Recenze (417)
Vraždící bestie (1959)
Sympatický postarší hororový kousek, který mě celkem zaujal. Příběh nás zavede na ostrov, kde skupinka vědců provádí pokusy s roztomilými rejsky, jenže se jim pokusy, jak už to bývá, vymknou malinko z rukou. Na tento ostrov přijíždí také nic netušící kapitán Sherman se svým parťákem, aby obyvatelům ostrova doplnili zásoby. Nejenom že tam švihácký kapitán najde krásnou blondýnku, ale musí také čelit spolu s vědci padesátikilovým věčně hladovým rejskům. Děj díky stopáži snímku slušně odsýpá, takže film nemá šanci nudit. Rejsci jsou na dobu vzniku filmu docela přijatelně ztvárněni a milostný trojúhelník dodává snímku kapku napětí. Mě se líbil na tři hvězdy.
Temné patro (2008)
Tak tenhle fantasy horor je pro mě docela zklamání. Děj a kompletně celý příběh je hodně nudný. I přes zajímavý námět a slušné efekty působí celý snímek dost křečovitě, lekavé scény nefungují a napětí jako by neexistovalo. Ovšem masky jsou opravdu povedené. Otec chce odvést svou autistickou dcerku z nemocnice, kde její léčba neprobíhá podle jeho představ. Výtah je ale po výpadku proudu společně s hrstkou dalších lidí zaveze do liduprázdné nemocnice, kterou obývají démoni (dočkáme se i zombií). Počáteční snaha zjistit co se vlastně stalo se mění v marnou snahu dostat se ven. Takže podtrženo sečteno, děj je sice nudný, ale prostředí prázdné nemocnice, masky a triky povedené. Hodnotím dvěmi hvězdami.
Vraždící loutka (2008)
Tak popravdě nevím co si o tomhle kousku mám myslet. Po prvních pár minutách jsem byl rozhodnut film vypnout a poslat ho do odpadu, ale pak mě tenhle počin nečím zaujal. Sledujeme zde příběh dvou řádně vyšinutých sourozenců, kteří se po smrti matky a výchově perverzního strýčka vydávají na řádně krvavou cestu do Las Vegas, kde chtějí prorazit s břichomluveckým číslem se svou obživlou vraždící loutkou. Celý snímek je jeden velký úlet, dočkáme se krvavého orálu od loutky, věčně oplzlých keců od starší sestry, pár striptýzových čísel (jednou i za asistence dřevěného maniaka), tance dementního bratra na černoškou rapovou kapelu, vyšinutého únosu a finálního incestu. Triloquist osciluje mezi odpadem a čtyřmi hvězdami. Takže u mě za dvě hvězdy.
Monstrum z jeskyně stínů (1959)
Postarší lehce laděný hororový snímek, který neurazí, ale ani nenadchne. Čtveřice zlodějíčků se rozhodne vykrást bankovní sejf plný zlatých cihel, pozornost se chystají odvést náloží v opuštěném lomu, kde jeden z nich upoutá pozornost obřího pavouka, který je následně pronásleduje až do jejich úkrytu-osamocené chaty v horách. Hlavní postavy jsou ztvárněny velice dobře a schéma gansterské bandy je celkem povedené. Avšak finální boj z monstrem je i na dobu vzniku snímku dost odfláklý. Takže u mě za dvě hvězdy.
Zkáza Ecobanu (2003)
Výborný animáč z postkatastrofického prostředí, ve kterém sledujeme znovushledání Shui a Jay. Ovšem nyní stojí na opačné straně barikády. Jay je členkou ochranky uzavřeného města Ecoban, kterému dochází energie a Shua je tzv. Mariánec, který s dalšími žije mimo město. Mariánci jsou zneužíváni na těžkou práci, tudíž mezi nimi vznikají buňky odboje, ve kterých se pohybuje i Shua. Animace je zde opravdu vynikající, samotné ztvárnění postkatastrofického světa je také naprosto dokonalé a bojové a akční scény jsou na vysoké úrovni. Také hudební stránka tohoto dílka je skvostná. Ovšem samotné pojetí příběhu je v některých místech dosti slabé a nedotažené, samotné postavy nemají místo se divákovi více představit, což je škoda a snímek tím dost utrpěl. Hodnotím čtyři hvězdami.
