Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (146)

plakát

Dopis neznámé (1948) 

Zdejší hodnocení mi přijde trochu vedle. Jasně, je to pěkný film, ale takových je spousta, moc bych se asi neoháněla předponami nej. Btw proč mám dojem, že kdyby hlavním hrdinou byl chlap namísto ženy, už by to nebyl tak krásný film o věčné lásce, ale příběh o dost creep stalkerovi? Hm... Stojí za zamyšlení. Stejně tak si nemyslím, že děj by skončil happy endem, kdyby hlavní hrdinka nezemřela. A kdo si to myslí, pravděpodobně Stefana Branda, slovy hlavní hrdinky, vůbec neznal.

plakát

Sbohem, má konkubíno (1993) 

Asijská kinematografie mi moc nejede, ale tohle... Jeden z nejkrásnějších filmů, které jsem kdy viděla! Dokonce mi nevadila ani ta čínská opera.

plakát

Dog Star Man: Part I (1962) odpad!

Tento počin by mohl fungovat jako test kritického myšlení. Nikdo svéprávný tomu totiž nemůže dát vysoké hodnocení. Pokouším se představit si, jak takové hodnocení asi probíhalo: "OK, právě jsem viděl děsnou s*ačku s nulovou uměleckou hodnotou, asi jako kdyby dali čtyřletému děcku kameru a poslali si ho hrát..., ale protože tvůrci přišlo z neznámých důvodů cool mezi všechny ty záběry ničeho a chození ve sněhu dát i svůj penis (wtf!?), tak to snad dítě netočilo, tvl. (...) Anyway, prej je to jakože kultovní snímek avantgardy, tak potom teda pět hvězdiček, experimentální majstrštyk!" Hele, můj selský rozum mi říká, že když něco potřebuje ještě dovysvětlení ve čtyřhodinové alternativní verzi, asi to fakt bude celkem pi*ovina.

plakát

Odpolední osidla (1943) odpad!

Zatímco v Evropě zuřila válka, v USA točili pi*oviny. Ale protože nějakej kritik řekl, že je to cool, tak tomu dáme pět hvězdiček, halelujá!

plakát

Na dotek (2004) 

Tenhle film mohl být dobrej, kdyby nebyl tak blbej. Ale kvůli Clivu Owenovi bych se na to klidně podívala i podruhé. I potřetí. :)

plakát

Červená řeka (1948) 

Lawrence z Arábie Divokého západu. Poušť nahradila vyprahlá americká krajina, velbloudy krávy a podivína Lawrence rančer s tváří Johna Waynea, který je se svou umanutostí a nesmyslným zabíjením úplně stejně na ránu jako zmiňovaný dobrodruh. Baby tu taky žádný nebyly a když se jedna v poslední třetině konečně objevila, bylo to spíš ke škodě příběhu. (Týpek se na ni vůbec nenaštval. Reakce: "Proč ses na mě naštval? Dám ti za to teď facku. Hele, nevíte vy všichni, proč se na mě naštval? Kde je? Vyprávějte mi o něm. Chci vědět, proč se na mě naštval." lol?) Ta její přehnaná angažovanost a familiárnost s lidmi, které znala sotva pár hodin, zkrátka vůbec nedávala smysl a kazila už tak nijak nadšený dojem z filmu. Konec byl poté velice hloupý, ale paradoxně se mi líbil z celého snímku nejvíc, protože jako jediný měl v sobě aspoň trochu napětí a vzrušení. Krásná ironie, že tenhle ryze maskulinní western zakončila poctivá dávka ženské hysterie.

plakát

Napoleon (1927) 

Tento skoro šestihodinový snímek (až teď se dozvídám, že jsem si nechtěně stáhla director's cut, haha) jsem sledovala cca čtyři měsíce... Aneb když napoleonským komplexem trpí pan režisér. Za poslední třetinu to ale nakonec stálo. A řemeslně je to na dobu vzniku celé více než dobré, kam se na to hrabe nějakej Griffith. Původně jsem chtěla dát dvě hvězdy plus třetí za filmového Napoleona, který se mi z nepochopitelných důvodů líbil, lol! Jsem ale jenom obyčejný filmový nadšenec a ten konec s triptychem si získal i mě. Normálně se mi po tom filmu teď asi bude i stýskat.

plakát

Dáma ze Šanghaje (1947) 

Dáma ze Šanghaje ztělesňuje všechno, co na těchhle krimi pohádkách, pardon, noir snímcích nenávidím. Všechna ta OSUDOVÁ setkání, kdy týpek ÚPLNOU NÁÁÁÁÁÁHODOU narazí ulici na TU PRAVOU a fatálně se do ní zamiluje po jednom pohledu. Všechny ty znuděné fémefatále, které za celou stopáž řeknou asi deset slov a div se z toho svého životního neštěstí (čti luxus a bohatý manžílek) každou chvilku nesesypou, ale nakonec se z nich vyklubou hlavní padouši příběhu a chladnokrevné vražedkyně. Drsné hrdiny, kteří mazaně kosí všechny své nepřátele, ale svým rozumem a zkušenostmi už nestačí na prohlédnutí jedné prolhané paničky. Nelogické chování postav. Nepochopitelné a nesmyslné zápletky. Jo, a Orson Welles ať je legenda, jaká chce, ale jako herec prostě... Ne.

plakát

Tenet (2020) 

Vždycky se směju komentářům typu "nelze hodnotit", protože každý film samozřejmě hodnotit LZE, lol. Ale Tenet prostě hodnotit nejde! :D Řemeslně to bylo 100/10, dosud nejpromakanější Nolan. Dějově mi v půli odešel mozek a do konce jsem už jenom sledovala obraz, aniž bych vůbec věděla, co sleduju. Jestli přítomnost, nebo minulost, nebo budoucnost, budoucí minulost, minulou budoucnost... ááááá. Na plný počet mi chybí pochopení syžetu, menší hodnocení ale už vůbec nemůžu dát. Takže to neohodnotím. Zatím. Prostuduju si nějaké časové analýzy a možná tomu dám druhou šanci. Moc si ale nevěřím, protože na takové filmy jsem prostě moc dement. PS: SOUNDTRACK!

plakát

Ztracený víkend (1945) 

Někdy prostě musíte ztratit víkend, abyste našli sami sebe... SPOILER Americký happyend filmu možná ubírá na kráse, ale nezapomínejme, že to je jenom konec, který dostal divák. Kdo říká, že hrdina do toho pak zase nespadl a svůj tragický osud nakonec nenaplnil? Copak nejsou i tyhle "momenty osvícení" součástí dlouhodobé závislosti? Copak sám autor knižní předlohy není toho zářným příkladem? btw nevím, jestli jsem se tak vcítila do děje, nebo mám jenom problém s pozorností (anebo obojí), ale stejně jako hrdina jsem nechápala, kde je ta druhá flaška, protože ji přece dával do krbu. :D