Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi
  • Akční

Recenze (150)

plakát

Ženatý se závazky (1987) (seriál) 

Po téměř devíti pomalu a postupně zhlédnutých sériích snad můžu hodnotit. Trapné vtipy se střídají s těmi povedenými. Seriál si nebere servítky. Těžko říct, jestli by to dneska prošlo. I když se jede stále na stejném schématu, tak to funguje. Na zápletkách jednotlivých dílů (většinou) moc nezáleží. Důležité je ponížit zapšklého páprdu Ala - prodavače bot, předvést neschopnost líné, jednoduché Peggy, tupost jejich fantasticky naivní dcery Kelly a vychcanost nadrženého smolaře Buda. K tomu si přičtěte agresivní feministickou p**u ze sousedství a její dva pokaždé trochu jinak cáklé manžely, kteří se v seriálu vystřídají... dostanete koktejl přízemnosti a dysfunkčnosti americké nižší střední třídy. Žádná z postav nemůže být reálně nikomu sympatická, jde o promenádu charakterových vad na tisíc a jeden způsob. Ale jelikož je celý seriál úmyslně přetažený do absurdnosti, tak si nakonec oblíbíte všechny. Pokud vás tedy baví tento druh tupého humoru... Suma sumárum, je to takovej horší Red Dwarf, který se neodehrává na kosmické lodi ztracené v hlubokém vesmíru, ale na předměstí Chicaga.

plakát

Konstelace (2024) (seriál) 

Zabitý potenciál. Zajímavý mysteriózní nápad se vysvětlí během prvních dvou dílů a od té doby ho seriál neúprosně dojí a k ničemu dalšímu nesměřuje. Nasnímané je to dobře, má to krásnou hudbu, ale co s tím, když postavy plácají ty samé kraviny pořád dokola. Počítal někdo, kolikrát ta malá otravná holka řekla "mamma" s tím jedním, stále stejně depresivním výrazem ve tváři? Fotr je zbytečná buzna - pracuje jako učitel ve školce, smaží lívance, bulí a chodí ke cvokařce. Lepší, kdyby se nechal utratit.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Musel jsem si trochu nechat rozležet v hlavě, čeho jsem byl v IMAXu o minulém víkendu svědkem. Mám dojem, že jde o nejlepší film posledních deseti, patnácti let. Pro mě bez problémů dosahuje laťky nahozené některými Nolanovými filmy, Rivaly od Rona Howarda. Dost nebezpečně se blíží i těžko sesaditelné trilogii LOTR od Petera Jacksona. Zpětným pohledem musí divák docenit i první díl Duny, který má momentálně výrazně nižší hodnocení (82 %), ale jako první část dvojfilmu prostě bude fungovat. Dohromady s plánovaným třetím pokračováním půjde nejspíš o audiovizuální zážitek, který tu dlouho nebyl - pokud to teda nedojebou. Villeneuve se zatím netváří, že by se třetího dílu zhostil, což by byla škoda... Jinak ve druhém filmu z prostředí nehostinné, pouštní planety Arrakis funguje snad úplně všechno. Nemám žádné výhrady, což se mi dlouho nestalo. Možná jen role lehce otravné Chani mohla být trochu upozaděna, tyhle maskulinní divoženky jsou prostě opruz, ale předpokládám, že s ní mají nějaký plán do třetího pokračování, tak uvidíme. Každopádně pojetí Duny II tak trochu jako souboj islámských extrémistických mentálů s vybledlými, násilnickými fašistickými kriplo-imperialisty mi dost sedlo.

plakát

Modrooký samuraj (2023) (seriál) 

Hodně srovnávané třeba s Arcane - tohle je lepší. Rozjíždí se to pomaleji (narozdíl od Arcane), první dva díly se postavy hledají, utváří před očima diváka, až nakonec každou z nich něco vykolejí a začnou být i trochu sympatické. Příběh postupně krystalizuje a odhaluje prvotní tajemství. Šestý díl je trochu přehnaný a podle mého názoru nejhorší. Zakončení seriálu naopak vynikající, přestože ty díly jsou (pro mě naprosto skandálně) méně hodnocené jak tady, tak i na imdb.com. Arcane naopak v posledních dílech první série docházel dech, protože tam příběh bohužel uháněl až příliš překotně. Tady se valí pomalu, ale neúprosně jako parní mašina. Blue Eye Samurai mi nevyjasněnými postavami i lehce zamotaným příběhem hodně připomnělo Hru o trůny - především knižní verzi, o totálně pokaženém seriálu se už radši nebavme:)

plakát

Rašómon (1950) 

