Epizody(22)
-
Konec dobrých dní (E01)
-
Bílý na tahu (E02)
-
137 sekund (E03)
-
Černá labuť (E04)
-
Špetka pravdy (E05)
-
Strašidla a příšery (E06)
-
Dar (E07)
-
Karty s kojotem (E08)
-
Věřit (E09)
-
Oznámení (E10)
-
Odhalení nula: část první (E11)
-
Odhalení nula: část druhá (E12)
-
Zpětný ráz (E13)
-
Lepší andělé (E14)
-
Obětovat královnu (E15)
-
Nikdo nás nedostane (E16)
-
Zahrada rozcestí (E17)
-
Sbohem žlutá dlážděná cesto (E18)
-
Oprava směru (E19)
-
Vyjednávání (E20)
-
Odpočítávání: část první (E21)
-
Odpočítávání: část druhá (E22)
Obsahy(3)
Z ničeho nic se objeví tajemné světlo a téměř všichni lidé na světě padnou do bezvědomí. V tomto stavu před očima vidí vlastní život, jak bude vypadat za šest měsíců. Jednotka elitních agentů FBI se snaží záhadu vyšetřit a lidé si začnou uvědomovat, že budoucnost se vždycky může změnit. Najděte odpovědi a pronikněte ještě hlouběji do příběhu plného hádanek díky skvělému bonusovému materiálu. Uvidíte mimo jiné i celou sérii od pilotního dílu až po poslední epizodu. Uslyšíte, jak natáčení vnímali herci a štáb, a budete mít příležitost znovu prožít každý nečekaný dějový zvrat v celé sérii. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (386)
První dva díly byly naprosto famózní. Nápad o vidění budoucnosti se mi zamlouval už od premisy a seriál mě hned ze začátku utvrzoval v tom, že tohle bude něco pro mě. Má to tempo, nápad, výborný obsazení a taky asi hodně vysokej rozpočet, takže se tvůrci nebojí nějakých větších akcí. Bohužel potom se to celé trochu zpomalí a cca do 12 dílu nás tvůrci zásobují pouze vatovými díly, které děj nijak výrazně neposouvají. Potom už se to sice rozjede a tvůrci se výbornými díly ke konci snažili zachránit co se dalo. Tempo bylo opět na nejvyšší úrovni a příběh neměl chybu. Jenom škoda některých vedlejších linií, který hlavní děj brzdily. To byl možná taky jeden z důvodů, proč jsme se museli s tímto seriálem rozloučit hnedka po první sezóně. Je to škoda, některých zásadních odpovědí jsme se nedočkali a příslib do budoucna byl velký. Za tu rozvláčnou první polovinu si to tvůrci vlastně i tak trochu zasloužili. 80% ()
Po prvních pěti dílech dávám zatím lepší 3 hvězdy. Možná půjdu na 4, ale až podle vývoje seriálu, který má zajímavý nápad i potenciál, ale pár indicií mne varuje, že to scenáristi můžou lehce zničit jako zničili Heroes. Efekty jsou úžasné, dokonalá kamera, práce s atmosférou, barevnými odstíny... Zápletka zajímavá. Jen ty postavy tak nějak, mi nesedí. Nesedí mi mladej Fiennes a nevěřím mu jeho roli. Ostatní se hodně snaží, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že to, co se stalo, bude jen atraktivním pozadím pro rodinné problémy - viz naprosto zbytečný díl v řetězci fast foodu s tím dealerem. Jsou tam nelogické věci, kdy třeba agent FBI hned uvěří anonymnímu telefonátu, nebo že letěj do Německa, aby zjistili, že v době výpadku padaly z nebe vrány (to nepadaly i jinde a nikdo si toho nevšiml?) A skutečně mi začíná vadit, že místo mysteriozní cestou se tvůrci vydávají tou cestou rodinných problémů a začíná to vypadat spíš jako Zoufalé manželky na Měsíci. Ostatně, většina 5. dílu byla WTFkoidní... EDIT PO 6. DÍLU: Snižuju na dvě hvězdy. Tohle je fakt o ničem a WTF momentů stále víc. --- EDIT po všech dílech. Nechám tři hvězdy. Na rozdíl od Lost se aspoň tvůrci snažili jednotlivé linie pospojovat, ale těch děr a logických nesmyslů je tak skutečně až moc. Některé věci jsou nahozené, jiné nedovysvětlené, jindy si už člověk ťuká na čelo (SPOILER: Když už na mně míří pistole napojená na mechanismus odpočtu a automatického stisku spouště, je možná jednodušší mezi pistoli a člověka umístit překážku, do níž by se kulka zaryla, než složitě přemýšlet, který drát dřív a jak, a dávat k tomu návod ve formě písničky z Dr. Seusse. Celé se to tváří tak strašně komplikovaně, ale už to neřeší třeba nerovnováhu, kdy lidé, kteří měli žít, spáchali sebevraždu. Stejně tak ti, co nic neviděli - proč hned zavádět sebevražedné a vražedné sdružení, když není jasné, jestli ti lidé nespali nebo mohlo jít o jiný problém? A