Recenze (1 658)
Cruella (2021)
Ve skrze průměrný film, naprosto podle všeobecné šablony. Ani Emma Stone, která je jinak skvělá herečka a tady se mohla vyřádit mě nějak moc nezaujala.
Krajina snů (2019)
Totální klišé film na téma Bonnie a Clyde. Hezké scenérie amerického jihozápadu a v hlavní roli Margot Robbie. Ta kdyby zde nehrála, neštěkl by po tomto filmu ani pes.
K zemi hleď! (2021)
Vrtěti psem této generace! Drsná satira současné konzumní společnosti, korporátních společností a posedlosti sociálními sítěmi před vším ostatním. Di Caprio a Meryl Streep jsou špičkový, ostatní áčkový herci také. Mnohokrát jsem se od srdce zasmál, tak konec je naopak k zamyšlení a emotivní. A ta mezitulková scéna nemá chybu.
Strážci - Watchmen (2009)
Určitě se mi líbilo Rkové pojetí strážců. Ke comicsovým filmům to totiž obvykle moc nesedí a Snyder tím rozhodně překvapil. Též překvapil množstvím sexu. Skvěle vykreslená byla postava Rorschacha, bohužel u ostatních už to bylo kapánek horší. Přesto jsou Watchmen svěží vánek na poli comicsového filmu, zvlášť když ho vidíte teď, po té kanonádě filmů od DC a Marvelu, které jsi jsou často dost podobné (samozřejmě s výrazně vyšší kvalitou na straně Marvelu.
Ip Man (2008)
Super akční nářez, jaký snad jinde, než v Hongkongu nedostanete.
Ducháček to zařídí (1938)
Opět řada legendárních hlášek krále humoru. Navíc prostředí advokátní kanceláře a aristokratické rodiny nabízí celou řadu humorných scének.
Všichni dobří rodáci (1968)
Krásná ukázka českých charakterů v plné nahotě tragických 50. let. Někdo tu napsal, že se jedná o krutě poetický snímek a s tím já můžu naprosto souhlasit.
Most přes řeku Kwai (1957)
Dlouho mi unikal tento klenot mezi válečnými filmy, ani vlastně nevím proč. I když válečnými. O válku a zbraně tady vlastně ani tolik nejde. Spíš o válku psychologickou mezi britským a japonským velitelem. Rovněž dobrodružství dlouhého pochodu kvůli zničení mostu v druhé rovině příběhu je nezapomenutelné. Krásná příroda Srí Lanky, skvělé herecké výkony. Určitě oprávněných 7 oscarů. K té pomyslné páté hvězdičce mi ale něco chybělo.
Sněhurka a sedm trpaslíků (1937)
Krásná animovaná pohádka určená především pro menší děti. Roztomilá zvířátka, milí trpaslíci, naivní Sněhurka a zlá královna. Walt Disney zkrátka uměl. No a jak se těšíte na nově avizovanou hranou verzi z dnešního "progresivního" prostředí, kde Sněhurku bude hrát hispánka (ano, Sněhurku, v originále Snow White, která dostala jméno podle její sněhově bílé kůže bude hrát latinoameričenka, to prostě mohou vymyslet jen zmagoření Američané), trpaslíci budou korektní a bezpochyby závěrečný polibek prince a spící Sněhurky neuvidíme, protože by se jednalo o sexuální napadení. Ještě, že se toho Walt nedožil.
25 let neviny (2020)
Hodně naturalistický příběh neprávem odsouzeného polského občana za znásilnění a vraždu. O to horší je, že se jedná o skutečný příběh skutečného muže. Uvidíme tvrdý vězeňsky život, soudní přelíčení, drsný výslech i detektivní práci prokurátorů a kriminalisty, snažící se o hledání pravého viníka. Závěrečné titulky nám ještě uvedou, co důležitého se po skončení filmu stalo. Mě tam ale chybělo potrestání detektivů, kteří měli tento komplot na svědomí. A ne jen zde. I po shlédnutí seriály "Případy neviny" jsem nezaznamenal jediný případ, kdy by byli po propuštění nevinných lidí klidně i po desítkách let strávených za mřížema, shledání vinni detektivové, kteří evidentně věděli, že páchají trestný čin. V podstatě naprosto souhlasím s tím, co zde píše uživatel verbal a pokud se celosvětově v soudním systému nic nezmění, jiné to nebude. A to mluvím o vyspělé Evropě. Jak to asi musí vypadat například v takové Africe. Kolik asi nevinných lidí sedí na tomto kontinentu ve vězeních?