Je to strašně uřvaný a ubulený jako většina japonských snímků a Japonci samotní jsou tu vyobrazení jako nějaká pochybná zvěř. To mě na tom asi zaujalo nejvíc. Jinak myšlenku i atmosféru to mělo taky. A Kurosawa nejspíš opravdu uměl režírovat. Jen s tím divadelním přehráváním by už dneska neuspěl.

plakát

Solaris (1972) 

Čtyři hvězdičky dostává mnoho filmů, ale tyhle čtyři jsou naprosté jiné, jinak uspořádané a vypovídají taky úplně o něčem jiném... Mimořádný zážitek. Snad jen, kdyby se režisér tolik nekochal u některých scén. Ale příště těch hvězd může být víc. Nebo míň. Uvidíme, co mi Solaris vyčaruje. Tohle se ovšem ještě musí vstřebat. Nicméně - neskončili jsme, Andreji!

plakát

Pod vodou (2020) 

Jako horor to až na pár lacinejch lekaček nefunguje, jako reklama na hnusný lesby s krátkejma vlasama to už je o něco lepší. A jako sci-fi thriller na jedno použití je to docela obstojný.

plakát

Contratiempo (2016) 

Ten konec jsem tak nějak dopředu podivně částečně odhadnul i neodhadnul, ale nejsem z toho zklamaný. To je snad jediná věc, kterou má smysl nějak odfiltrovat, protože jinak to bylo celé skvostně natočené, zahrané, vymyšlené a především tak krásně v dobrém slova smyslu překombinované - to se vidí málokdy.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Nezbláznili jste se? Jsem rád, že tu vidím aspoň pár odpadů, jedno- a dvouhvězdičkových hodnocení. Klobouk dolů těm, co mají odvahu říct, že tohle byla opravdu zbytečně natahovaná sračka. Rozhovory úplně o ničem, jen naprosto retardovanej debil v tom může vidět něco víc, nějaký umění nebo dokonce prvky divadla. Ale zato to bylo neuvěřitelně zdlouhavý a nudný. U ostatních filmů často čtu stížnosti na přepálenou stopáž a jak by to potřebovalo prostříhat (občas mi to dává smysl, občas ne), ale tady, kde to ze všech filmů zdaleka nejvíc bije do očí se k tomu odváží jen pár lidí. Navíc ten příběh nestál za nic. Jediný k čemu to směřovalo bylo už od začátku celkem neopodstatněný násilí a potoky krve. Což mi většinou teda nevadí. Ale tady bylo použitý jen jakože, ať tam je něco "cool". Postavy taky strašně nesympatický. Morricone dostane prostor jen na začátku, takže ten to taky nezachránil. Takže možná jen ta ledová atmosféra Wyomingu se mi trochu líbila a doprovázela moje příjemné zívání a přemítání, jakej film si pustim jako další, abych tuhle píčovinu přebil. Možná něco s Jennifer Aniston? To určitě bude sračka, ale pořád lepší než tenhle zbytečnej Tarantino.

plakát

Na nože (2019) 

Jestli tohle nebyla pocta Agathě Christie a Herculu Poirotovi, tak nevím, co jiného by jí mělo být. Určitě to není úplně čistých pět hvězd, zvlášť za trochu schématický a rádoby zamotaný konec - čekal jsem nějaké vystoupení z žánru - když ale nepočítám trochu nepřehledných prvních cca 10 minut, tak mě to vlastně hrozně bavilo. Trochu zamrzelo, že charaktery a příběhy celé rodiny nebyly víc rozvinuté, zůstalo jen u popisu. Vzhledem k jedné velmi zábavné scéně, kterou nebudu specifikovat, ať nespoileruju, kdy se celá rodina shromáždí pospolu mě mrzí, že jsem důsledky vyústění této scény neviděli trochu rozvinuté. Ačkoli úplně poslední záběr to tak nějak hezky sumarizuje. Možná není jasné, jak to myslím, ale to nevadí... Nejvíc mě na filmu každopádně potěšilo, že ačkoli jsem z nějakého podezřelého důvodu (asi mě někdo naočkoval někdy naočkoval dopředu a já to špatně pochopil) očekával průběh ve stylu filmů Guye Ritchieho, dostal jsem něco naprosto jiného. Vůbec nic proti Ritchiemu, točí zajímavé věci, ale tahle (s velkou dávkou satiry a mírné sebeparodie) klasická detektivka mi do nálady zrovna sedla víc.