Recenze (1 425)
Star Wars Povstalci (2014) (seriál)
Důstojný animovaný nástupce Clone Wars s přirozenějšími dialogy postav. Další pěkné dobrodružství z předaleké galaxie. Kdo hledá chyby, určitě najde - nebo se také můžete nechat unášet pohádkově laděným sci-fi/fantasy dobrodružstvím a na chvíli zapomenout na to, co se dnes děje ve světě kolem nás...
Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál)
Mám z toho rozporuplné pocity. Na jednu stranu jsem rád, že tenhle dějový mezičlánek vůbec vznikl, na druhou stranu mne mrzí, že nebyl využit potenciál, který se v něm skrýval, ať už to bylo způsobeno všelijakými problémy, které vznik tohoto snímku, jak víme, provázely, nebo prostě tím, že byl film svěřen druholigové režisérce jen proto, že je to žena. No ale když se to vezme kolem a kolem, tak na ty všecky klacky pod nohama to zas až takový průser nebyl, pokud přihlédneme k tomu, že jde tedy o miniseriál, nikoli o plnohodnotný celovečerní film... 68%
Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999)
No tak ruku na srdce - všichni víme, že toto byl nejslabší příspěvek mezi prvními šesti filmy SW. Prostě Jar Jar Binks rulez :-) 65%
Star Wars: Epizoda II - Klony útočí (2002)
Po letech a zhlédnutí mnohého ze SW univerza musím konstatovat, že toto je nejlepší díl prequelové trilogie. Kdyby místo třetího dílu přemostili děj k Nové naději seriálem Klonové války, kde by přidali ještě osmou sérii o zmanipulování a přerodu Anakina Skywalkera v D. Vadera, udělali by mnohem lépe - Filoni by pravděpodobně tuto dějovou etapu zvládl ukočírovat rozhodně lépe než Lucas... 75%
Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
Tak jsem se po letech pustil znova do Star Wars s tím, že tentokrát "sjedu" všechny filmy a důležité seriály po časové ose. U SW III musím bohužel konstatovat, že se jedná o dosti nadhodnocený snímek (pravděpodobně prostě jen proto, že to jsou SW, tak jsme schopni tomu z nostalgie leccos odpustit). Ve světle všeho z tohoto univerza již dříve viděného však nezbývá než dát zapravdu kritickým ohlasům. Christensen není dobrý herec, Lucas je velmi průměrný scénárista a to hlavní, o čem měl tento snímek být , tj. přerod Anakina ve Vadera, je zcela nezvládnuté - násilně uspěchané, pramálo uvěřitelné (ostatně uspěchané, a hlavně bez zřejmé motivace postav je zde už zabití hraběte Dooku v úvodu). Pusťte si finální 2 série Klonových válek a zjistíte, jak se dala tato látka zpracovat dramaticky o mnoho lépe ... Zde z nostalgie, ale opravdu jen z nostalgie 69% :-)
Star Wars: Klonové války (2008) (seriál)
Nemyslel jsem si, zejména po před lety zhlédnutém nevydařeném pilotu, že mne tento seriál nějak zvlášť osloví, ale nakonec jsem byl poměrně příjemně překvapen. Kvalita jde od série k sérii nahoru až k závěrečným dvěma kratším, které šroubují úroveň ještě o level výše a staví závěr seriálu po bok těch nejlepších snímků ze Star Wars universa... 80%
Do útoku (1987)
Který ichtyl vymyslel český název pro tento snímek? 55%
FUBAR (2023) (seriál)
Se sebepřemáháním jsem zvládl dokoukat jeden díl. Procenta hodnocení raději ani neuvádím...
Barbar (2022)
Hm, tak tohle je fakt oříšek hodnotit :-D Každopádně v žánrovém zařazení bych přidal status */*/Komedie. Ale ne, že by to byl klasický případ hororu s komediálními prvky, nýbrž cca první půlka je čistý horor s postupně budovaným a gradovaným napětím a druhá je gore s komediálními prvky (trošku mě v tomto směru napadá koncepční podobnost s Od soumraku do úsvitu). Každopádně jsem vůbec nebyl schopen odhadnout, kam se bude děj ubírat, a to je pro mě u tohoto druhu filmu rozhodně plus... 75%
AKA (2023)
Prvních 90% stopáže velmi slušný akčňák za 3 a půl hvězdy, ovšem závěr příběhu nesoucí se na vlnách současné politické korektnosti to pohřbil... 60%