Reklama

Reklama

Každý policejní vyšetřovatel se dříve či později setká s případem, který zůstává nevyřešený a který jej pronásleduje. Pro Yohana se takovým případem stala vražda Clary. To, co začíná důkladným vyšetřováním života oběti, se brzy změní v posedlost. Jeden výslech stíhá druhý, o podezřelé není nouze a Yohan má stále více pochybností. Jistá je jen jedna věc, zločin se stal v noci na dvanáctého. (Pilot Film)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (57)

Fr 

všechny recenze uživatele

SHOŘÍŠ JAKO BRIKETA, Z KTERÝ OLEJ VYTÉKÁ…  Prostě kriminálka. Policajti nemaj pořádnou stopu, takže ani podezřelýho… motaj se od ničeho k ničemu a já čekám, co že to bude mít za pointu. Že třeba… No nic. Případ pro 1. oddělení, kterej by (v jejich podání) byl svižnější a kratší. Možná se stejným policejním výsledkem, ale … A jestli to byl záměr, to natočit takhle „úmorně“, tak jo. Ale to je asi tak všechno.    /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film byl natočen podle knihy „18.3: une année à la PJ“, kterou napsala Pauline Guény. 2.) Film se stal ve Francii filmem roku. 3.) Thx za titule „iljito“. ///                         PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Výborná krimi z horského mestečka, v ktorom brutálnym spôsobom 'niekto' zavraždil mladú babu. Atmosférou a mysterioznom mi to silno pripomínalo Fincherov Zodiac. Pre komisára, ktorý sa vyšetrovaním zaoberá, sa stane prípad nočnou morou, ktorá ho bude zraňovať a prenásledovať viac, ako akýkoľvek prípad, ktorý doposial riešil. Film je stvárnený kvalitnými hereckými výkonmi. Lúbilo sa mi, ako si neskákali do rečí, akoby na všetko mali čas. Výborná krimi dráma zahalená do rúška tajomného mystéria s občasnými wtf situáciami, aké sú pre Francúzov typické. Dal by som aj za päť, ale boli tam zdlhavé, rozjímajúce pasáže a dialogy, ktoré ma nudili. Ale napriek tomu to veľmi vrelo doporučujem. 80% ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Noc 12. je prakticky takovou anti-detektivkou. Hned v úvodních titulcích se zcela zřetelně dočteme, že snímek pojednává o nevyřešeném případu. I přes ten fakt však člověk následující necelé dvě hodiny hltá tu proceduru klasického krimifilmu, jako by se na konci měl dočkat výsledku, protože to jinak výstavbou děje velmi dobře funguje. Film mírně pokulhává jen ve scénách, kdy se zcela doslovně snaží poukázat na kolektivní vinu (a následující tvrzení může být spoiler, tak pozor), neb pokud oběť prokazatelně nezabil konkrétní jedinec, zabili ji všichni. Symbolika je v tom sice hezká, ale scenáristicky to až moc křičí a nezapadá. Mimo to palec nahoru. ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Tohle je pravý opak temné kriminálky, takže je načase použít termín světlá kriminálka. Čemuž napomáhá i fakt, že zde hraje jen jeden klasickej černoch, což je na frantíky nevídaná věc. Hlavní polda je klid'as, introvert a pragmatik a světe div se, pro diváka je to zajímavý zjištění, že případ řeší spíš kancelářskej hrdina. Prostě stačí chytrej scénář a já solím fakt moc spokojený čtyři pecky. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Myslím, že skrze chválu pomalosti, vyprázdněnosti a depresivity se tu dost přehlíží, jak vachrlatě a povrchně to celé drží pohromadě. Všecko se dá vždycky smést tvrzením, že udělat něco mizerně byl přece záměr, ale pokud to postrádá hlubší smysl, tak to z toho prostě kvalitní film neudělá. Při dívání se postupně vrství řada otázek, které ukazují spíš na to, že film, sám sebou zaujatý jen v nějakých ohledech, v těch ostatních není ani bazálně promyšlený a konzistentní a výsledek je pak otravný a nevěrohodný i ve všem ostatním. Např. fakt, že vyšetřovateli doručí obálku se zapalovačem, slouží ve filmu jen jako záminka, aby objevili dalšího zvrhlíka, který se kolem oběti motal. Ovšem už se neřeší, že policisté při vyšetřování upálení skutečně přehlédli zapalovač, který ležel pár metrů od místa činu. Stejně pitomě vypadá i skutečnost, že sice kamarádce řekli, že potřebují video, které jí oběť poslala pár vteřin před smrtí, ale pak se na ně neobtěžují ani podívat na velkém monitoru v kanceláři - že na videu sedí na lavičce vrah, zjistí vyšetřovatel náhodou ve chvíli, kdy je v terénu, pouští si ho na displeji telefonu v noci a ještě kvůli tomu přehlédne, že už si je pár minut opodál prohlíží další figura? WTF. To je dost blbé samo o sobě, nicméně ještě horší je, že už ve chvíli, kdy oběť to video natáčí, mě praštilo do očí, že se u toho nesmyslně otáčí o 360° a že je celý ten akt takový nějak podezřele na sílu spontánní. Scénář to tak potřeboval, o nic jiného nešlo. Další věc, která mě praštila do očí, že při odcházení z večírku to v té horské oblasti vypadá spíš jako vlahá letní noc, oběť má na sobě jen kratičké šortky a tričko, evidentně v nich nemrzne... jenže je 12. října - a když se pak připomíná výročí, všichni nosí dlouhé kalhoty, svetry, baloňáky. Všechny ty rafinovaně umístěné kočky jak během zločinu a po něm, tak na hrobě při výročí, jsou taky jenom laciná dekorace, která nic víc neznamená, ale vypadá efektně. Dost blbý je, že i ten "victim blaming" tu vyznívá spíš jako hodně chatrná nálepka, která se sem ani moc nehodí, než že by se to ve filmu doopravdy dělo.  Obětí je nevázaná holka, která prostě opravdu měla spoustu divných známostí, mezi vyšetřovateli jí to rozhodně nikdo nevyčítá, jenom nemůžou dělat nic jiného, než ty magory vyšetřovat a prostě se v jejích vztazích hrabat. Vyčítat jim to by mělo smysl jen v případě, že by kvůli tomu přehlédli jinou důležitou stopu a zanedbali něco zásadního. O tom tenhle film ale vůbec není - tuhle holku nejspíš fakt zabil úchylák, právě proto, jaký vedla život, což jí ale nikdo nevyčítá, a detektivové jenom nejsou schopní vyšetřit, který z nich to byl. Když se tam pak ještě přimíchá povzdech nové policistky, že zločiny většinou páchají i vyšetřují muži, a policistka čistě z toho vyvodí, že mužům proto patří svět, měla jsem co dělat, abych na projekci nahlas nevybuchla smíchy. Film se snaží lacině honit témata, na která nestačí, a přitom se sám rozpadá v přímém přenosu a nedrží pohromadě ani v základních věcech. Hlavní detektiv chodí i po třech letech ve stejném outfitu, nedozvíme se nic o tom, proč žije pořád sám v malé garsonce, aniž by to snad mělo být nějaké ústrojné tajemství - je to jen další laciný efekt. Ostatně těch pár vět, které vyslechneme o životním příběhu druhého detektiva, také jen lacině vyčpí do ztracena. Už dlouho jsem neviděla film tak ledabyle zfušovaný na všech rovinách, o to trapnější, že se snaží zároveň prodávat pokroková moudra a přitom se nevymaní ani z těch nejprovařenějších laciných triků a klišé. *** (Pilotů, s Lí, 13. 7., sál C).*~ () (méně) (více)

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Dej je inšpirovaný skutočnou udalosťou, keď v noci z 13. na 14. mája 2013 našli telo Maud Maréchal obhorené v Lagny-sur-Marne. (Arsenal83)
  • Filmovanie snímky trvalo celkovo 34 dní a prebiehalo v Savojských Alpách. (MikaelSVK)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama