Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sára Deeverová je krásná, temperamentní žena se svérázným přístupem k životu. Každý měsíc začíná nový milostný vztah s problematickým mužem, kterému pomáhá změnit se k lepšímu. Přestože zůstává k bývalým partnerům laskavá a přátelská, ještě nikdy pravidlo jednoho měsíce neporušila. Listopadovým kandidátem se stává Nelson Moss, který žije jen pro práci a nedokáže si představit, že by tomu mohlo být jinak. Má v San Franciscu luxusní byt, luxusní přítelkyni, o kterou ovšem příliš nedbá. Jednoho dne je nucen strávit na dopravním inspektorátu několik hodin čekáním na nový řidičský průkaz. Náhodou tam čeká i Sára, která kvůli jeho chybě neudělá test. Nemůže proto získat řidičský průkaz dřív než za měsíc, a tak Nelsona přiměje, aby svou chybu odčinil. Přestože je svými názory Nelsonovi protivná, podaří se jí nemožné, když ho donutí, aby jí věnoval měsíc života. Její byt mu připadá stejně odpudivý jako její přesvědčení, že on je ten, kdo má problém a kdo potřebuje na chvíli vysadit. A nakonec je to Nelson, kdo se hluboce zamiluje a doufá, že se mu podaří zlomit kletbu jednoho měsíce a zůstat se Sárou navždy. Netuší totiž, jaké tragické tajemství se skrývá za posedlostí jednoměsíčních známostí. (TV Nova)

(více)

Recenze (210)

borsalino

všechny recenze uživatele

...právě to běží v TV, ale hodnotit to nemohu, protože nemám sílu to dokoukat i za cenu obětování rodinného klidu. Připadá mi to takové nanicovaté, nelogické a pro mě obtížně vstřebatelné, abych ve filmu něco našel. Buď to pro mě režisér ten zlatý hřeb dobře schoval, v opačném případě...vždyť víte... ()

tron 

všechny recenze uživatele

Americký romantický blábol. Našťastie režisér pochopil, že na kvalitnom scenári to nepostaví (lebo ho nemá) a tak rozumne stavil na atraktívnych hercov, Theronovú a Reevesa. Našťastie nie sú až takí afektovaní, ako zvyknú bývať (hlavne Theronová) vo svojich iných snímkach, takže v ich spoločnosti strávite celkom príjemný americký sen (máte radi psov?). Výrazným bonusom je maličkým priestorom obdarovaná Lauren Grahamová v spodnom čiernom prádle, najsexy televízna mama na svete („Gilmoreove dievčatá“). ()

