Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Univerzitní profesor David Pollock (Gregory Peck) je specialistou na staré arabské civilizace. Jednoho dne jej na londýnské ulici unesou lidé arabského politika jménem Hassan Jena. Muž musí na jeho „žádost“ proniknout k bohatému Arabovi Beshraavimu (Alan Badel) a přeložit pro něj zprávu napsanou pomocí starých arabských hieroglyfů. Vzkaz totiž může obsahovat životně důležité informace, jejichž dosah nedokáže zatím nikdo ze zúčastněných domyslet. Půvabná Beshraaviho milenka Yasmin Azirová (Sophia Lorenová) však Davida varuje, že jakmile vzkaz rozluští, Beshraavi jej dá zabít. Tak to ostatně učinil s jeho kolegou Ragheebem. David ani neví jak, a ocitne se uprostřed mezinárodního zločineckého spiknutí, v němž někteří lidé nejsou těmi, za koho se vydávají, a v němž jde skutečně o život… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

rt12 

všechny recenze uživatele

Nevím zda za to mohl nízký tlak, či vyloženě špatný dabing, nebo nudný děj, ale po třiceti minutách čiré nudy jsem byla značně otrávená. Bohužel tento stav setrval do konce filmu. Tolik jsem se těšila na svoji filmovou lásku Sophii, ta sice měla hodně slušivé oblečky, ale tím to haslo. Avizované vtipné hlášky jsem nějak nezaznamenala, tolik potřebná chemie mezi ústřední dvojicí nefungovala. O samotném zmateném až trapném scénáři nemluvě. Docela ztracený čas. Za boty, jestřába a Sophii Loren slabé *** ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Označovat tuto nevtipnou slátaninu za thriller je neslýchaná drzost - ten film je protivně scenáristicky překombinovaný, únavně dlouhý a nudný, místy až dementní, a především, ó ano, strašlivě zbytečný. Jeho jedinou kvalitou je - kromě překvapivě výtečné kamery - úchvatný zjev Sophie Loren, která se mi snad v žádném filmu nelíbila víc a která je zde skutečně naprosto fantastická. Takto výjimečně krásné ženy - a k tomu báječné herečky - se rodí jednou za sto let v počtu, který by šel spočítat na prstech jedné ruky - po zhlédnutí této stupidní podívané jsem si paradoxně jen upevnil respekt k výjimečným hereckým kvalitám té mimořádné dámy, kterou nyní osobně řadím k tomu herecky nejlepšímu, co světu dalo 20. století. Sophia Loren je tomto filmu tak okouzlující, že člověk zapomene i na ten příšerný český dabing, ve kterém to ČT2 odvysílala, a jenom se tetelí blahem z každičkého záběru na její italské půvaby. Gregory Peck v roli profesůrka, který má hluboko do kapsy a který se náhodou připlete mezi kriminální struktury, jí zde tvoří pouze nedůstojnou stafáž, kterou byste si z celého filmu ochotně odmyslili - ten chlapík nemá elementární šanci získat si divákovy sympatie, protože nemá charismatu či osobní zajímavosti, ani co by se za nehet vešlo, a dívám-li se na jeho hereckou filmografii, s níž jsem vcelku slušně obeznámen, ujišťuji se pouze, že jsem toho herce vlastně nikdy neměl zrovna dvakrát v oblibě. Film, jemuž zde tato mimořádně nesourodá dvojice nechala vzniknout, jsem shledal téměř nekoukatelným, protože je dějově komplikovaný do té míry, že vás to ponouká k domněnce, jaký amatér si to proboha zkoušel tenkrát zaexperimentovat, co všechno jeho scénář ještě snese - v tom filmu je snad vše, od špionů, automobilových honiček, kaskadérských kousků, romantiky, politiky až po (zcela marné) pokusy o vtipné repliky - žel celá ta zběsilost je zoufale dysfunkční a tříští se v chaotickou změť dojmů, které se spolehlivě za chvíli vykouří z hlavy. Aby v ní po čase jako zářící maják zůstala pouze blahá vzpomínka - na úchvatnou Sophii Loren. Jednu hvězdu za ni a druhou za výtečnou kameru. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sympaťák Peck, kráska Loren, napětí, akce, dobové prostředí, špióni, Manciniho hudba, a stejně to nefunguje naplno. Proč, to se asi přesně nedozvíme, někdy i skvělé suroviny jednotlivě nechutnají uvařené dohromady. Je to jenom náhoda, nebo Alan Badel v brýlích nápadně připomíná Petera Sellerse (jsem si celej film myslel, že to je on). Neměl v tom původně hrát? Pochválit musím i brněnský dabing, v roce 2002 už se takhle kvalitní práce jen tak nevidí (Daniel Dítě, Radka Přibyslavská). Neoposlouchané hlasy, Dítě na Pecka = pecka. ()

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Velmi svižný, NEnapínavý, avšak o to více zábavný špionážní thriller, plný zvratů, hlášek a překvapení. Krásně půvabná a záhadná Sophia Loren, jako nejdůležitější prvek skládanky, motající hlavu zmatenému Gregory Peckovi, snažící se rozluštit nebezpečnou hru. Velmi zajímavá kamera (režisér a kameraman si pohráli), výborná hudba. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Největší chybou tohoto filmu je Sophia Loren. Sice se snaží hrát podobně diblíkovsky jako Audrey Hepburn, dokonce od ní odkoukala pár triků, ale málo platné, Audrey je subtilnější a Sophia - prostě taková macatá italská mamina. Mně nikdy nepřišla nějak sexy nebo atraktivní, a tak to její trdlování tady není ani vtipné, ani zajímavé. Jinak ale skvělý Gregory Peck, skvělé dialogy a hlášky (miluju suchý, anglický humor) a dokonalá kamera (ta nahnutá rovina je sice opajcnutá od Orsona Wellese, ale ty záběry přes zrcátka nebo přes brýle se mi moc líbily. A jedna ze závěrečných scén v poli je úplně hitchockovská, fakt. Jinak děj je pitomý a nakonec člověk nechápe, proč se musel luštit nějaký chetitský nápis a proč kolem toho bylo tolik povyku, ale ok, viděl jsem řadu větších blbostí, a tady se aspoň snažili, aby to dávalo jakýs takýs smysl. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu se také objevuje vůz Rolls-Royce Phantom IV, jichž se celkově vyrobilo pouhých 18. Ten filmový byl původně majetkem Prince Henryho, vévody z Gloucesteru. (Cucina_Rc)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Londýne, Oxforde a Berkshire. (dyfur)
  • Arabeska je označení pro literární žánr, má jednoduchou stavbu a nekomplikovaný děj a jejím charakteristickým znakem je lehce ironizující pohled. (sator)

Reklama

Reklama