Režie:
Drew GoddardKamera:
Peter DemingHudba:
David JulyanHrají:
Kristen Connolly, Chris Hemsworth, Anna Hutchison, Fran Kranz, Jesse Williams, Richard Jenkins, Bradley Whitford, Brian White, Amy Acker, Tom Lenk, Dan Payne (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Do zdánlivě opuštěné chaty v horách se uchýlí parta mladých lidí, kteří si chtějí užít chvíle svobody v divočině. Netuší, že je místo pokryté sledovacími zařízeními a technickými vychytávkami. Ve sklepě narazí parta studentů na mnoho bizarních předmětů včetně starého deníku sadistické rodiny Brucknerů. Bohužel jedna ze studentek vysloví latinské zaklínadlo. Brzy se tak prázdninový pobyt v romantické chatě promění v brutální hon sadistických zombií na své kořisti a v boj o život mladých studentů... (TV Barrandov)
(více)Videa (25)
Recenze (1 583)
Hravý a nápaditý obrat na typický americký horor a slasher. Člověk to musí brát s velkou nadsázkou, jelikož si to dělá silně srandu ze všech žánrových klišé včetně obsazení. Film má přijemný tempo, hromadu nápadů i povedených vtipů. Rukopis Josse Whedona jde cítit, ovšem občasná chytrost postav je možná až lehkým negativem výsledného projektu, kdy jsou jednotlivci v kritických situacích až moc nad věcí. Finále je také lehce překombinované a to nutně nemyslím počtem monster, ale tím jak celá zápletka absurdní. Avšak velký plus za to, že někdo měl takovýto nápad, opravdu se rozhodl provést a to dost kvalitním způsobem. Procpat tohle přes hlavouny studia musel být boj. Parádní biják pro všechny, kteří mají rádi slashery, ale jsou z jejich formule a repetice už tak trochu znuděný. Nebo je to taky ideální film na party s přáteli. ()
A cenu pro nejlepší "horor" roku získává... Cabin in the Woods už z traileru prozradil dost, takže všem natěšeným fandům muselo být zkrátka jasný, že slasherem z prostředí lesní chaty to rozhodně neskončí. Jenže masakr, který následuje potom, je ještě lepší! Tolik břitkýho humoru, geekovských nápadů a trefných reakcí na žánr obecně (Asiaté mají dlouhovlasé duchy, Amíci zase zombies nebo dodržování zajetých pravidel vyvražďovaček) by se vešlo do dalších deseti filmů. Zkrátka DOKONALOST. A nejlepší na tom je, že absolutně nic vás nepřipraví na to, co vás tady čeká. Kurva, tohle vidět v kině! ()
Kromě všeho ostatního konečně snímek, kde logické zádrhele v jednání postav nejsou trhliny filmu, ale jeho zpevnění ze zálohy, z hodně nečekaných pozic a úrovní. Kupříkladu fungují jako potvrzení toho, že lidstvu už skutečně nezbyly žádné instinkty a zaslouží si, aby je tu někdo vystřídal. ***** Hodně lidí si určitě vystačí s tím, co poberou na první dojem, protože i tak je toho tam dost a leckdo přišel za „srandou“ a „zábavou“. Ale nejlepší a nejvtipnější pointy jsou pečlivě propracované a stojí na brilantně promakaném scénáři, skvěle s ním sehrané kameře a vizuální dramaturgii. (Mj. je tu cítit například obrovskou zkušenost s divadelní scénou, i s nejrůznějšími filmovými záběry divadelního prostředí, včetně loutkového divadla a pouťových panoptik hrůzy – a to opět z nečekané roviny ladí s tím, co se děje uvnitř filmu, i s celou řadou sarkastických point na účet lidstva.) **** Samozřejmě že to není klasický horor, není to ani klasický zábavný béčkový horor, a není to ani zábavná parodie klasického hororu – je to svrchovaně originální a inteligentní travestie, fraška, burleska, a horor používá jako ohnisko, mušku, která pomáhá zaostřit všechny zbraně (v poslední štaci hodně sofistikované, sarkastické a jízlivé) na skutečný palebný cíl: zavrženíhodný současný stav lidstva, zdegenerovanou společnost na konci vývojového cyklu. **** Mluvit o Chatě v lesích jako o hororu je stejné jako trvat na tom, že H. P. Lovecraft psal horory. Samotářský intelektuál přitom právě využíval klasických postupů béčkové hororové literatury k satirickým komentářům na adresu zparchantělé, degenerující společnosti, a v podstatě na konci každé ironií sršící "hororové" povídky postavil tupé lidstvo se všemi těmi nafoukanými, omezenými akademiky, novináři, inženýry, pánbíčkáři a umělci, na práh valící se kosmické katastrofy, a nechal je nic netušící čekat na neodvratný nepředstavitelný osud, který jim připravil v podobě užuž se otevírajícího chřtánu slepých bohů chaosu, pradávných bytostí spících v lůně země či na dně oceánů nebo nějakých beztvarých a nepochopitelných cizinců z hvězd a odvšivenou zeměkouli přihrál do jejich natahujících se pracek, ploutví či chapadel. (V maloměšťácké Providence v Nové Anglii, kam se před lidmi uklidil a kterou líčí jako nezáživnou parodii na už tak zdegenerovanou britskou Anglii, se mu s touhle představou muselo určitě dýchat o něco volněji. Vždyť už to nabubřelé jméno, Prozřetelnost, volá po takovém biblickém potrestání.) Ve filmu jsou to konkrétně Lovecraftovi Great Old Ones, neboli Velcí starci či