobrodružný

Recenze (60)

plakát

Osudná jiskra (2019) (seriál) 

Povedené a dobře napsané historické drama zasazené do neklidného prostředí Paříže na sklonku 19. století, které sleduje příběh tří žen, jejichž život se obrátí vzhůru nohama po tragickém požáru. Bazar de la charité v sobě umě kombinuje sociální drama, kriminální thriller i romanci. Romantický apekt je zde sice výrazný, ale rozhodně se nejedná o nic kýčovítého a určitě bych to neoznačil jako "červenou knihovnu", jak se tu píše v některých komentářích. Líbilo se mi, že dějové linky všech třech hlavních postav byly vyrovnané a víceméně stejně zajímavé, nedá se říct, že by některá byla lepší než jiná. Kostými, výprava i herci jsou rovněž vynikající. Jediným větším nedostatkem je, že série má možná až moc pomalé tempo a chvílemi se trochu vleče. Neměl jsem u sledování Bazaru takovou tu chuť ihned po skončení dílu si pustit další a chvíli jsem váhal, jestli celou sérii vůbe dokoukám do konce. Nakonec jsem vydržel a myslím, že to stálo za to.

plakát

Maximilian: Das Spiel von Macht und Liebe (2017) (seriál) 

Rakouská minisérie Maximilian začíná jako vynikající a temné historické drama, aby se z ní nakonec vyklubala unylá a nudná pohádková romance jako vystřižená z nějaké červené knihovny. Je to škoda, protože první díl se mi líbil velice a příběh vzestupu Maxmiliána I. má určitě velký potencionál. Bohužel nakonec zůstalo jen u tuctového romantického příběhu, přičemž poslední díl jsem jen stěží dokoukal. O historii se taky nic nedozvíte, jelikož všechny události, které série popisuje jsou buď smyšlené nebo značně přibarvené. Maximilian je tedy v podstatě rakouskou verzí Bílé královny/princezny. Kdo hledá seriozní historické drama, tak v tomto případě nepochodí.

plakát

Policie Paříž 1900 (2021) (seriál) 

Tato minisérie na mě od prvního dílu působila jako francouzská verze úspěšného německého Babylonu Berlín a troufám si tvrdit, že se její tvůrci svými německými kolegy výrazně inspirovali. Místo Výmarské republiky je však dějištěm Paříž na přelomu 19. a 20. století a ústředními tématem je nástup antisemitismu a anarchismu ve Francii té doby obklopující příběh vyšetřování jedné brutální vraždy. Scénář sice není nijak přelomový, ale rozhodně je dostatečně zajímavý na to, aby vás příběh bavil celých 8 dílů. Plusem je rozhodně i široké spektrum zajímavých postav z různých krůhů francouzské společnosti té doby. Výjimkou je paradaxně jen unylý hlavní protagonista, inspektor Antoine Jouin, který za celých 8 dílů nezmění ani jednou výraz. Celkově je Policie Paříž 1900 zajímavý historický exkurz a slušná detektivka, která v ČR zůstává víceméně bez povšimnutí. Z tohoto důvodu zatím nevznikly české titulky, takže zájemci si musí vystačit s těmi anglickými.

plakát

Hrdinové od Alama (2015) (seriál) 

Není to špatná podívaná a Texaská revoluce je určitě zajímavé historické zasazení. Bohužel, jak už to u některých současných mini-sérií bývá, děj je dost roztahaný, místy nudný a vpodstatě by spíše odpovídal jednomu celovečernímu filmu, než více jak sedmihodinové stopáži seriálu. Výprava a kostými jsou povedené, flagrantní hudba mi naproti tomu připomínala válečné velkofilmy z 60. let. Celá série je navíc dost nevyrovnaná. První a druhý díl mají jen minimální děj a spíše se vlečou, další dvě části jsou naopak velmi povedené a závěrečná pátá část mně zase přišla úplně zbytečná. Stejné je to i s postavami, některé jsou zajímavé a dobře napsané i zahrané, jiné přesně naopak. Například Cynthia Addai-Robinson byla v roli jakési femme fatale skoro nesnesitelná. Ale jinak je Texas Rising celkem povedeným exkurzem do pro běžného Evropana neznámých historických vod Texaského boje za nezávislost.

plakát

Godless (2017) (seriál) 

Typický příklad absolutního vítězství formy nad obsahem. Kamera, výprava, kostými a všechny ostatní artové stránky jsou výborné, ale samotný děj této sedmidílné mini-série by se bez problému vešel do jednoho celovečerního filmu a i tak by to nebylo nic dvakrát strhujícího. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem se ani jeden díl nenudil. Dá se říct, že prvních 6 dílů sledujeme pečlivé budování atmosféry temného a romanticky laděného westernu, aby pak mohlo vše vyvrcholit závěrečným sedmým dílem. Bohužel u posledního dílu jsem se musel místy téměř smát, protože jsem měl pocit jako by se režie a scénáře najednou chopil Robert Rodriguez, případně John Woo. Prostě totální úlet, který v mých očích celou sérii dost shodil. Za mě tedy spíše zklamání, i když už jen kvůli úžasné kameře a přírodním scenériím to stojí za vidění.

plakát

Lehká jízda (1987) 

Překvapivě velmi slušný válečný film, který je z mého pohledu mnohem lepší než známější Gallipoli s Melem Gibsonem. Scénář se sice nevyvaroval tradičních klišé válečných filmů - nováček, který si musí zasloužit úctu zkušených vojáků, romantika se zdravotní sestrou atd., ale jinak je děj celkem zajímavý a poutavý. The Lighthorsemen ukazuje První světovou válku z trochu jiného pohledu než ji známe z evropské literatury a filmů. Místo utrpení života v zákopech popisuje strasti a zvláštnosti válčení v poušti. Bojové scény jako takové jsou taky povedené. The Lighthorsemen jsou v rámci filmů o 1. světové válce určitě nadprůměr.

plakát

Hra z Anglie (2020) (seriál) 

Počátky profesionálního sportu v 19. století mně vždy připadaly jako fascinující téma a tvůrci této minisérie ho zpracovali velmi povedeně. Paradoxně The English Game není ani tolik o fotbalu jako takovém, ale spíše o jeho zákulisí a sociálních souvislostech, ve kterých vznikal. Je tu hezky vykreslen přerod fotbalu coby zábavy elit a gentlemanů v lidovou hru pracující třídy. Moc se mi líbil kontrast mezi světy amatérských a dělnických klubů. Postavy jsou vesměs sympatické a dobře zahrané neokoukanými herci. Výprava a kostými jsou rovněž povedené. Jediná škoda, že tvůrci namísto zybtečného balastu o sirotčinci apod. nepřidali více scén přímo ze hřiště, protože skutečně sportovních scén bych v seriálu o fotbale čekal přeci jen o něco více více.

plakát

Marco Polo (2014) (seriál) 

Bohužel po slibném začátku, při kterém jsem měl dojem, že sleduji celkem zajímavé a seriozní historické drama, se tento seriál postupně propadá na úroveň laciné kung-fu frašky alá John Woo, která už nemá s historií nic společného. Poslední díl první série jsem ztěží dokoukal. Ze serálového Marca Pola totiž přímo čiší snaha tvůrců oslovit průměrného amerického konzumního diváka, a tak nesmí chybět fantastické kung-fu souboje, trocha červené knihovny, intriky, samoúčelná erotika apod. Výprava a kostými jsou díky štědrému rozpočtu skvělé, avšak scénář je o poznání horší a místy nemá hlavu ani patu. Některé postavy jsou celkem zajímavě napsané i zahrané, některé bohužel přesně naopak. Vrcholem je postava bájné zápasnice Khutulun, do jejíž role tvůrci obsadili vychrtlou modelku, která působí v "bojových" scénách tak absurdně, až to bylo téměř k smíchu...Ale samozřejmě, na svalnatou, a nedej bože neatraktivní, ženskou postavu průměrní předplatitelé Netflixu nejsou zvědaví. Seriálový Marco Polo sice není výsloveně propadák nebo nuda, ale v konkurenci současných historických výpravných seriálů je to slabý průměr.

plakát

Frontier: V kůži nepřítele (2016) (seriál) 

Frontier má velmi zajímavý námět a zasazení, ale bohužel chybí kvalitní scénář, ve kterém je sice několik zajímavých momentů a zvratů, ale také dost momentů, při kterých si člověk musí klepat na čelo. Většina postav je absolutně nezajímavá nebo vysloveně nesympitická. S výjimkou Momoi a Amrstroga se mi taky vůbec nelíbilo obsazení, kterému dominují pohlední a upravení herci a herečky, kteří by se spíše hodili do nějaké druhořadé telenovely, než do seriózního historického dramatu. Rovněž kostýmy a výprava působí kvůli nižšímu rozpočtu vysloveně televizním dojmem. Zklamáním jsou i bojové scény, které jsou dost slabé. Na druhou stranu má Frontier celkem spád a jako oddechovka a exkurz do prostředí severoamerického obchodu s kožešinami to nebylo špatné. Možná se ještě někdy odhodlám zkusit druhou sérii.

plakát

Mrtvý muž přichází (1995) 

Musím říct, že mně ani nepřišlo, že by se tento film snažil nějak agitovat proti trestu smrti, jak tu píší někteří komentující. Naopak se na tuto problematiku snaží nahlížet relativně objektivně a to se mi líbilo. Na mě osobně nejvíce zapůsobily scény s rodinami obětí a pak také ústřižky ukazující průběh vražd. Jako zastánce trestu smrti mě Mrtvý muž přichází pouze utvrdil v tom, že monstra, která jsou schopna spáchat takovéto zločiny, si ani nic jiného nezaslouží. Rozhodně si nezaslouží můj soucit. Možná proto mě scény mezi Pennem a Sarandon nechávali zcela bez emocí. Celkově to ve mě nezanechalo silnější dojem, i když herecký výkon Susan Sarandon jsem si užil.