Reklama

Reklama

Notre-Dame v plamenech

  • Francie Notre-Dame brûle (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (86)

Othello odpad!

všechny recenze uživatele

Takhle, ono se s tím nedalo nic dělat už z podstaty, protože požár Notre Dame je filmově naprosto nevděčná situace. Všichni byli včas evakuování, nikomu se více méně nic nestalo, mohla za to nudná technická chyba, všichni jsme to viděli ze všech úhlů v první řadě a proběhlo to navíc ještě někdy předevčírem, takže nebyl čas zapomenout na to, že se vlastně nejednalo o kdovíjaké drama. Nemluvě samozřejmě o ikoničnosti samotného výjevu. Je ale tahle ikoničnost schopná kolem sebe obtočit celý filmový tvar? Éé těžko říct, Berg by to asi třeba dal, ale ty vole fakt né úplně, ale úplně vyřízenej Annaud. Ten si pravděpodobně akorát uvědomil, jak zde není z čeho brát, tak film zahltit naprosto příšernýma minihistorkama o vylekaném mladém hasiči, přesvědčené dívce se zapalující svící, dramatickém sekuriťákovi hypnotizujícím žluté tlačítko, v kolena padajícím knězi a spontánně zpívajícím davu pod chrámem, na který dojatě a přesvědčeně shlíží od požáru z věže vyčerpaný hasič. Míra cringe se zde dá přirovnat k oné slavné metro scéně ve Wrightově Darkest Hour, akorát roztažené na délku celého filmu. Filmařskou bezradnost (kulminující závěrečným záběrem na dohasivšího hasiče, což je jenom dramatické odzoomování a opětovné zazoomování kamery na jeho tvář, dokud neskončí hudba) pak tmelí soundtrack epickej tak, že působí jak z nějaké hudební banky, což se vyjevuje poměrně často také díky tomu, že je většinou dost špatně použitý a snaží se vytvářet epický scény prakticky z ničeho. Odpad si normálně vymezuji pro filmy, které mě nějak osobně urážejí, protože jsem si myslel, že neexistuje něco tak prostě jen špatně natočeného, aby to zároveň nebylo zábavné, čímž by se póly kvality/nekvality navzájem setkaly. Požár v Notre-Dame je ale fakt jenom ta nejhorší filmová šmíra, kde ani smrt nebere (doslova). Annaudovy potomci by se měli zasloužit o to, aby se k filmům z jeho posledního období již nikdy nikdo nedostal. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Když to tenkrát hořelo, nějak extra emocionálně dotčenej jsem tím nebyl a jen jsem si říkal: pěknej požár, ale líto je mi jedině té monstrózní stavby a né její náboženské symboliky. Kdybych byl Francouz, asi by to pro mě bylo víc vlastenecky zajímavé, ale pro mě bylo spíš zajímavé to, jak si s tím hasiči snažili poradit. Žár, tavení olova, zhroucení částí budovy, špatný přístup, vysoko. Horší to bylo s těmi náboženskými relikviemi, které mě osobně jsou spíš pro smích a byl bych nasranej, kdybych byl Francouz ateista a věděl bych, že někdo koupil takovou blbost a cetku za 50-letej dluh, chch. Stejně tak mě pak fascinovali (ironicky) ti různí čumilové, zavazeči, vyjadřovači podpory a jiní hňupové. Jean-Jacques Annaud mě kdysi dostal Sedmi lety v Tibetu a od té doby mu odpouštím vše možné. Ale už toho mám dost. Sice řemeslně to nebylo to špatné, ale uchvácení se nekonalo, zachvácení plameny se konalo, ale jestli tam bude zas někdy hořet a natočí dvojku, asi už si ji nechám ujít. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Na začátku šel dým i z mojí hlavy; řidiči netrefěj správnou ulici, holky neunesou hadice, kluci zapomenou sekeru, lodě připlujou po dvou hodinách a uprostřed toho všeho se zachraňuje nějakej starej hřebík... Jestli to bylo reálný zachycení úrovně pařížskejch záchrannejch složek, tak ať mi prosím žádnej Francouz nikdy s ničím nepomáhá. Film samotnej ovšem luxus, výborný propojení skutečnejch a hranejch záběrů, a i když hořela jen hromada hezky poskládanejch šutrů, mě jako diváka se to nakonec dotklo taky. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ja len dúfam, že niečo bolo prikrášlené na efekt a drámu. Lebo ak skutočne neexistujú protokoly a návody ako v takýchto situáciach postupovať, ako sa tam dostať, kto sa tam má dostať v akom poradí a ako pracovať, tak som veľmi prekvapený, že sa im to nezosypalo celé. A dúfam, že toto im dalo poriadného facana a protokoly a postupy už vypracovali. A nie len oni, ale snáď celý svet. Veď nehorel Modrý kostolík, ale svetová pamiatka. No tak či onak, nedozvedeli sme sa, kto za to môže. Možno trochu alibisticky, možno sa to fakt nevie. Čo sa stalo s robotníkmi na lešení? Kde trčala helikoptéra a lode? Na kiu matku tam išiel prezident? Upchať ešte viac upchaté cesty? Je to však film o hasičoch a o ich schopnostiach, je to film o ľudskej hlúposti, ale hlavne, pripomienka toho, že drevo dobre horí a nič neni večné. 3 z 5 ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Hezky natočená náročná práce hasičů. Srandovní bylo obsazení padesátikilových děvčátek s náušnicemi (s náušnicemi do ohně, tak určitě, ještěže kobětě nechytly řasy...), kterak smýkají smotané hadice tři sta schodů nahoru v zásahovém oděvu, a s podporou chlapce, který je na svém prvním výjezdu vůbec, tito ve čtverko zachraňují jižní věž, k ruce mají ještě hasičskou kancelářskou, tedy suchou krysu, bez zásahového vybavení, který se pochopitelně nadýchá dýmu, ale jinak dobře natočené hořící peklo, sice v severní věži bez dýmu, který by tam tuty byl, a byl by hustý tak, že není na krok vidět, včetně tristního podcenění ochrany katedrály, nemožnosti projetí hasičské těžké techniky banálních 200m, prostě jedná se spíše o poklonu hasičům. Nevím, co čekal jiný divák, mně se to, přes uvedené prkotiny, líbilo, škoda že nebylo více prostoru pro zachraňování cenných předmětů, které stihli z hořící katedrály vynést, to se smrsklo jen na anabázi s trnovou korunou, o jejímž původu si racionálně uvažující člověk myslí své, ale budiž, natočeno to bylo dobře. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
  • Natáčení filmu probíhalo také ve francouzských městech Paříž, Versailles a Saint-Denis. (GASTON73)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama