Recenze (285)
Pokrevní bratři (1999)
Tak na tento film jsem se moc těšil a nakonec jsem se skoro nudil. Není v něm skoro nic, co už tu nebylo v různých podobách stokrát, Dafoe je sice vynikající, ale Oldman byl lepší a hlavně první, na rozdíl od Sbal prachy a vypadni, ke kterému se to tady pořád přirovnává, tomu chybí lehkost a nadhled a nakonec Billy Connolly s vizáží Rumcajse se na zabijácké eso absolutně nehodí. Ty tři hvězdičky jsou za řemeslné provedení filmu a celkem zajímavý závěr ( ten na člověka ale funguje asi tak deset minut ). Zklamání.
Fanny a Alexandr (1982)
Naprosto geniální sága popisující osudy divadelní rodiny, která je pro mě nejlepším a na Bergmanovi poměry nejvlídnějším mistrovým dílem. Film na mě udělal po shlédnutí v kině opravdu obrovský dojem. Obrovský!!!
Faunův labyrint (2006)
Guillermo del Toro je rozhodně jeden z nepozoruhodnějších režisérů posledních let. Svým osobitým rukopisem stvořil vizuálně nádherný, skvěle obsazený, temně atmosférický originální film, který v záplavě dokola se opakujících rychlokvašek a nepovedených remaků působí jako nefalšovaný zázrak.
Občan X (1995) (TV film)
Velmi kvalitní TV film mapující pátrání po největším sériovém vrahovi bývalého Sovětského Svazu. Od veteránů Sutherlanda a Sydowa jsem očekával to, co se mi v plné míře dostalo, hlavně Sutherland v roli protřelého byrokrata je vynikající. Největším překvapením filmu je pro mě ale Stephen Rea a jeho uvěřitelná a nenásilná proměna z ušlápnutého policejního patologa na ostříleného kriminalistu. Zejména z první půlky filmu, ve které si díky Reovi uvědomujete beznadějnost boje "jedinec versus systém" mi běhal mráz po zádech.
Návrat domů (1978)
Kvalitně obsazené a natočené. Z filmu pravděpodobně nedostanete několikadenní depresi, jako např. z Lovce jelenů, neboť se jedná spíše o " romantický " snímek. Za zmínku stojí skvěle padnoucí zařazení rockové hudby té doby, zejména část se Sympathy for the Devil od Rolling Stones. Vynikající Jon Voigth k mé velké radosti opět dokazuje, že byl ( je ) jedním z nejlepších herců své generace.
Invaze (2002) (TV film)
Smutné zklamání. První část filmu jako by z oka vypadla směsi Časožroutů a Věci, triky jsou slabé i na TV film ( občas jsem měl pocit, že koukám na nový díl Červeného trpaslíka ), Bruce Campbell, což byl hlavní důvod, proč jsem si film sehnal to nezachrání a vlastně se docela divím, že jsem to dokoukal do konce. Od Cunninghama a hlavně herce Cambellova formátu se dalo očekávat víc.
Oni přicházejí (2002)
Ze začátku svižně se rozbíhající staromodní horor, který sice nevypadal na nic nového pod sluncem, ale přesto sliboval příjemně strávenou hodinku a půl. Až na poněkud rozvláčnou střední část a neuvěřitelně provařenou podobu " jich " se hlavně díky již zmíněnému začátku, závěrečné honičce v metru a samotnému závěru moje očekávání víceméně naplnilo.
Invaze zlodějů těl (1978)
První polovina filmu je prostě fantastická. Drží diváka v trvalém napětí tím, že není jasné kdo je kdo a prostřihy na všední dav spolu se zvukovou složkou vytváří skutečně paranoidní atmosféru. V druhé půli jsou občasná prázdná místa, která si uvědomíte ale pouze proto, že první půlka nastavila laťku zatraceně vysoko. Za zmínku stojí též nevšední ( to jest špatný ), ale naprosto logický konec.
Pád do tmy (2005)
Řemeslně velmi dobře odvedená práce. První polovina filmu založená na pocitech klaustrofobie a strachu z neznámého je skutečně báječná. Druhá polovina pak ohromí tlakem nekompromisního akčního filmu, ve kterém se rozhodně krví nešetří. Nudit se nebudete!
Pustina (2006)
Průměrný ( což neznamená nezajímavý ) survival, který vám pamětí jen tak neprošumí hlavně díky faktu, že když už se tlačí na pilu, tak teda pořádně. Zejména první útok "lovce" a jeho psí smečky má sílu jako hrom.