Recenze (42)
Pokud jste se dodívali až do konce, do týdne vám upadne pohlaví a začnete tu blekotat cosi o artu. Okamžitě beru svou starou Sonku, natočím ze dvou centimetrů hemžení své praeputiální mykózy, kazetu pak dvakrát vyperu v pračce na devadesát a do výsledného záznamu namixuju šestkrát zrychlené řezání železné trubky na cirkulárce, aby to mělo industriální podkres. Kdo mi za to dá pět hvězd, neměl by opouštět klecové lůžko. Totalní analgarda! ()
Normálne som zostal v šoku a zároveň v nemom úžase. To čo sa dialo v týchto desiatich minútach by som nazval mučenie filmu. Nemyslím formou myšlienky, deja ale doslova týranie pásky na ktorú sa film nahral... Prvé dve tri minúty sa ešte ako tak dali sledovať a vstrebať síce sa na páske pohybuje nejaká čierna kozmická hmota ale na obraze je jasne vidieť ako sa mladé dievča vrátilo domov. Vstúpi do vnútra a ide do izby. Keď sa okolo nej však strhne vír obrazov a ona tuší že sa niečo deje nastáva PEKLO pre film, obraz, zvuk ale hlavne pre diváka. Nedokázal som neodtrhnúť oči od obrazu. Snažil som sa ale tá neustála zmena screenu, blikanie, ruchy mi doslova vykrútili krk nech sa pozerám inam. Režisér si musel dať nesmiernu prácu aby taktouto formou dokázal navodiť obrazový chaos. Je isté že tie ruchy nerobil čisto iba nejakým programom či aplikáciou a filtrami. Nedokážem si ani predstaviť čo musel s tými páskami robiť. ()
Tscherkassky vie, ako čerpať hranicu strachu z vlastného tela a aký transformačný proces vyvolávajú v podvedomí naše zmysly, keď je zle. Ďaleko pálčivejšie to v nás vrie, keď to zlo nevidíme, ale vieme, že je prítomné všade navôkol a pracuje rotačnými družicami vo veľmi nevyspytateľnom rytme. Čím menej priameho kontaktu, tým efektívnejšie Outer Space šľape. Teda, prečo práve Outer Space, veď to môžu byť naše sny, zlé skúsenosti, predzvesti, časová tieseň, bezvýhradná izolovanosť. Na to všetko slúži gro tohoto experimentu, ktorý mixuje obraz i zvuk v expresívnej antitéze tienistých priestorov zablokovaných manévrov pohybu a kapacite vdychu kyslíka. Akoby všetky naše zmyslové zložky nadobudli zvýšenú nervovú súčinnosť znakov paranoického chovania. Takto nejak prebieha zmena nášho organizmu v niektorých kľúčových stavoch našej temnej stránky, ktorú sme si možno spôsobili sami, alebo nás do toho doviedlo okolie. ()
Přemýšlel jsem, co mi tento experimentální krátkometrážní snímek dal a kromě bolení očí a zkaženého večera asi nic. Zbytečných deset minut svého života jsem se díval na totální výplach mozku, který si Tscherkassky připravil pro své obecenstvo a jediný důvod, proč tomu nedám odpad je z nostalgického hlediska k The Entity. ()
Poté co režisér se střihačem vyšňupali kamion koksu na spravení po včerejším tripovém úletu, zjistili, že něco natočili a sestříhali. Nemohli to pochopit, taxi zavolali taxi, a po návratu z dalšího tripu zjistili, že se jim to podařilo dát do oběhu i opatřit bookletem. Co zapomněli je varování pro epileptiky: Nekoukejte na to, pokud si neulítáváte na záchvatech, a stejně to nepochopíte pokud nebudete mít za sebou ,,výlet,, jako my!! ;) ()
Galerie (4)
Photo © Sixpack Film
Zajímavosti (1)
- Peter Tscherkassky použil ústřižky filmového pásu z hollywoodského snímku The Entity (1981), ze kterých extrahoval barvy a následně je osvěcoval laserem. (Marla Singer)
Reklama