Reklama

Reklama

Notre-Dame v plamenech

  • Francie Notre-Dame brûle (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (86)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Požár Notre-Dame je bezpochyby jedním z milníků ve francouzské historii posledních let. Před třemi roky nehořela pouze několik set let stará katedrála, nýbrž i jeden ze symbolů Paříže, Francie a dost možná i celé Evropy. Annaud se na prahu osmdesátky zhostil tohoto (doslova) ožehavého příběhu a natočil snímek jak s hranými tak i archivními pasážemi, který celkem věrohodně přibližuje tuto neslavnou událost, aniž by se ale pouštěl do nějakého zbytečného vyprávění okolo. Vše se soustředí na katedrálu, ničivý požár, odhodlání hasičů a jejich závod s časem. Zpočátku mě trochu rušily vložené archivní záběry a našlo by se pár 'divných' scén, které ve filmu ani být nemusely, přesto se ale jedná o solidní drama se silným dokumentaristickým nádechem a nejednou napínavou scénou. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jean-Jacques Annaud dokazuje, že ani s blížící se osmdesátkou nepatří do starého železa. Rekonstrukce požáru nejvýznamnější pařížské historické památky totiž funguje nad očekávání skvěle. Sázka na neznámé tváře se vyplatila, tady by hvězdy jen zbytečně odváděly pozornost. V hlavních rolích katedrála a požár, ve vedlejších hasiči. Kromě pár zbytečných scén (např. Donald Trump) téměř perfektní (85%). ()

Reklama

Radiq 

všechny recenze uživatele

Když to tenkrát hořelo, nějak extra emocionálně dotčenej jsem tím nebyl a jen jsem si říkal: pěknej požár, ale líto je mi jedině té monstrózní stavby a né její náboženské symboliky. Kdybych byl Francouz, asi by to pro mě bylo víc vlastenecky zajímavé, ale pro mě bylo spíš zajímavé to, jak si s tím hasiči snažili poradit. Žár, tavení olova, zhroucení částí budovy, špatný přístup, vysoko. Horší to bylo s těmi náboženskými relikviemi, které mě osobně jsou spíš pro smích a byl bych nasranej, kdybych byl Francouz ateista a věděl bych, že někdo koupil takovou blbost a cetku za 50-letej dluh, chch. Stejně tak mě pak fascinovali (ironicky) ti různí čumilové, zavazeči, vyjadřovači podpory a jiní hňupové. Jean-Jacques Annaud mě kdysi dostal Sedmi lety v Tibetu a od té doby mu odpouštím vše možné. Ale už toho mám dost. Sice řemeslně to nebylo to špatné, ale uchvácení se nekonalo, zachvácení plameny se konalo, ale jestli tam bude zas někdy hořet a natočí dvojku, asi už si ji nechám ujít. ()

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

SPOILER ! Jestli snímek mapoval skutečné události, tak potěš koště. Vypadá to, že mají ve Francii, neskutečnej bordel a byrokracii. A jestli mají všechny památky takhle "hlídané", tak to mají blbý. Nechci spoilerovat, ale co má být úžasného na tom, že vypukne požár, lidi jsou evakuováni, takže tam zbyly už jenom nějaký obrázky a hasiči pomalu hodinu po vypuknutí požáru, vězí někde v koloně? Když už je jasný, že je na vše příliš pozdě? ()

bourec 

všechny recenze uživatele

Francouzům se nedá upřít, že ve stávkách a demonstracích pro sebe a svoje rodiny dokážou na sociálních mechanismech vybojovat kde co. A já se po promítnutí filmu ani nedivím. Protože jen obyčejnou prací by si nekoupili ani suchý z nosu. Podcenění situace, absolutně nezvládnutej přesun k požáru, celkově nekoordinovanej zásah. Na mě to spíš než jako hrdinskej film působilo jako obžaloba systému. Samozřejmě pokud se film držel nějakejch historickejch reálií. Pokud ne, tak Annaud nachcal francouzům slušně na hlavy. Film mě vůbec nevtáhnul, nebylo tam skoro nic. Pochvala jen pro dokumentární vsuvky a melodii. Veskrze slabší průměr. 50%. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • Jelikož skutečná katedrála Notre-Dame byla v rekonstrukci, nemohla se v ní natáčet žádná ze scén. Hlavní roli tak musely zastoupit jiné katedrály. Nejprve byla pro mnoho scén mimo katedrálu použita katedrála v Bourges. Poté katedrála Notre-Dame d'Amiens, jejíž věž a některé části budovy jsou podobné těm v Notre-Dame. A konečně katedrála Saint-Étienne v Sens, kde bylo použito předpolí, schody na věž a loď, stejně jako scény, v nichž hoří dřevěný skelet ze 13. století. (BMW12)
  • Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
  • Nejsložitější scénou bylo zřícení věže uvnitř katedrály. Zvonici museli postavit v měřítku a zapálit ji uvnitř zvukové kulisy. Pro tuto scénu byl štáb minimální, všichni měli ochranné pomůcky a natáčela se na jeden záběr, přičemž se natáčelo dvanácti kamerami najednou, jenž byly umístěny v nouzových boxech, které chránily vybavení. (BMW12)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama