Režie:
Hana HendrychováKamera:
Lukáš HendrychHudba:
Petr MalásekHrají:
Petra Hřebíčková, Lenka Vlasáková, Jana Švandová, Jaroslav Plesl, Bohumil Klepl, Martin Pechlát, Marek Němec, Elizaveta Maximová, Matyáš Svoboda, Leoš Noha (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Hlavní hrdinka komedie Matka v trapu Sylvie (Petra Hřebíčková) má dobré místo v reklamní agentuře, pracovní úspěchy, krásné, vzorné děti a její manžel je známý malíř. Na první pohled štěstí. Jenže… je to pravda? Šéf reklamky Karel (Bob Klepl) na Sylvii právě nahrnul několik nesplnitelných úkolů, do toho volali ze střední školy, aby vyřešila další z prohřešků svého syna a Sylviin manžel Tomáš (Jaroslav Plesl) je jako obvykle nedostupný, protože malování mu už pár let moc nejde. A všichni si zvykli, že Sylvie všechno vyřeší, zařídí, zaplatí. V Sylvii, která vždycky chtěla vidět věci z té nejlepší stránky, se najednou něco zlomí. To je přesně ta chvíle, kdy se vám chce od všeho utéct.
Je to náhoda nebo osud, že Sylvii zastaví taxi, které řídí Anna (Lenka Vlasáková)? A jak se někdy stává, cizímu člověku na sebe řekneme věci, které se ostýcháme prozradit vlastní matce. Ostatně Sylviina máma Regina (Jana Švandová) má vždy připravenou nějakou kritickou poznámku, zvláště co se týká Tomáše. Podle ní není ani vhodný manžel pro Sylvii, ani vhodný otec pro Sylviiny děti. A jako zeť je… naprosto nesnesitelný. Sylvie na Annu vysype své životní průšvihy… a stane se něco neočekávaného. Anna jí nabídne na pár dní pronájem volného pokoje, aby si Sylvie mohla utřídit myšlenky a najít řešení. Dvě ženy, které se potkaly naprosto neplánovaně, poznávají jedna druhou a díky tomu i sebe samé. Dostávají šanci vrátit své rozhárané životy zpět do správných kolejí. A navíc je tu velmi sympatický Annin bratr (Marek Němec). Možná je to začátek jednoho velkého přátelství…
(Falcon)
Recenze (25)
Trailer působí jako komedie, výsledek je spíš drama o krizi středního věku, kde se snad nevynechalo jediné klišé, o dvou relativně vtipných scénách. S Můj příběh snese srovnání, je to skoro tlachání přes kopírák, jen bez toho domácího násilí. Působilo to na mě jako sympaticky obsazená epizoda tv seriálu, jenže pak jsem zapřemýšlela, jaké seriály vyprodukované našimi tv stanicemi jsem v posledním roce viděla a došlo mi, že všechny byly o několik levelů výš než tenhle celovečerák. Jedině, že bych uvažovala opravdu o tuctové tvorbě alá všechny ty ordinace, vztahy atd., s tím by film srovnání snesl a takovému publiku se nejspíš i zavděčí. Já musím konstatovat, že s Matkou a Frantou nám nezačal kinematograficky rok 2024 nejlépe a budu doufat ve vzestupnou tendenci, sestupovat už moc není kam. ()
Takže predlohu napíše žena, scenár k tomu dopíše ďalšia žena, pod dvomi producentkami ženami to nakoniec odrežíruje žena a tak potom, aké môže byť asi cieľové publikum? 🤔 Žiaľ, o komédiu nejde ani trochu. Ani v tom ženskom pohľade, aj v tejto perspektíve je to skôr dráma. Len zauzlená do typických klišé, ktoré sa dá opísať slovami, že "muži sú neschopní a neverní magori". V podstate všetky mužské postavy v tomto nepodarku túto definíciu alebo aspoň jej časť spĺňajú. Avšak tú neschopnosť dať v roku 2024 do takej polohy, že manžel a syn nevedia, ako sa perie v automatickej práčke... tomu uverí fakt len zakomplexovaná feministka. ()
nejsem si úplně jistý co si o tomhle filmu myslet. Jestli to měla být komedie, pak tvůrci zapomněli na humor a jestli to mělo být regulérní drama o vyhoření / krizi středního věku tak je to pro změnu ploché, plné těch nejbanálnějších klišé a elementární logiku postrádající. Abych si to pro sebe nějak shrnul. Petra Hřebíčková je strhaná matka, která nese na bedrech osud všehomíra a nic se bez ní neobejde. Děti jsou rozmazlení parchanti a manžel je tím nejstupidnějším prototypem hňupa, který nikdy s ničím nepomůže. Jednoho dne Hřebíčkové dojde trpělivost a za pomoci taxikářky (kterou zná asi tři minuty) se zdekuje a začne přemýšlet co dál. Přitom ovšem doufá že jí manžel bude hledat, což se nestane a tak se Hřebíčková vrátí domů s tím že všechno bude jako dřív. Ale ejhle, manžel se zatím zaláskoval jinde a hodil tím navrátivší se manželce do všeho vidle. Jako na jednu stranu oceňuji, že se tady režisérka nerozhodla pro prvoplánový happy end a na konci zamíchala kartami lehce nečekaně, ale na stranu druhou to absolutně nedává smysl. Minimálně ne s informacemi které jsou předávány divákovi. Manželství evidentně bylo v krizi už předtím, jenže to divák nevěděl. Stejně jako nevěděl to, že byl on po jejím "útěku" na dně a to, že jí chce opustit nejspíš není výsledkem momentálního rozhodnutí, protože tady celou dobu sloužil jen jako rádoby zábavná klišovitá figurka ztělesněné neschopnosti. Tady se to prostě všechno děje strašně zkratkovitě a na náhodu. Předpokládám, že já jako divák bych nejspíš měl litovat Hřebíčkovou, protože to myslela dobře a mělo by mi být úplně jedno že tady nikdo s nikým pořádně nemluví, jenže není a nakonec tak litují akorát sebe že jsem s tímhle stereotypním, klišovitým a z větší části nudným patvarem ztrácel čas...20% ()
Tohle byla jedna velká křeč. To měla být komedie? Ale moc k smíchu toho tam opravdu není. Spíš to bylo melancholické drama s občasným přesahem ke komedii. Herecké výkony jsou takové strohé a působí to příliš umělé, prostě se neustále čeká na hlášku, aby vznikl vtip. Celkový dojem s příběhu je nevýrazný, manžel ani děti neví nic o domácnosti, to jako vážně neumí zapnout myčku či ohřát jídlo? To jsou základy. Tohle se nepovedlo a co vím že už to nikdy neuvidím. ()
Vsechny postavy jsou neskutecne umele, stejne jako scenar. Vtipu je tam taky jako safranu. Alespon pekna kamera a zajimave interiery (taky svym zpusobem umele), coz je strasne malo. Nevidet film v kine, ale v televizi, asi bych dal o hvezdicku mene... ()
Ženská už toho má dost tak si jednoho dne zajde k taxikářce tam si pokecá a pak si řekne, že si dá pauzu tak se u ní ubytuje. Mezitím její děcka a manžel to nezvládají (Za normálních okolností i úplný idiot dokáže udělat hranolky , udělat si smažák , případně si nakoupit , případně objednat na rozvoz menu tady jsou bohužel tři tak, že to nezvládne ani jeden ) tak, že její dcera povolá její matku . Tu pračku možná pochopím, i když v dnešní době googlu by šlo i to najít, Pak se k nim ta matka vrátí , ale její chlap si to mezitím rozmyslel a rozešel se s ní a najde si jinou ženskou (tomu říkám pointa navíc to vyznívá tak, že on je hajzl přitom on byl rád , že se zbavil té matky co mu do všeho kecala) . Na konci jsem čekal , že se k sobě vrátí ona uzná chybu , ale ne tohle vyznělo do prázdna a z ničeho nic místo toho jsme se dočkaly toho, že ona změní práci a ta taxikářka se usmíří se svým bratrem a změní práci, kterou stejně pak taky vymění tak, že bude nezaměstnaná a dá jí peníze. Chválím humor , i když je to kameňákovitého typu třeba vezmete mě někam taxíkem ano, ale musíte si nasednout . Hřebíčková je zajímavá herečka talent má, ale nedokáže ho využít. P.s. Ona odmítla odvézt chlapa do nemocnice co mu rodila ženská a místo toho mu řekla ať si vezme sanitku. Tak, že on zneužije zdravotnickou léčbu na úkor její sobeckosti. 40 procent ()
42 %. ()
Je to dobrý. Přežil jsem to. A ty obrázky? Barevný, hejbaly se. ()
Komedie to moc nebyla, film pro ženské jo. Ještěže to dopadlo tak, jak to dopadlo, kdyby se konal velký sladký romantický návrat, bylo by to hloupé. Knihu jsem nečetla, přečtu. Podle jedné z recenzí se při filmování někam ztratil humor, který v knize je, tak jsem byla připravena, přesto mě to neuchvátilo. Ovšem mladá Valerie Vachková je krásná a talentovaná slečna, její "brácha" se mi taky líbil a z dospěláků pro mě byla nej Lenka Vlasáková. Petry Hřebíčkové je v poslední době tak nějak moc a na jedno brdo. ()
