Recenze (35)
Takoví jsme byli (1973)
Jak rozdílně lze vnímat tentýž film. Na počítači v roce 2010 za dvě hvězdičky. Na filmovém festivalu v Karlových Varech ve velkém sále v roce 2014 za pět hvězdiček.
Nepokradeš (2013) (studentský film)
Abych nebyl příliš kritický, tak dávám dvě hvězdičky. Autorka ještě není vyzrálá, nicméně na prvotinu se zdá být dílo zdařilé.
Čtyři dohody (2013) (divadelní záznam)
Fakt úžasný, přidávám do top 10.
Operace Banzaj (1983)
K zasmání, ale ne příliš duchaplné.
Neznámý v domě (1992)
One man show alkoholika advokáta Loursata (Jeana Paula Belmonda) u soud je strhující. Detektivní zápletka je na velice kvalitní úrovni. A proklamace "Finn ty mě sereš je též úžasná." Už dlouho jsem neviděl takhle dobrý film, aby si zasloužil 5 hvězdiček přesto, že jsem jej viděl v dabingu.
Královská hra (1980) (TV film)
K tomuto dílu jen těžko nemůžu nenapsat komentář. Literárání předlohu jsem nečetl, ale snad na ní taky jednou dojde. Nicméně očekávám, že kvalitou televizní inscenaci moc převyšovat nebude, protože ta je "par excellence". Skoro bych jí zařadil do TOP 10, ale na to si ponechám časový odstup. Jako závodní šachista musím ocenit i šachový obsah, protože na rozdíl od většiny jiných filmů o šachistech je na vysoké úrovni. Musím tedy bohužel konstatovat, že dílo na šachisty moc dobré světlo nevrhá, neboť jeden hrdina je arogantní a druhý duševně nemocný, ale takový už lidé zkrátka někdy jsou a nemusí to být zrovna šachisté.
České nebe: Cimrmanův dramatický kšaft (2010) (divadelní záznam)
do 5 hvězdiček chybí opravdu jen málo
Lea (1996)
film bohužel naráží na jazykovou bariéru a tak zcela neoprávněně zapadl
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
naprostá blbost
Milenci v roce jedna (1973)
výkony herců nejsou opravdu nic moc na to, že se jedná o náročné psycholgické téma, jediné plus je dobře zvolená a posazená hudba