Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Pohádka

Recenze (45)

plakát

Fantom opery (2004) 

Mám ráda knižní předlohu, miluji muzikál a od včerejšího dne zbožnuji film. Nejnovější filmová verze slavného muzikálu se podařila, nové hudební pojetí je skvělé, kostýmy a výprava okouzlující, zajímavá je i kamera, ovšem nejdůležitější je velice sympatické obsazení. Lidé, kteří cítí potřebu psáti oficiální recenze a kteří ten film vesměs pohřbili, se rozdělili na několik táborů, v nichž vždy koluje jedna věc. Buď je to výčitka, že to není jako původní nastudování muzikálu z 80.let a že tam nehrají Michael Crawford a Sarah Brightman čili nové obsazení to neumí dobře zazpívat. Pak tu máme komentování vývoje kariéry pana režiséra, kterému se to prý hrozivě nepovedlo a jehož vedením z POTO vznikla údajně nuda. A zapomenout nemohu na (hlavně v českých kruzích) populární výtku statičnosti a divadelnosti. Světe div se, ono je to divadelní, když je to muzikál a odehrává se v divadle! Zajímavé, že ani jedna z těchto věcí mi nepřijde relevantní. Původní verze z 80.let je jistě fenoménem (o něm ale u nás moc lidí nemá páru) a v případě Sarah Brightman, myslím, že nepřekonatelný (však to taky Mistr psal pro ni). Ovšem to neznamená, že je nová verze špatná. Je jiná a řekla bych, že v mnoha ohledech lepší - je opravdovější, věrohodnější, a tím pádem i působivější. Pokud někdo není schopen udržet pozornost při poslechu hudby, tak by na ten film asi ani neměl chodit a bude to jeho vlastní chyba, a ne chyba filmu. Tento muzikál má svou pevně danou dějovou osnovu, posloupnost hudebních čísel, která byla pod patronací samotného autora dodržena a která jsou díky skvělému obsazení lepší než verze divadelní. Ve filmu to tedy vypadá tak, že jedna píseň následuje za druhou, což je myslím u muzikálu normální. Přeskakovat, sestříhávát nebo měnit pořadí nelze - to má být asi ta nuda. Nějak se zapomíná na to, že je děj a charakter postav vyjádřen a evokován z velké části v hudbě, kterou je nutné si vyslechnout. Dále nevím, co negativního si v případě POTO mám pod pojmy statičnost a divadelnost představit - je to předepsaný sled událostí, odehrává se to na jednom místě, v divadle a to, že jsou jednotlivé písně snímány tak, abychom viděli postavu, která ji zpívá, je snad dobře, ne? (Postavy bohužel při zpěvu nemohou skákat na trampolíně... a to je zase asi ta nuda.) To jsou takové hlavní aspekty, ke kterým jsem se chtěla vyjádřit. Než svůj komentář zakončím, tak si ještě dovolím pár vět o obsazení. Jak už jsem zmínila, je takřka bezchybné - velice výstižně a správně protivně se povedlo Minnie Driver ztvárnit místní primadonu, Emmy Rossum je (svým vzhledem, věkem i zpěvem) opravdu nevinnou a půvabnou Christine, její milý je v podobě Patricka Wilsona dostatečně kladný a sympatický apod. Obdiv a uznání si především zaslouží Gerard Butler, který se s partiturami vyrovnal skvěle a v jehož hereckém a pěveckém podání není Fantom nějaká zdeformovaná kreaturka, ale je to nešťastný muž toužící po tom, aby byl milován. Přesně tak, jak to on sám zpívá v jedné z nesilnějších scén - The Point Of No Return: "Say you'll share with me one love, one lifetime. Lead me, save me from my solitude...Say you want me with you, here beside you...Anywhere you go let me go too..."

plakát

Frida (2002) 

Krásný, obrazově i zvukově originální film o neobyčejné ženě. Salmě Hayek se podařilo vystihnout Fridinu odměřenost, neústupnost a chlad, zároveň ji ale obdařila půvabem a bolestnou křehkostí, která člověka dojímá. Jak tomu bylo v jejím skutečném životě, tak je jí i ve filmu nepostradatelným partnerem Diego Rivero ve skvělém podání Alfreda Moliny. Škoda jen těch nepříliš vydařeně představených politických souvislostí.

plakát

Čtyři pírka: Zkouška cti (2002) 

Je to spíš zkouška trpělivosti, protože to, co se ve filmu děje, je většinou zbytečné, zmatkovité a ještě k tomu špatně natočené. Postavy nevýrazné a loutkovité, herecké výkony nijaké, což je při délce filmu opravdu znát.

plakát

Detektivové z Hollywoodu (2003) 