"Mně z toho klepne." - Bohumil Klepl 2024 ()
Rodinna dráma o žene, ktorá zistí ,že občas je dobré vypnúť od práce a každodenných povinností a spoznať tak aj niekoho nového ,oddychovka 3* ()
Raz som sa pousmial. Žiadny smiech. Táto tuctová česká komédia pod úrovňou dákej lacnej telenovely (klišé postavy, nútené "emocionálne" scény, predvídateľný dej, lacná produkcia, otrasná hudba, nesmierne otravná postava "šéfa" a absolútne nesympatická a umelo pôsobiaca taxikárka) to dokázala! Konečne sa to podarilo! Matka na úteku mi ukázala, ako sa dá na filme zaspať hneď dvakrát a vždy ma prekvapiť tým, ako roztiahnuto môže 95 minút trvať (posledných 20 min som asi 5 krát mal pocit, že film sa už končí). ()
Jen další z mnoha mělkých konverzačních rádoby komedií, kterou zapomenete hned, co vyjdete z kina. Přímočarý předvídatelný děj ničím nezaujme a nevtáhne. Vše jsme viděli už milionstošestkrát v různých odstínech emancipované růžové. Hlavní hrdinka fatálně selhává v delegaci zodpovědností v rámci rodiny, načež se máme s pobavením divit, že když jí z toho prdne v hlavě a vezme roha, její totálně k věku neúměrně neschopné děti a manžel nezvládají vlastní existence. Rebelující matka posléze nalézá útočiště u nepravděpodobné taxikářky-samaritánky a přehodnocuje své vztahy. Mezitím si pražská rodinka nedovede ani objednat pizzu, a tak zmírá hlady. Za velkou škodu beru odfláknutou příběhovou linku manžela. Absence myšlenkového vývoje zanechává diváka v nepochopení jeho rozhodnutí, byť i tak se celá postava zdá být ze všech ostatních nejpravděpodobnější. Škoda nevyužitého potenciálu 🤷♂️ Z hereckých výkonů musím vyzdvihnout oba nejmladší představitele, především Valerii Vachkovou, která své postavě dala nejpřirozenější tvář celého filmu 👏 Stopáž je neúměrná množství děje. Celý příběh by se vešel do padesáti minut. ()
Přijde mi, že se tento film snaží být dva filmy najednou. Ne jednu stranu chce být komedie a na druhou vážné drama. Film během svých devadesáti minut mezi těmito žánry skáče, ale ani jednomu není plně oddaný. Což je škoda, protože si myslím, že kdyby se plně zaměřil na svoje dramatické aspekty, tak by byl mnohem lepší. Děj filmu má slabý začátek, ale postupně se mi líbil víc a víc. Postavy byly docela zajímavé, herecké výkony byly slušné a prezentace taky nebyla špatná. Dialogy byly většinou dobré, ale některé mi přišly moc robotické. Hudby bylo ve filmu moc, v několika scénách mi přišla trochu manipulativní. 6/10 ()
To by mě zajímalo, jak by si hrdinka představovala, že jí bude její manžel hledat, aby s tou formou hledání byla spokojená. Každopádně manželovi je to všechno evidentně celkem jedno. Asi může být nakonec ráda, že to za ně rozhodl. Muži pro toto mají cit. Jo mně se ten film docela líbil. ()
A JÉÉÉ JE . Nějak mne to nezaujalo . Petra a Lenka mají navííííc . Scénář slabý . Pak herci nemají co hrát . A tak to bude letos často , u takových " komedií " . ()
Proč až tak negativní komentáře? Příjemná oddychová česká komedie. Konec je subjektivní pocit, za mě to byl konec dobrý. Já se bavila, i mé kamarádky, ačkoliv každá máme jiné rodinné vazby. Doporučuji ()
30 % Strašný... Bezduchá kýčovitá trapárna. ()
Hodnocení delegováno ()
4/10 ... velmi predvidatelna (az na uplny koniec) prvoplanova komedia o zene , ktora si jedneho dna povedala dost a stacilo ... doma si ju nikto nevazi...deti maju vsetko v pazi....manzelovi je to jedno a je na strane deti.... v skole same problemy....v praci otravny sef, ktory len naklada a naklada ale vysledok ziaden...je bez kamaratok a tak po jednom strecujucom dni si povie dost a zoberie ponuku taxikarky a nastahuje sa k nej...vypne telefon a zacina prehodnocovat cely zivot.... doslova.... a samozrjeme dojde na to, ze byt sama nie je az take zle.... ze prestat pracovat ti len pomoze a zrazu uz nie su problem ani peniaze ani cas.... ()