Recenze (205)
Devs (2020) (seriál)
Nevím co říct... Tenhle seriál je příliš dokonalý. Fuck you Garland, teď budu muset zas koukat deset let na nemeta seriály jen tak pro srandu. Vesmír je tak deterministický... :-) Ale vážně, tenhle seriál ve mně probudil po velmi dlouhé době emoce, které jsem myslel, že u televize už nezažívám - trochu existencionálního hororu, hodně techtalku (ale v rovnováze se skvěle napsanými dialogy), dech beroucí scénografie, geniální soundtrack.
Blame! Prologue (2007)
Kde první pokus převedení Niheiova opusu skončil spíš jako trailer než něco konkrétního, Prologue jsou v podstatě 1:1 přetvořené dvě scény (+ něco navíc se Sanakan). Je smutné, že co do atmosféry i věrnosti předloze, jsou tyto jednohubky o tolik lepší adaptací než Netflix film. I tak... Přečtěte si především mangu!
Armáda mrtvých (2021)
Nevím co dnes lidi čekají od zombie filmů, ale já buďto poctivou řežbu nebo evoluci žánru jako takového. U Army of the Dead jsem se dočkal obojího. Za svěží přepracování klasicky romerovských zombie pravidel (nechci příliš spoilovat) jsem více než ochoten odpustit lehce klišoidní archetypy postav a situací. Nebýt jich, neváhal bych hodnotit pěti hvězdami, protože si v dohledné minulosti nepamatuji zábavnější zombieovku. Skvělé masky, dobrá akce, a samozřejmě jako vždy - Snyderův dokonalý smysl pro scénografii. Nice.
Tam, kde i tráva je zelenější (2019)
Velice svěží film, který, býť zajímavě natočen, je i přes všechnu absurditu a originalitu konzistentně přízemní a nudný. Což jsem po provokativním úvodu nečekal. Nicméně se tvůrcům podařilo udržet mne v lehkéneustupuící úzkosti až do samotného konce, což byl předpokládám záměr. Takže jsem poněkud zmaten a mé pocity bezprostředně po shlédnutí přinejmenším rozporuplné. PS: Asi mám fóbii z pastelových barev. :)))
Thor: Ragnarok (2017)
Další klasická Marvelovka a další odchod z kina, po kterém jsem se sám sobě divil, proč jim vlastně ty sebeparodující, rádoby vtipné sračky pořád toleruju. Příště se už zlákat opravdu nenechám. Dvě hvězdy za Jeffa a příjemně nasynthovaný soundtrack.
Hra o trůny - Série 7 (2017) (série)
Dovršení nekonzistentní fanfikce, kterou započala už 6. a částečně 5. série, a důkaz, že D&D jsou bez Martinova vedení v hajzlu. Kdo by to byl řekl, že největší revoluce televizní fantasy skončí tak... tuctově.
Ašita no Joe (1970) (seriál)
Pro mně naprosto legendární seriál se skvěle propracovanýma ne-klišé postavama zasazenýma do nečekaně krutého světa boxu. Každopádně komentář píšu hlavně kvůli tomu, kdyby náhodou někdo chtěl opravdu dbát na radu DaeGurtha, což by byla obrovská chyba! V druhé sérii jsou sice převyprávěny epizody i ze série první, ale až u epizod 55-79!
Vetřelec: Covenant (2017)
S každým dalším dílem je jasné, kdo stál sa celým úspěchem Vetřelce (nápověda: rozhodně to nebyl Ridley Scott). Jde o vcelku zábavný snímek, který ale stejně jako Prometheus kálí na celý mythos a vše, co jej dělalo zajímavým. Meh...
Život (2017)
Sci-fi inspirováno a natočeno jako pocta skoro 40 let starému filmu. No to je mi teda skandál... Hlavně pokud vezmeme v potaz, že to je působivější a originálnější než cca poslední 4 filmy s Vetřelci v hlavní roli. Pro mě zatím nejmilejší letošní překvapení.
Obluda z 20,000 sáhů (1953)
Doporučuji v případě, že vás zajímá skvělá stop-motion animace a praktické efekty. Rhedosaurus je jedno z těch lepších monster. Film jako takový ale za moc nestojí.