Recenze (43)
Tři mušketýři (2011)
A prečo si neurobiť prdel aj z Troch mušketierov? Viac ako slušné obsadenie predsa hovorí o tom, že aj skvelí herci občas majú chuť hrať v paródii, v ktorej nič nefunguje tak ako v Dumasovej predlohe :-)
Svatojánský věneček (2015) (TV film)
Pre 95% užívateľov, ktorí si sem prišli kopnúť do čohokoľvek českého, sa ako riť na šerbeľ aj teraz hodí verbalov koment na Labyrint Aspoň sa vám uľavilo i bez Espumisanu ? Pro CZ : Alespoň se vám ulevilo i bez Espumisanu? P.S. Po prečítaní ďalších a ďalších komentárov pridávam * na 5 a ako bonus linku na slovník cizích slov ad hominem pretože toľko "argumentov" o osobách tvorcov sa hneď tak pokope nenájde !
Sicario: Nájemný vrah (2015)
Nič o tomto filme nečítajte. Choďte sa pozrieť. Šialené.
Sein letztes Rennen (2013)
Mimoriadne silný príbeh. O bezútešnom starnutí. O nádeji. O páchaní dobra. O súčasnej (nemeckej) rodine.
Everest: Sea to Summit (1990)
Dokument o austrálskom horolezcovi Tim Macartney-Snape, ktorý sa po zdolaní Everestu v r 1984 bez kyslíku a novou cestou rozhodne pre podujatie, ktoré je absolútnou poctou najvyššej hore - výstup z hladiny mora na vrchol. V úvodnej sekvencii sa reálne vynorí z morskej hladiny v Bombaji, potom prebehne 1200km cez indiu a Nepál do base campu pod Everest a sólo výstupom sa dostane na vrchol. To všetko ešte pár rokov pred tým, ako nenažraní idioti urobili z Everestu to čím je dnes - kolotočárska atrakcia pre bohatých "klientov". Skvelý dokument o silnom príbehu spojený s prvým ročníkom . Medzinárodného festivalu horských filmov v Poprade ako jeho absolútny víťaz za osobnej účasti režiséra Michaela Dillona.
Nepokojná láska (1975) (seriál)
Česká kinematografia mala Lišku, slovenská Svätozára Stračinu. Keď sa ozve pár tónov jeho skvelej hudby a prekvapený Julo Pántik víta doma dcéry Silviu Turbovú a Petru Černockú, ktorým síce písal, ale list neposlal - poslala ho Kveta Stražanová, všetko do seba zapadne.... Áno je to rok 1975 a normalizácia už ide na plné obrátky, ale aj tak vznikli v televízii takéto diela, v ktorých bol kvalitný scénár, výborná hudba, špičkoví herci, kamera Vlada Ondruša a Jozef Zachar, ktorý to ako režisér zastrešil.
Pěnička a Paraplíčko (1970)
Podobne ako Enšpígl záverečná scéna Marvan - Brzobohatý videná x krát - klenot českého filmu.
Američan (2010)
Príjemný pomaly plynúci film v mediteránskom prostredí talianskeho vidieka o starnúcom nájomnom vrahovi. Len prečo mi posledné zvolanie sympatickej Violante Placido : "Eduardo!" pripomenulo koniec agenta W4C ? :-)
Odvrátená strana mesiaca (2015) (divadelní záznam)
Skvelá Milka Vašáryová úplne netypicky v minipivnici divadla Gunagu - štandardne Klimáčkom výborne napísaná hra a na pár metroch štvorcových pre vypredané hľadisko ( 40 divákov ) aj výborne zahraná. Treba ten priestor zažiť osobne, ale tento záznam má ambíciu ten zážitok sprostredkovať ďalej.
Prokletý klub (2009)
Prelom šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov v anglickom futbale, staré štadióny, bahno na ihrisku, bigotné vedenia klubov, cigarety cez prestávku, obrovské zaujatie pre futbal samotný - a to celé výborne napísané, zrežírované a zahrané.