Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 276)
Ben Affleck si teď musí určitě pokládat tu samou otázku jako (a nejen) já: proč vůbec ztrácel deset let čas s herectvím (to může s čistým svědomím přenechat svému bratrovi) a něvěnoval se od počátku rovnou scénáristice, příp. režii - obé mu jde značně lépe. Ve svém režijním debutu předkládá totiž divákovi velmi zajímavou otázku s množstvím nejednoznačných odpovědí: měl by člověk vůbec lpět na dodržování zákonů i vlastních zásad ve společnosti, kde na ně nikdo další nehledí? A přinese mu to v noci klidný spánek...? ()
"Hajpom" nepodlieham, takže tie 5-hviezdičkové hodnotenia, nasekané v stĺpci vpravo, ma pred zhliadnutím filmu nevzrušovali. Ale teraz sa k nim nadšene pridávam. Lepšie ako Tajomná rieka a keby to režíroval Clint Eastwood, minimálne nominácie na najlepší film a najlepšiu réžiu by film určite neobišli. Klobúk dolu, Ben (minimálne za scénu prepadnutia domu s úchylákmi a za to, že si Ameriku ukázal v celej jej špinavosti, sfetovanosti, tuposti a prežranosti, pritom si však dokázal netlačil na pílu). Najviac ma potešilo, že to, čo som asi po tretine filmu hádal ako záverečný twist, bola v skutočnosti len predohra k skutočnému rozuzleniu a nastoleniu silnej dilemy, ktorá vo mne dlho doznievala. Výhradou môže byť, že na to, o čom ten film naozaj je, má možno príliš prekombinovanú kriminálnu zápletku, ale to nám pôžitok zo skvelo vyrozprávaného príbehu predsa nemôže pokaziť, nie? ----- 9/10 ()
S Gone, Baby, Gone mám spousty problémů: 1, Graduje tam, kde by neměl, a tam, kde by měl, je jen jemně pompézní. 2, Zlom v půli přišel kvůli rozvolněný vazbě a zahálčivosti scénáristy vniveč. 3, Ed Harris nevyužívá svojí potence (holt Ben Affleck nadržuje svýmu bratrovi, který tak paradoxně v charismatu Eda poráží). 4, Vrcholem zmaru je detektivka, ženská postava, zahraná Michelle Monaghan, což je jeden z nejhůře napsaných charakterů, který jsem kdy viděl - podloubí emancipace a nutnosti ženský hrdinky, feministickej diktát, kterej zde přerostl do fašismu bez koulí. Proč jen slepě následuje Caseyho – bez opozice, bez relace – a co pět minut štěkne jednu bohulibou větu, když Casey ze sebe valí přímo chuchvalce sdělení? 5, Ben Affleck se dále chová jako nemalý pokrytec, jelikož svůj film zabydlel na jednu stranu zrůdama (počáteční pětiminutovka, hospoda, záporáci jak z Dějin ošklivosti od Eca) a na druhou stranu klasickým přebytkem z módních žurnálů (hl. hrdinové). 6, V závěru se agitka na děti opotřebuje a otravuje. Není divu, Affleck se podobně jako Redford nebo Eastwood etabloval do role amerického humanisty, silně poznamenaného vírou... do sametový extáze tedy filmu cosi chybí, nebo spíš přebývá, ale do 4 hvězd tak akorát. Nebudeme se tu nakonec přít o hnidy, že jo – jako ti jedinci, kteří si na Sunshine brali Matematicko-fyzikální tabulky pro střední školy a celý film v nich rejdili a hledali nedostatky. ()
Ten příběh vypadá jako klasika. Jeden zločin, který životy všech zúčastněných nejenom změní, ale od základů převrátí. A to za pomoci neustále se zaplétajícího scénáře, který je ale vyprávěn tak šikovně, že se při žádném zvratu nezačnete kroutit, co že jsme to právě viděli. A když už se náhodou něco podobného téměř stane, jako při klíčové akci v lomu, voiceover hlavní postavy vás hned ubezpečí, že v tom určitě nejste sami. Nejvíc mě ale překvapuje, jak rychle si mě příběh získal tak, že i přes jistou anonymitu a řadovost postavy Patricka jsem se o něj po pár minutách bál a všechna zásadní rozhodnutí s ním prožíval. Affleckova režisérská jistota je tak nejen pro žánr netušeným příslibem. ()
Ben Affleck vrací úder všem posměváčkům nad jeho hereckým talentem a ukazuje, že za kamerou zvládá mnohem více než před ní. Jakákoliv absence neuvážených kroků, ale naopak naprosto dokonalý timing scény, bravurně zvládnutá práce s kamerou či výborná montáž, ukazují, že zde stojí maximální talent. Zvláště, když si i propříště vybere výborný scénář, který vás svou intenzitou dialogů, dávkou životní zkušenosti a hlavně závěrečným double-twistem smete. Po American gangster druhý film, jehož absence na oscarovém klání je nepochopitelná. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Režisér Ben Affleck původně uvažoval o tom, že by se chopil i hlavní role Patricka Kenzieho (Casey Affleck): "Zajistil jsem si práva na knížku a plán byl takový, že s Aaronem Stockardem napíšeme scénář, pak najdeme režiséra, který ho natočí, a já v tom budu hrát. Ale postupem času jsem se do toho čím dál tím víc pokládal. Nejdřív jsem měl pocit, že se nám ten scénář moc nepovedl, pak že jsme odvedli přijatelnou práci, pak že se nám to docela vydařilo, pak že bych to mohl režírovat, a že když budu režírovat, neměl bych v tom hrát, protože prostě nemám na to, abych zvládl obojí najednou." (NIRO)
- Postava Angie (Michelle Monaghan) vychádza z vlastnej manželky spisovateľa Dennisa Lehaneho. (Arsenal83)
- Chris Evans sa zúčastnil konkurzu na rolu Patricka Kenzieho (Casey Affleck). (Arsenal83)
Reklama