Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (45)

plakát

Její tělo (2023) 

Film jehož název zcela vystihuje jeho obsah. Námět musel vypadat lákavě: Vrcholový sport, porno, smrt v mladém věku... Je dobře, že v současnosti dostávají příležitosti mladí tvůrci, v tomto případě se jedná o debut mladé režisérky. Film nedopadl úplným průšvihem, ale režisérsky je to zcela bez invence, kamera zabírá postavy většinou z určitého úhlu (tzv. televizně - z boku) a tak film často vypadá jako epizoda Ulice. Největší problém snímku jsou ale herecké výkony. Matka hlavní představitelky sem tam přehrává (aspoň něco), zbytek ansámblu jaksi nedohrává. D. Barešová jako sestra A. Absolonové je nevýrazná, nezajímavá, nesympatická a když jsem viděl její výraz když v jedné scéně mazala nápis "KURVA" ze zdi, rozesmál jsem se a pokřižoval. Otce komentovat nebudu - ten ve filmu evidentně být nechtěl. Skokanka/hérečka jednou projeví zklamání a smutek tím, že zkřiví obličej a odvrátí se od kamery, jinak (zřejmě po předávkování botoxem) v podstatě nehne brvou. Matka jí nadává, ona zasněně hledí do dálky, lékař jí řekne, že už nebude závodit, ona zasněně hledí do dálky, muži s ní souloží před kamerou, ona hledí v dál... Příznaky nádoru, který ji ohrožuje na životě, hraje tak, že přimhouří oči a lehce se zakymácí...a když má po náročné operaci nádoru: není na ní (vyjma obvázané hlavy) vidět vůbec žádná změna! Nejlepší je ovšem lékař, který jí tu smrtelnou diagnózu sděluje. (Cringe as fuck, jak se říká.) S vervou nejistého realitního makléře, od kterého si nikdo nikdy nic nekoupil a nekoupí, sděluje Andree technikou tzv. generátoru náhodných slov, že má nádor.Cynici by možná mohli tvrdit, že díky porno scénam se nahlédnout do Andreina nitra povedlo, nicméně její "duše" nám zůstává zahalena i po hodině a třičtvrtě. Pokud byla A. Absolonová takovou prázdnou nádobou jak nám je předneseno ve filmu, stačil by i krátký dokument nebo článek. Tohle se nepovedlo. Tvůrkyně filmu už teď určitě ví, že dobrý film neudělá jen "zajímavý" příběh na pozadí, který si diváci musí domýšlet. Dobrý film se musí odehrát přímo před diváky. (Jediné opravdové, co se ve filmu odehrálo, byla prý skutečná penetrace hlavní představitelky, která údajně nedávno porodila bäbetko(nezávisle na filmu). Blahopřeji a přírůstku přeji mnoho sil, protože díky tomuto maminčině zvečnění ve filmu to jednou bude potřebovat.)

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Ono se v tom filmu vlastně většinu času ani nic moc neděje. Hrdinové nejsou ani tak sympatičtí nebo zajímavý, aby nám přirostli k srdci a my pak hltali každý okamžik (scénu) jejich všedních dnů. Máme být zřejmě ohromeni tím že vidíme Hollywood z konce šedesátých let a reálné osoby z té doby (B. Lee, R. Polanski, S. Tate, Ch. Manson...), a to natolik, že pomineme fakt, že filmu schází jakýsi motivační děj. Cíl ke kterému to spěje. Z hlediska historie byste, očekávali vyústění šokující a notoricky známé - tak jak se to tehdy stalo - jenže v závěru si Tarantino dovolí (podobně jako v Hanebných parchantech) alternativní přepsání dějin, milosrdnější(teda, jak ke komu) , leč neméně krvavé. Na režisérův standart to zdaleka nestačí, ale i tak je to, sice slabší, ale pořád dobrá Tarantinovka.

plakát

Slunovrat (2019) 

Tenhle film způsobí turistický propad v návštěvnosti skandinávských zemí. Přesněji do tradičních míst v dobách polárního dne. Tenhle film je vlastně snůška domnělých rituálů, pití pramenitých vod s magickými účinky a inhalování všelijakých drog. To všechno za plného světla, což trochu ubírá na atmosféře, která by vznikla pod rouškou nocí, a nepřesvědčiví herci tomu úplně nepřidávají. Není tam vlastně žádná zajímavá postava, která by vám přirostla k srdci a které byste drželi palce. Spoiler : Zajímavý je tady (ne)nápadný přístup k filmovému rasismu : Barevní to schytají jako první a zůstanou jen postavy árijského vzezření. Konec je téměř už od začátku jasný a předvídatelný, podobně jako u předešlého filmu režiséra Ariho Astera. Děsivé dědictví se mi prostě zdálo zajímavější než Slunovrat. Ač má film ukázněnou a pevnou režii, pořád ve mně doznívá pocit, že jsem dvě a půl hodiny sledoval blonďáky a blondýny při obřadech, radovánkách, hodokvasu a propadání do šílenství.

