Recenze (293)
Musíte se přijet podívat (2022)
Jeden z nejslabsich filmu, ktere jsem kdy ve Varech videl. Tohle by sotva obstalo jako cviceni na skole natoz jako film v hlavni soutezi ackoveho festivalu. Chapu, ze festivalova politika nuti si vychovavat sve rezisery, kteri budou jezdit pravidelne zrovna k nam, ale dramaturgove by mohli mit trosku brzdu a rict, ze tohle uz je fakt hodne slaby a posli nam svuj dalsi film. Film ma 64 minut a prvnich 14 tvori 5 zaberu na herce behem klavirniho koncertu, pak se jde domu, jede vlakem, udela smejdenicko po baraku a je konec. Bez katarze, ponauceni, proste zero. Tragedie
Joker (2019)
Podle ocekavani technicky (vyborna kamera) a hudebne bez vyhrad, ale v zasade je to prachsprosta kopirka Taxikare, Krale komedie a Network, ktera se neinspiruje, ale krade si z tech filmu cele sceny (uz jsem jenom cekal, kdy Phoenix u zrcadla zacne s Talking to me). Scenaristicky nezvladnute ("Ok, nechame ho jeste jednou zatancovat a dame tam radeji i tu vysvetlovacku se sousedkou, at pochopi kazdej debil, ze je to magor") a strasne plytke (Gotham, nepokoje, Artur vs. spolecnost). Epilog zbytecnej, ale ta pulhodinka pred nim od setkani tri klaunu je brilantni. Phoenix samozrejne vyborny, ale Ledgerovo pojeti Jokera me bralo vic. 7/10
Holky sobě (2018)
Diky bohu, že jsou ve Varech i podobné odlehčené filmy. Tyden na baltských poetických dokumentech by mě asi zabil :D. Film příjemně uteče a zabaví. Dovedu si představit studiový US remake, který ještě víc vyhrotí scénu s hromadnou výpovědí. Jinak komedie, která nenadchne ani neurazí, čistý průměr.
Léto (2018)
Nečekaně velmi příjemné překvapení. Hodně se mě líbíla první polovina filmu, kdy se Viktor seznamuje s prostředím a dělá první hudební kroky.Bohužel po Perfect day filmu spadne řetěz a bez vyvrcholení se dovleče ke konci. Čekal jsem větší konflikt mezi ústředními hrdiny nebo větší komplikace od vládnoucích orgánů, takhle druhé polovině chybělo vyvrcholení. Každopádně svižně a stylově natočeni, herci dobří, když film uvidím znovu určitě nepřepnu. 7/10.
U-Turn (1997)
Stonea žeru, ale tohle mě hrubě nesedlo
Válečný kůň (2011)
Steven na to porad ma. V bitevnich scénách a zobrazení válečné vřavy je stále bezkonkureční. Film má vynikající jednotlivé scény, ale bohužel nefunguje jako celek.
Hugo a jeho velký objev (2011)
Všichni kdo milují kinematografii musí milovat i tenhle film.
Pouta (2009)
Absolutně nečeský film, který se dostane pod kůži a nepřestává pracovat. Trochu mě znepokojuje, že Antonina chápu :)
Odcházení (2011)
Jako fanouška absurdního divadla mě film oslovil, ale je fakt, že textu mnohem víc sluší divadlo. Každopádně rad bych si od Havla dal i něco jiného.
Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011)
Yates má vizuál v ruce, ale nic to nemění na tom, že nedokáže vytvořit opravdu epický moment a filmu nedokáže vtisknout emoce. U Fenixova řádu se tohle odosobnění dalo přisuzovat knižní předloze, která s ním dobře operovala, ale s dalšími díly Yates styl nezměnil a v sedmičce už Harrymu fandíte spíš ze setrvačnosti než osobních během filmu vytvořených sympatií. Poslední tři díly považuju za promarněnou příležitost.