Recenze (93)
Štěstí na dosah (2006)
Před pár lety jsem tento film viděl poprvé a co si pamatuji, tento příběh mě opravdu dojal. A co teď, po druhém víceméně náhodném shlédnutí? Prostě už nefungoval, dokonce ve mně probudil jistý odpor. Ne že by šlo o tak špatný film, to v žádném případě, ale mám s ním doslova ideologický problém. Nepřipadá mi normální, že ve vyspělé společnosti, kterou se nabubřele nazýváme, mají právo na přežití a uspokojení základních životních potřeb jen ti kteří jsou tzv. lepší než druzí, ideálně vynikají v nějakém dobře zpeněžitelném a zpravidla totálně neužitečném oboru. A tento film je obhajobou tohoto názoru? Něco se ve mně vzpouzí a přemýšlím, jak by to asi skončilo, kdyby hlavní hrdina byl prostě průměrně inteligentní a v ničem nevynikal? Pak by měl i s malým synem chcípnout na ulici? A připadá vám v pořádku, že údajně 1% nejbohatších Američanů vlastní odhadem 35% národního bohatství? Možná někomu mé názory mohou připomínat komunismus :), ale troufám si tvrdit, že jde o zbytky empatie a zdravého rozumu. Ale zpět k filmu, Will Smith zahrál perfektně a jeho filmová manželka zasloužila za svou "podporu" kopnout do sedací části. Takže povedený film, bohužel pravdivý stejně jako onen bájný americký sen.
Pan Nikdo (2009)
Pan Nikdo u mě mířil hodně vysoko, ale postupem času svou překombinovaností ztratil. Uvítal bych více přímočarosti, v závěru bez zbytečného vysvětlování, objasňování, tím podle mě film hodně ztratil. Přesto určitě neobvyklý zážitek.
Lautrec (1998)
Roztančené, místy ukřičené... a to malování mi tam nějak chybělo.
Dívka na mostě (1999)
Když se dají dohromady dva nešťastní lidé, vznikne dvakrát větší neštěstí... No ne vždy to musí být pravda :). Velmi silný film!
Mrtvá nevěsta Tima Burtona (2005)
Po opětovném shlédnutí jsem musel přehodnotit ze 4 na 5*. Z tohoto příběhu na mě dýchá až neuvěřitelné kouzlo, velice milý roztomilý a romantický a zároveň vtipný "horor" :).
Rozchod Nadera a Simin (2011)
Bohužel mě moc neoslovilo, nemám poslední dobou nějak pochopení pro takovou tu emocionální zatvrdlost a omezenost lidí... připadá mi to prostě hodně primitivní.
Bio Ráj (1988)
Co dodat? Toto se vyznává ze své velké lásky, je to tak upřímné, opravdové a okouzlující, že mi zde ani trochu nevadí ty tuny sentimentu. Podmanivě nádherná Sicílie... Filmová magie!
Božské děti (1997)
Dojemný příběh ztracených bot, který mě opět donutil zamyslet se nad všemi pro mě "samozřejmými" věcmi. Díky za takové filmy! Celou dobu jsem měl strašnou chuť jít koupit nějaké boty a poslat jim je... Sakra, teď vidím kolik vlastním zbytečností... a zlobím se sám na sebe, jak jsem lhostejný...
Hugo a jeho velký objev (2011)
Skvělá vizuální stránka, v 3D opravdu parádní podívaná, do-jemný příběh, žádné drasťárny a přepjaté situace hodné thrilleru, jak to dost často u takových filmů pro děti bývá. Odkazy na klasiku, které musí potěšit každého filmového fandu, jenže... Chvílemi jsem měl pocit, že jde o nějakou filmařskou exhibici "podívej, já jsem Pan filmař a mám to všechno v malíku". V průběhu děje jsem se několikrát přistihl, jak moc si přeju, aby toto krásné dílo u mě způsobilo onu nepopsatelnou extázi za kterou zde dávám 5*. K mému zklamání se tak nestalo, ale pevně věřím, že chyba byla tentokrát spíše na straně "přijímače" a že jde o výborný film!
Transformers (2007)
Megatron? Ne, megablbost! Ukázka Hollywoodského trháku 21. století. Dvě a půl hodiny zběsilého rozbíjení všeho možného, občas doprovázené rádoby vtipnými hláškami. Nejeden obézní teenager si jistě v multikině ustříkl do textilu nad takovou velkolepou akcí a cestou domů v záplavě adrenalinu alespoň převrátil pár popelnic. Nechápu jak po mně může někdo chtít abych se 144 min díval na nějakou pitomou reklamu a pak si u nejmenovaného řetězce poblíž multikina koupil McHnus s plastovou hračkou? Skutečnou perlou byl závěrečný rozhovor autobotů ve stylu "dovolte mi promluvit pane", jejich řečový modul zřejmě programoval nějaký bývalý mariňák.