plakát

Hellboy: Královna krve (2019) 

Chvilku hobitovsky pohádkový, chvilku až nechutně brutální. Rádoby cool (každý si tady s gustem zafuckoval) a rádoby hluboký (beznadhledový sentiment, který se k Pekelnému klukovy prostě nehodí). Všechno, i snad ty šestnáct let staré triky, byly v původním filmu lepší. A všimli jste si jak tady Hellboyova maska působí uměle až mrtvě?

plakát

Jak vyrobit vraha (2015) (seriál) 

Vynikající, dokumentární seriál, který rozhodně nikomu nedoporučuju. Při a po jeho sledování budete pociťovat vztek a zmar. Jen spoilery : v seriálu zazní několik pravd : systém a ignorantství vždy zvítězí a chudí lidé vždy prohrají.

plakát

Trhlina (2019) 

Skvělý film. Teda pro insomniaky. Já jsem u toho 3x usnul a doteď když nemůžu zabrat, tak si pustím Trhlinu.

plakát

Gauguin (2017) 

Z bankéře umělcem. Nuzný život ve Francii, nuzný a těžký život na Tahiti. Nenaplnění rodinného života, nenaplnění úspěchu, nenaplnění lásky s múzou, pochyby, nemoc, skvělý hudební doprovod a vynikající Vincent Cassel v sondě do části života post-impresionistického velikána, který zemřel v chudobě a osamění.

plakát

Mission: Impossible - Fallout (2018) 

Ty „světelné efekty“ si mohl kameraman odpustit, postavy se sem tam chovají trochu divně a z toho kdo je s kým a kdo je proti komu jsem měl místy zmatek, ale jinak je to zatím asi nejlepší díl série. Nebo bych je stavil minimálně na stejnou úroveň jako díl předešlý. Vynikající akce, dobré obsazení a především nestárnoucí a nikdy se nevzdávající(!) Ethan Hunt (Tom Cruise) dávají dohromady skvělý koktejl, který je mnohem chutnější a zábavnější než James Bond poslední doby. Pokud se zvěsti potvrdí – budu se těšit na další díly.

plakát

Zlo s lidskou tváří (2019) 

Rozhodně přijatelnější, (T)tedy citlivější způsob, jak divákovi představit úchylného, bestiálního vraha. Film se vyhýbá vraždám samotným – ne tak jako jeho předchůdce (Bundy) z roku 2002, typologii, profilování, vyšetřování a zaměřuje se spíše na vztah s jednou z oklamaných (ale nezavražděných!) žen a dění okolo soudů, Bundyových útěků...a tak Tedy vypadá spíše jako charismatický hrdina a podvodníček dobrodružné povahy. Působí tu až sympaticky hlavně díky hlavnímu představiteli Z. Efronovi, kterého jsem zatím v ničem pořádném neviděl. Až do teď. Herci jsou na celém filmu rozhodně to nejlepší. Příběh klouže po povrchu a chybí zde i pohled do mysli alla Dexter, ale ten vlastně ani není možný – Bundy své výpovědi neustále měnil a přizpůsoboval dle situací a ročních období (v posledním interview – den před popravou - vše házel na pornografii s násilnou tématikou, které byl v dospívání vystaven, viz. Youtube). Finální podobu a dojem z filmu vystihuje spíše český „překlad“ než původní anglický název. Doporučuji epizodu Ted Bundy ze série Zrozeni k zabíjení? anebo právě probíhající Conversations with a killer The Ted Bundy tapes. Film má hned několik „bonusů“ : Sheldon Lee Cooper :-) v roli žalobce. A James Hetfield v úloze dopravního policisty.

plakát

Hannibal (2001) 

Je to úplně jiný typ filmu než Mlčení jehňátek nebo Červený drak. Tak nějak mi přijde příhodné, že je tu postava Starlingové přeobsazena (i když J. Mooreová mi tu prostě nesedí). S J. Fosterovou by to bylo určitě něco jiného, ale kdo ví. Psycho-thriller funguje celkem dobře do části, kdy je Hannibal v Itálii, kde G. Giannini a Florencie hrají výborně, pak to začne trochu haprovat. Závěr je samozřejmě jiný než v knize. A. Hopkins je výborný a celý film drží, i když v některých "akčních" sekvencích by zasloužil větší podporu, bo konečný výsledek působí poněkud jalově, i když se jedná o démonického Hannibala Lectera, tak se dr. zjevuje jako přízrak a likviduje své soupeře ladným pohybem ruky - grifem, který funguje jak na řadové policisty, zkušené zabijáky i na agenty FBI.