Poslední recenze (16)
Den Šakala (1973)
Kniha se mi líbila moc, film mě příliš neoslovil. Je zdlouhavý, přitom některé pasáže z knihy jsou vynechány. Poznámka - možná by se mi film více líbil, kdybych nečetl knihu. Pro mě je zde přepis knihy příliš přísný, a psaná forma tohoto díla mi zkrátka vyhovovala víc.
Jméno růže (1986)
Při hodnocení tohoto filmu jsem značně rozpačitý. Nechci tvůrcům zazlívat, že mnohavrstevnost příběhu zmizela, to ostatně asi jinak nešlo.. Zjednodušení na pouhou detektivku by mi tedy až tak nevadilo, ale.. Proč? Proč jsou některé detektivní linie zcela opomenuty, a jiné zásadně změněny? Závěr filmu je překvapivě rychlý, zatímco první hodina a půl plyne zlehka. Nicméně herecké výkony a režie jsou perfektní, to se musí nechat. Kdybych měl hodnotit film samotný, dám 5*. Kvůli znalosti knihy 3*. Výsledkem jsou tedy kompromisní 4* - ale s tím, že kniha a film jednoduše srovnat nejdou.
Fakjů pane učiteli 2 (2015)
Určitě slabší jak jednička, po úvodu jsem se už začal obávat, že to bude nuda. Nicméně děj se slušně rozběhne a od scény, kdy spícího Müllera odváží na kufrech, mě to dostalo. Děj sice není bůhvíjaký, ale pro pobavení, jak je to ostatně určené, je to skvělé. 70%