Reklama

Terzeus 

všechny recenze uživatele

Prvotný dojem bol značne lepší než ten druhotný. Bohužiaľ je ale druhotný značne vyzretejší a objektívnejší. Režisér O´Connor sa tak húževnate snaží zapôsobiť osvedčenými žánrovými metódami až mu to funguje. Ale celé je to tak strojené, že napriek emotívnemu záveru a pointe nejde skočiť na lep. Miestami až rozprávková logika (odísť v pyžame z domu akoby sa nechumelilo) po dôkladnom zvážení skôr vyzýva k úsmevu ako vážnosti. Po premyslení už scenár pôsobí ako samým sebou vykalkulovaný kaleidoskop známych fráz a nútených twistov. Napriek týmto nedostatkom je obdivuhodné, že celé to drží pevne, najmä kvôli výborne zvládnutému duu Reeves/Theronová. Po zamyslení tiež vyvstávajú na povrch isté ozvláštňujúce režijné a príbehové faktory (snaha meniť život až za hranicu obťažovania, gay rodinka), ktoré Sweet November držia v hladine žánrového nadpriemeru. Pre milovníkov romantiky sa to na prvý pohľad bude zdať skvelé ale pri pozornejšom nadhľade pri tomto snímku vyvstáva príliš veľa bežnosti zakrytej malými zvláštnosťami a takisto veľa emocionálneho patosu, ktorý sám o sebe nie je zlý ak by nebol od diváka umelo vynútený. Tiež sa tu trochu prestrelila dĺžka. Jadro celej dvojhodinovky dosť pokrivkáva s nastoleným tempom a vyvrcholenie samotné je naťahované. Osobne by som udelil 75% ale v rámci objektívnosti klesnem na zaslúžených 60%. Je to príjemná nadpriemerná žánrovka. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Pokud jste doposud patřičně nepřivítali listopad, tak jste možná právě narazili na vhodný prostředek. Moc nechápu, proč se tento skvost spolusledovatelce nezamlouval, když verzi tohoto filmu z roku 1968 dala hned čtyři hvězdičky. Každopádně jsem ji takhle rozhořčenou doposud nezažil. I když na její obranu nutno podotknout, že se dnes sešla opravdu hromada věcí, které navodily ke zhlédnutí filmu jedinečnou atmosféru. Tak nějak se dá odhadnout, že když hlavní hrdinka praktikuje výlučně měsíční známosti, že je buď dementní a nebo nemocná. V druhém případě je však demence rovněž součástí balíčku, neboť racionálně smýšlející člověk by před odchodem na věčnost rozhodně nezavěsil jako kámen na náhodného člověka a nestáhl by jej s sebou do pekelného trápení. To bylo od hlavní hrdinky krajně sobecké. I když se Charlize Theron chovala celý snímek jako totální kráva a Keanu Reeves činil jedno nepravděpodobné rozhodnutí za druhým, tak herecký talent doposud úplně neztratila a navíc se na ni celkem pěkně kouká. Ze začátku se ovšem na film jako takový prakticky nedalo koukat. Tuctová slaďárna, všude samé klišé a nesmysl vedle nesmyslu. Od okamžiku, kdy nám Charlize dovolila nahlédnout do své domácí lékárny, která by byla zlatým rájem pro nejednoho amatérského výrobce drog, mě film alespoň nepatrně začal zajímat. Je to trošku paradox, neboť v tomto okamžiku spolusledovatelku zajímat přestal. Od tohoto okamžiku už jsem poslouchal jen hořekování a nadávky, takže jsem si ten intenzivní a nekonečně romantický závěr nemohl vychutnat plnými doušky. Malinko možná přeháním. Závěr nebyl romantický a vlastně ani závratně intenzivní. Spíše jsem jej shledal tak nějak sebeparodizujícím a krajně nepravděpodobným, leč zajímavým a do tohoto okamžiku se o zajímavosti ve spojení s tímto filmem naprosto nedalo hovořit, takže jsem byl mile překvapen. Na závěr bych si k nepravděpodobnosti a nesmyslnému jednání hlavní postavičky, dovolil snad jen kratičkou vsuvečku. Kde jinde se dají lépe bořit logické bariéry a konfrontovat se s nepravděpodobným než právě ve světě filmu?! Tento svět byl k tomuto účelu stvořen. Slabší dvě. Viděno v rámci Společné výzvy s Lucinkou. Film nám vybrala uživatelka Asia_Power. ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmů, které mne po dvaceti minutách, mé magické hranici, nezaujaly. Že jsem se dodívala, za to vděčím nudě ve službě. Byť průměrně inteligentnímu divákovi muselo dojít, jak ta podivná dohoda dopadne, málokdo tušil takové melodrama. Ale nudné to bylo v podstatě dál a dál. Dabing – Dlouhý ušel, Laurinová kuňka jako obvykle. Jedním z vtipných momentů byla jména mužů dle měsíců. Jinak příběh připomínal od dámy s kaméliemi leccos. Já tu romantiku spíš klasickou než moderní. Reeves mi fakt víc sedí v Matrixu. A Theron jako Zrůda. Poslouchat se dala Enya. Byť nyní již poněkud inflační. Co chápu je radost z myčky. Mytí nádobí nesnášela už moje babička a dědeček jí říkal: „Boža, až někdo vymyslí stroj na mytí nádobí, já ti ho kópím.“ Nekoupil. Maminka také nesnášela mytí nádobí. Myčku jsme si pořídily až my se sestrou po revoluci a maminka hned po nás. To jsem sice odbočila, ale to byl pro mne nejlidštější moment. Ze skutečného života. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (5)

Reklama

Reklama