Často se mi nestává, abych nějaký film nedokoukala, ale dvojice Ford-Hartnett mě bohužel nedokázala přinutit zůstat u obrazovky až do konce. Prapodivná slátanina s nijakými hrdiny, u které mi neustále v mysli naskakovala otázka: "Z jakého důvodu že se to vlastně natočilo?" Myslím, že kdybych film viděla celý, platila by nepřímá úměra - čím více viděno, tím méně hvězdiček... V důsledku jsem tedy ráda, že mohu dát hvězdy dvě, a to především z nostalgické a nekritické lásky k Harrisonovi.

plakát

Ned Kelly (2003) 

Bohužel nemám skoro co psát, protože je to film o ničem. Anti-charismatickému Heathovi jeho hrdinu prostě nevěřím – asi to bude tím nepřirozeným plnovousem, v němž vypadá spíš jako Rumcajs než zákonem pronásledovaný legendární hrdina. Dokonce i romantická zápletka, která je pro tento typ filmu vyloženě nutná, je nepovedená, banální a úplně zbytečná. Občas to díky záběrům na zvířátka, stromy a krajinu silně připomíná dokumentární pořad z dílny National Geographic. A jak už psal Quint, je to i místy nechtěně komické. Velice nevydařené drama.

plakát

Ztraceno v překladu (2003) 

Tento film je tak roztodivně nádherný a nevysvětlitelně okouzlující, že vyslovím přání, aby odteď nikdy žádný překlad nebyl úplný, protože to, co se v něm ztrácí, je nejkrásnější. Mnou oblíbený Bill Murray je bezchybný (neprávem Oscarově neoceněný) a půvabný talent Scarlett Johansson nepřehlédnutelný. Originální, vtipné, melancholické, inteligentní.prostě dokonalé. Smekám.

plakát

Troja (2004) 

Myslím, že se tento film celkově moc nepovedl. Tak vyčpělé, neustále se opakující a omšelé repliky jsem dlouho neslyšela a pokud se k tomu přičte určité zohavení Homérova díla, tak je to dosti smutnéNemohu si pomoci, ale Achilles Brada Pitta mi byl k smíchu a jeho jedna grimasa + pohledy na jeho naolejované tělo mi jako přesvědčivý herecký výkon moc nepřipadaly. To už by byl snad lepší i David Beckham – ten v sandálové akční Pepsi reklamě podává výkon kvalitnější – hlavně proto, že nemluví :D Musím na druhou stranu vyzdvihnout excelentní herectví Erica Bany, jehož postava je uvěřitelná a přesvědčivá a který je pro mě skutečnou hvězdou tohoto filmu. Jako vždy je tu skvělý Sean Bean a úctyhodný je výkon, který předvádí Peter O'Toole. To jsou ale asi tak všechny klady, jež mohu z mé strany uvést. Goethe napsal: „Jestliže staří Řekové a Řím svých bájí hloubku snad jen vysnili, tu trošku ducha měli bychom mít, abychom jim to aspoň věřili“ - to bohužel nelze, když jsou skvostné báje převyprávěny takto bez-duše.

plakát

Co ta holka chce (2003) 

Docela milý film s příjemnou hlavní hrdinkou – Daphne díky Amandě Bynes působí velice sympaticky. Nenáročná a zábavná komedie, i když při pohledu na obsazení si člověk s trochou lítosti uvědomuje, že to mohlo být lepší. Nedostatky ovšem nahradí a zcela jistě pobaví elegantní Colin Firth, když už ničím jiným, tak tanečním číslem u zrcadla - to je úžasné a já kvůli němu možná přidám čtvrtou hvězdičku ;o)

plakát

Cyrano z Bergeracu (1990) 

Film, kvůli němuž jsem se chtěla naučit po češtině nejsladšímu a nejkrásnějšímu jazyku – francouzštině, což se mi částečně podařilo, a teď se bohužel daří zapomínat. To ale neplatí o skvělé adaptaci s úžasným Gérardem Depardieu v hlavní roli, kterou si často připomínám filmem samotným i předlohou a na kterou zapomenout nelze. Vypomohu si slovy Roxane, neboť říkají vše: Ah! qu'il est beau, qu'il a d'esprit, et que je l'aime!

plakát

Rosalinda (1999) (seriál) odpad!

Dovolím si v komentáři rebus: Je to tradiční, s prominutím, TELE-*ov-NO-VEL'A. Co mě ale v jednom dílu fascinovalo, byly některé výroky -> pouze v tomto seriálu uslyšíte "Jsem čistější než zástěra pradleny." nebo, teď se připravte, lahůdku: "Upadla ti dcera!" Na to prostě nelze zapomenout! =oD