Prastaří, a film je hodně překvapivě především poctou Lovecraftovi a mýtu Cthulhu, a to jak pointou (že jim 75 let po Lovecraftově smrti to lidstvo nejen naservíruje, ale konečně je nechá ho schlamstnout), tak i způsobem práce s žánrem hororu a travestie, karikatury. **** Každá zdánlivě jednoduchá legrácka se tu v kaskádovité ozvěně nese do dalších deseti pater výstavby, na kterých nabývá ještě vtipnějších point – a nahoře pak sedí na zábradlí bůh reflexe se zrcadlem nastaveným společnosti, a odráží ty vtípky v nových, společensko-satirických pointách s chechotem zase dolů, a tak se ten smích na každém patře znova potkává a ještě násobí... **** Nejvíc jsem se chechtala nad tím, jakou smrtí nechali filmaři zhynout Sportovce, ale nejvíc mě pobavilo, když mi došlo, že se vlastně koukám na moralitku, na frašku s morálním poselstvím (zrovna tímhle rysem, a na téhle rovině film přiznaně odkazuje třeba k Úsvitu mrtvých) – a že tvůrci to chtěli přesně tak, dosáhnout obojího smíchu, z překvapivých dramatických point i z veselého pobavení nad jejich společenským přesahem, a to v bravurní, bezchybně natočené smršti vizuálně promakaných scén. Spanilá jízda, která nehodlá zkaženému lidstvu napravovat morálku, ale se smíchem ho skopává z piedestalu rovnou do nejzazší propasti, kde se v nezbadatelné hlubině neklidně převalují slepí bohové chaosu. ***** () (méně) (více)
Jednoznačné zklamání. Očekával jsem bezbariérovou pecku bourající klišé veškerých teen hororů, přičemž její pointa bude mířit za hranice běžného tisíckrát omletého konceptu. Dostal jsem jen neochucený guláš, snažící se být co nejvíc cool. Tvůrci skutečně originální byli a přinesli do žánru spoustu nového, což by mohlo v budoucnu někoho inspirovat, aby konečně po těch 40 letech teen vyvražďovaček v odlehlém lese, vymyslel kurva už něco nového. Bohužel ale vlastní originalitu pochcávají sami tvůrci skutečností, že celý film je vlastně nepřiznaná komedie bez špetky napětí a atmosféry, a veškerý film stojí pouze na pár vtipných hláškách a scénkách, kterých je za celý film asi tak pět. 55% ()
Ufffffffffffff. Plnotučná žánrová haluz, ktorá sa ničoho nebojí. Finálne rozuzlenie obrovským očakávaniam nedostojí, ale za ten pocit, že sa celý film pýtate "WTF? Čo to má znamenať?!" to stojí a záver je rozhodne zábavný a masakrálny (s geniálnym cameom). Navyše to celé stále funguje ako dobrý horor, hoci sa to od "remaku Evil Dead" presunie až k totálne neočakávanému... no, to by už bol spoiler. :) ()
Galerie (369)
Zajímavosti (27)
- Původní premiéra měla být v roce 2010, rok po dokončení natáčení, ale studio trvalo na převedení filmu do 3D, a to i navzdory námitkám režiséra Drewa Goddarda a scenáristy Josse Whedona. Nakonec plán ztroskotal a film byl uveden pouze ve 2D. (S.U.E.S.)
- Ve filmu jsou zmiňováni staří bohové, takzvaní Prastaří, kteří kdysi vládli světu. Jedná se o mýtus vytvořený na počátku 20. století americkým spisovatelem H. P. Lovecraftem. (Chuppa)
-
Když postavy uzavírají sázky která příšera zabije hlavní hrdiny, jsou na tabuli uvedena následující monstra:
- Vlkodlak jako klasické hororové monstrum.
- Alien Beast jako odkaz na film Vetřelec (1979).
- Mutanti jako odkaz na Hory mají oči (1977).
- Wraiths jako odkaz na původní 13 Ghosts (1960).
- Zombie jako odkaz na Noc oživlých mrtvol (1968).
- Reptilicus jako odkaz na film Reptilicus (1961).
- Klauni jako odkaz na To (1990).
- Čarodějnice jako klasické hororové monstrum.
- Sexy čarodějnice jako odkaz na Čarodějky z Breastwicku (2005).
- Démoni jako odkaz na Noc démonů (1988).
- Hell Lord jako odkaz na film Hellraiser (1987).
- Angry Molesting Tree jako odkaz na film Lesní duch (1981).
- Obří had jako klasické hororové monstrum.
- Umrlci jako další odkaz na film Lesní duch.
- Mumie jako klasické hororové monstrum.
- Nevěsta jako odkaz na film La novia ensangrentada (1972).
- Strašák do zelí jako odkaz na film Dark Night of the Scarecrow (1981).
- Sněhulák jako odkaz na film Jack Frost: Sněhový zabiják(1997).
- Dragonbat jako odkaz na film Blade II (2002).
- Upíři jako dokaz na film Upír Nosferatu (1922).
- Dismemberment Goblins jako odkaz na filmy Ghoulies (1985) a Hobgoblins (1988).
- Sugarplum Fairy jako odkaz na příšery stvořené Guillrermem del Torem.
- Mořský muž jako odkaz na Netvora z Černé laguny (1954).
- Reanimátor jako odkaz na film Re-Animátor (1985).
- Jednorožec jako klasické fantasy zvíře.
- Huron, což je indián.
- Sasquatch-Wendego-Yetty jako klasické hororové monstrum.
- Dolls jako odkaz na film Oni (1972).
- Doktoři jako odkaz na film Dům hrůzy (1959).
- Buranská mučící rodina jako kombinace zombie a zároveň odkaz na Texaský masakr motorovou pilou (1974).
- Jack O. Lantern jako klasické hororové monstrum.
- Obr jako další klasické hororové monstrum.
- Dvojčata jako odkaz na Osvícení (1980). (PanTumnus)
Reklama