nakonec mi vadí, jak seriál lavíruje mezi osudem daným a možností svobodné vůle, aby pak se přiklonil spíše k té determinaci, ale zase už dále nerozvíjí téma Božího muže... Zkrátka v mnoha ohledech se seriál posléze stává poněkud nevyváženým a neujasněným, postavy se chovají divně a všelijak, nu a co říci ke konci? Mysleli si tvůrci, že na konci každé sezóny přijdou další vize budoucnosti a zase se budou lidi honit za fantomy? Sorry, ale už v první a jediné sezóně to bylo časem únavné. A btw, kde je v posledním dílu ten nacista, co měl přiletět do Ameriky? Jo, a btw 2, jak to, že když byl v Americe den, byl den i ve všech dalších zemích světa, a ne třeba v Afghanistánu noc? A btw 3 - docela by mne zajímalo vysvětlení klokana - symbol, nebo náznak toho, že jde o sen? ()
Tak tohle byla neskutečná jízda bez sebemenšího zaváhání od začátku až do konce, kde jsem proklínal ABC, že seriál po první sérii zařízli. Skvělá pilotní epizoda načrtne geniální premisu s výpadkem, který přenesl vědomí všech lidí o půl roku dopředu. A to roztáčí koloběh otázek - Proč se to stalo? Kdo za tím stojí? Jsou ony vize skutečné? A hlavně, jsou neměnné, nebo máme svou budoucnost stále ve svých rukou? Věčný spor mezi osudem a svobodnou volbou je hlavním motivem celého seriálu a až mě překvapilo, jak autoři v momentě, kdy už se přikláníte k jedné alternativě postaví hrdinům do cesty nějakou událost, která vnímání diváka zcela obrátí a naruší. Napětí a záhady jsou hlavními ingrediencemi seriálu, a musím přiznat, že ve spoustě momentů jsem si doslova kousal nehty nebo mi běhal mráz po zádech. Spíš než příběh jednoho hlavního hrdiny je FlashForward složený z minipříběhů více různých lidí (ačkoli prim hraje vyšetřování FBI) a kromě řešení záhady samozřejmě dojde na vztahy, u kterých jsem strašně rád, že se nezvrhly do telenovely, ale zůstávají docela přirozené, přičemž nejvíc se mi snad líbila linka s doktorem Brycem Varleym a jeho hledáním tajemné Japonky Keiko. :) Finální díl uzavírá sérii docela důstojně, ale je na něm bohužel hodně vidět, že tenhle příběh měl pokračovat. Je to strašná škoda, protože první série ukázala ohromnou kvalitu a monumentální potenciál, který bohužel už nebude využit. A přitom tolik otázek stále čeká na odpovědi.../95% a 5*/ Oblíbené epizody: No More Good Days, Believe, Garden of Forking Paths, Future Shock ()
Seriál ma celkom nadchol, nápad je originálny a stal sa základom pre slušnú atmosféru živenou tajomnom a všadeprítomnými nezodpovedanými otázkami. Z toho dôvodu dejová linka zaujme a po celý čas som nezaznamenal ani náznak nudy. Ale ten koniec.... koniec je žiaľ nedorobený a vlastne skoro na nič nedal žiadne odpovede. Jednoducho naštval, človek pri seriály strávi kopec času aby sa potom vlastne nič nedozvedel. Nedorobená práca mi preto bráni ísť s hodnotením do nadpriemeru. Škoda, potenciál tu bol. 65/100 ()
Úchvatný seriál. Vědecky je zahrávání si s budoucností - časem, celkem padlé na hlavu a vše musí být propojeno, jako kotouče v hodinkách. Netvrdím, že tohle je filozofický seriál pro geeky. Právě, že se snažím říct to ,,není". Je to o lidských emocích a citech, což mě velice překvapilo. Mysterioznost a velmi dobré herecké osazenstvo tomu zvedá úroveň na hrdého následníka trůnu po Lostech. Jen se bojím, jak si tvůrci poradí s koncem... Snad bude stát za to90% ()
Galerie (284)
Photo © American Broadcasting Company (ABC) / Bob D'Amico, Ron Tom, Adam Larkey, Craig Sjodin
Zajímavosti (14)
- Seriál je adaptací románu "FlashForward", jejímž autorem je Robert J. Sawyer. Román byl publikován v roce 2000 a znázornil lidstvu vizi budoucnosti za 21 let. (ČSFD)
- Herci Jack Davenport (Lloyd Simcoe) a Sonya Walger (Olivia Benfordová) hráli dříve v seriálu se stejným názvem, ale nikdy se nesetkali. Jack Davenport v anglické verzi seríálu Párování (2000) a Sonya Walger v jeho americké verzi (2003). (ČSFD)
- Na začátku této epizody, když vidíme sestřih událostí, slyšíme v pozadí skladbu „Unthought known“ od americké kapely Pearl Jam, která vyšla v roce 2009 na albu nazvaném „Backspacer“. (Trajektt)
Reklama