Režie:
David MichôdScénář:
David MichôdKamera:
Adam ArkapawHudba:
Antony PartosHrají:
James Frecheville, Ben Mendelsohn, Joel Edgerton, Guy Pearce, Luke Ford, Jacki Weaver, Sullivan Stapleton, Dan Wyllie, Anthony Hayes, Laura Wheelwright (více)Obsahy(1)
Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle! V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (165)
Jde o to, komu jste fandili. Z první půlky jsem měl pocit, že pokud někdo nemá představu tak zvaného obětního beránka, může si klidně představovat "J". Z druhé zase, že tohle nemůže dobře dopadnout. Skvěle natočený film, jehož tvůrci vám bez okolků vnutí to, co chtějí. Budete litovat Nicky, nenávidět Papeže, oprovrhovat Darrenem, nechápat a možná držet palce "J"ovi, pobaví vás výkon Šmoulinky bábušky. A taky se párkrát pěkně leknete, nejvíc na samotném konci. ()
Celkom dobre nerozumiem tomu, v čom má byť AK peckou od klokanov. Možno tým, že je to debut a hlási sa k nezávislákom v závisláckom žánri na nezávisláckom fesťáku závislého od filmov a oslovil nezávislácku porotu závislú od peňazí. Ponúka však tisíckrát videné, brzda v hlavnej úlohe tu tiež už bola a Pearce si opäť dokázal, že byť jednookým kráľom v kráľovstve slepých nie je až také umenie. Že má režisér talent je fajn, no poznám pár žabožrútskych krimi, ktoré Animal Kingdom s prehľadom pošlú do ZOO. ()
Jednostrunný a únavný nihilismus, tvářící se jako "sociální kritika", kterému příliš nepomáhá ani prkenný herecký projev Jamese Frechevilla v hlavní roli. Nakonec to není ani ta "sociální kritika", na to jsou postavy příliš černobílé, ani thriller, na který je tu příliš nevýrazný tah na branku. Jako spousta jiných filmů natočených podle skutečných událostí se i tento příliš spoléhá na vnější příběh a fakta, kterým chybí vnitřní provázanost nutná pro fungování fiktivního světa, kterým je každý film, byť vychází z reálných událostí. ()
Hodně tvrdej a těžko stravitelnej chleba, kterej je sice namáčenej v něžný kameře, ale co chvíli člověku zaskočí pořádnej drobek. Mimo jiné právě i díky zdánlivému přešlapování na místě, solidním představitelům onoho white trashe a nepřehnané zápletce působí film tak hrubě. Animal Kingdom není akčňák, wannabe Tarantino, ani sociální sonda, ale podařený příspěvek k drsnému krimi dramatu bez kladných hrdinů, a to já můžu. A mimochodem, lidí, co si nedovedou užít vyprávění v pomalejším tempu a v přemíře krváků jsou již rezistentní vůči "smrti", je mi docela líto. ()
Zatímco Scorsese přes ambivalentnost zobrazení násilí nutí diváka ke ztotožnění a Cronenberg nechává násilím ovlivňovat postavy a diváky (pro některé postavy se stává až sexuálním stimulantem; zkoumá působení násilí na lidi; nechává vykolejit diváky zvyklé na poeticky laděné násilí ve filmech), debutující Michôd vnímá násilí jako něco, co se v průběhu příběhu nečekaně objeví a ihned zmizí. Násilí se stává neměnným vyústěním okolnosti, které Michôd spolu s důsledky důsledně analyzuje. _________ Rodina Codyových je ve své vzájemné hřejivosti až mrtvolně chladivá, což se s přibývajícím časem stráveným v jejich společnosti stupňuje, tomu dopomáhá i účelně jednoduchá formální stránka a časté používání odcizovacích efektů. _________Všimněte si, jak kameraman Adam Arkapaw pracuje se záběry - jsou to vždy uzavřené útvary se začátkem, prostředkem a koncem. _________ Strhující, herecky přesné. Poklad australské kinematografie. (28.7.2010 - 36. LFŠ v Uherském Hradišti) ()
Reklama