Brouk (2006)
Tento původně divadelní kousek mě opravdu mile překvapil. Už od samého začátku, který je nabitý výbornými dialogy a velice kvalitními hereckými výkony. V druhé půli snímku nastupuje neuvěřitelná gradace děje a ke konci by se atmosféra dala doslova krájet a konec je opravdu explozivní. U mě za čtyři hvězdy.
Zombie: Začátek (2007)
Zombie: Začátek je přímé pokračování Zombie: Ostrov Smrti. Jediná přeživší masakru na "Ostrově Smrti" doktorka Sharon se po hrůzném zážitku uchýlí do kláštera, kde ji zanedlouho navštíví zástupce vědecké společnosti a nabídne jí dobře placené místo u firmy, ovšem pod podmínkou, že se Sharon vrátí s komandem vojáků na ostrov, kam byly převezené vzorky samotných zombies. Údajná záchraná mise se mění opět v zombie masakr. Děj je oproti Zombie: Ostrov Smrti mnohem svižnější a zábavnější. Herecké výkony jsou taktéž mnohem přirozenější i u hlavní role Sharon v podání Yvette Yzon. Masky zombies a gore efekty jsou také povedené. Ale opět mě dostalo pár zombie nezvyklostí, například oko v tykadle na hlavě jedné zombie. Samozřejmě je tu podobnost s Vetřelci, ale to mi vůbec nevadilo, až na mluvící mozek. Celkově vzato Zombie: Začátek je o třídu lepší než jeho předchůdce. Takže u mě za tři hvězdy.
Draculovy nevěsty (1960)
Tak z tohohle Hammeru jsem nadšený. Překrásná výprava, úžasní herci atd. Dějově je snímek velmi zdařilý, nenudí ani na chvilku. Marianne cestuje za prací do dívčí školy, na cestě zastaví v hostinci, kde se objeví tajemný muž po jehož příchodu se vesničané rozprchnou, včetně Mariannina kočího. Pomocnou ruku nakonec mladé dívce podá baronka Meinsterová z nedalekého zámku věznící svého syna, kterému nic netušící Marianne pomůže prchnout...řady nemrtvých se můžou rozrůstat. Na scénu přichází i slavný Van Helsing v podání skvělého Petera Cushinga. Dávám zasloužený plný počet.
Perverzní příběh Beatrice Cenci (1969)
Setkání mistra Fulciho a historického dramatu dopadlo velmi dobře. Děj nám nabízí lehce vláčnou podívanou (zde to není vůbec na škodu) na rod Cenciů, převážně na krutého Franceska a jeho krásnou dceru Beatrici. Postava Franceska je bravurně ztvárněna, krutost a úchylnost z něj dýchá pokaždé když se objeví na scéně. Ovšem nejvíce Franceska baví terorizovat Beatrici a svou ženu, které drží zavřené na svém sídle. Beatricie se snaží před otcem prchnout a po nezdařeném pokusu se rozhodne krutého otce odstranit. Rozjíždí se kolotoč vyšetřování a mučení vyslýchaných včetně Beatricie, přičemž je již připraveno poraviště a mezi lidmi se začíná hovořit o Beatricii jako o mučednici. Ve snímku je několik velice silných scén, které by si bezpochyby zasloužily plný počet hvězd (pohledy Franceska ne smečku psů trhajících bezbraného muže, výslech Beatricie a scéna kdy z rozzuřeného Franceska pomalu odkapává pot na na vystrašené nahé tělo Beatricie), ale i řada slabších momentů, kvůli kterým musím s hodnocením dolů. Jinak se samozřejmě dočkáme obnažených ženských poprsí a optimálního množství krve jak je u Italů zvykem. Takže u mě za čtyři hvězdy.
Tromeo a Julie (1996)
Trailer na http://www.youtube.com/watch?v=dtUUWscqSyw&NR=1, hudba: velký fanoušek společnosti TROMA Lemmy Kilmister a Motorhead.