Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

genetique 

všechny recenze uživatele

Asi najlepší výkon Johna Travoltu, nemenej však boli skvelí aj ostatní. Krutosť sveta v krutom príbehu o krutom dobrákovi, ktorí sa stal obeťou krutého sveta showbiznisu. Občas síce príbeh pokrivkáva v scenári, hlavne v logickosti dejových postupov, nudné pasáže sa však takmer nenájdu a ja som bol naozaj spokojný. 80%. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Zabere. Zamíří na... Pro oči, co se počítají. Vysílatele šera dní, co se ptá proč. Trápení prázdnoty převržené číše jistoty. Až celkové zatmění rozsvítí světla, čistě havraní. Dav se vrhá na své sousto, do centra. Vidět LIVE, obestoupit jeho pád. "Obejmout" muže s mikrofonem, před nekrologem, který jím pro něj vrtěl. Sledoval. Svým vlivem v reflektorech referoval, neblaze tak "zavařil" vysílené tváři. ()

Reklama

JohnFarst 

všechny recenze uživatele

Mad City som nakoniec zobral ako peknú výpoveď o praktikách televíznych staníc prahnúcich po čo najväčšom počte divákov a čo najhorúcejších informáciách. Pre nič iné, zdá sa, ten film ani nevznikol. Len chcel konečne raz ukázať ako to vo svete televízií a konkurencie chodí. Hoffman a Travolta nepodávajú svoje životné výkony ale hrajú zrozumiteľne a príjemne. Hlavne Travoltova postava je výborne zahraná hlavne čo sa týka mimickej časti. Klobúk dolu. Príbeh je inak príjemne naivný a ničím výnimočný. Jeho rozuzlenie je vysoko očakávateľné už po pol hodine a tak stredná časť filmu je viac než nudná. Nič sa v nej nedeje, stále sa len kecá o ničom, Travolta len narieka a Hoffman mu hádže chrobáky do hlavy. Remeselne je film zvládnutý dobre ale žiadna zložka sa nedá nejak extra vychváliť. Je to zápletka, ktorá by sa viac hodila do nejakého nemeckého krimi seriálu, rozťahaná na skoro dve hodiny čo diváka ubíja. Priemer, film na jedno pozretie. ()

iXtr3m3 

všechny recenze uživatele

Herecká elita tej doby sľubovala ďaleko lepší film, ako niekdajšie upútavky ukazovali. Dostali sme pokus psychologickú hru, kde sa snažili ukázať silu médii, ale vyšlo to tak napol. Nemôžem ale povedať, že by som sa nebol kedysi pri tom nudil. Na druhú stranu, nemám natoľko pozitívne pocity, že by som tomu znovu obetoval čas, keď je toho v súčasnosti na pozeranie doslova "tony" a to nerátam výber zo starších a ďaleko lepších snímkov, ktoré si vždy raz za čas rád zopáknem. ()

castor 

všechny recenze uživatele

„Viděl jsem v televizi, že když máš zbraň, tak tě poslouchaj.“ Psychologické drama, ve kterém se setkala vybraná společnost hereckých hvězd (Hoffman, Travolta, Alda). Atraktivního příběhu obyčejného živitele rodiny se chytne cílevědomý reportér Max, který se chce dostat opět na výslunní. Propuštěný hlídač muzea totiž neunese ztrátu zaměstnání a rozhodne se k zoufalému činu s rukojmími. Max si postupně zahrává s city dělnické třídy a všichni z jednoho osudu náramně prosperují. Tvůrci apelují zejména na to, že všichni bez rozdílu jsme jen loutkami ve vodách médií. V chytře napsaném snímku je nezajímá jednání policie nebo vyjednavačů, vše směřují výhradně na moc mediálního světa. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama