Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roku 2000 vypukla v severofrancúzskej obci Outreau aféra pohlavného zneužívania detí. Osemnásť osôb bolo obžalovaných a medzi nimi i hlavný hrdina filmu Guilty Alain Marecaux, do ktorého domu polícia vpadla v skorých ranných hodinách. Alain strávil vo väzení tri roky a neustále sa snažil presvedčiť sudcu, že nič nespravil. Postupne prišiel o všetko: manželku, deti, prácu... Niekoľkokrát sa pokúsil o samovraždu. Obrat v jeho živote nastal, keď matka zneužívaných detí priznala, že klamala a za pedofilov označila prakticky každého, kto sa jej znepáčil. Súd veril deťom a spôsobil tak najväčšiu justičnú katastrofu v dejinách Francúzska. (sochoking)

(více)

Recenze (120)

majo25 

všechny recenze uživatele

Emočne silne nabitý príbeh, ktorý by fungoval aj bez 'nálepky' "podľa skutočného príbehu". Pôsobí veľmi vierohodne, teda až na to policajné vyšetrovanie, súdne rokovania...takéto zaobchádzanie s človekom, ktorý si platí celý svoj život dane, by sa dalo očakávať skôr od bacharov vo väznici, tí naopak, sa správavali ľudski a mentálne vyrovnane. By ste to nepovedali, že takto sa k vám súdna moc zachová v západoeurópskej a vyspelej kapitalistickej krajine? Škoda, že nie všetko je vysvetlené , príp. je to zahrané do autu. Niektoré malé výhrady by sa dali nájsť k spracovaniu. V každom prípade, jeden z tých filmov, ktorý som 'zhltol' na jeden šup. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Filmový rok 2022 jsem "otevřel" polským filmem 25 let neviny (leden), "uzavírám" ho francouzským snímkem Présumé coupable (listopad), tyto filmy dávám do souvislosti, jelikož za oběma ve mně zůstává a nadlouho zůstane tatáž pachuť (znásobená tím, že oba příběhy mají naneštěstí oporu v reálných soudních případech, jinými slovy: takhle nějak se to fakt stalo!) ze skandálního, životy ničícího pochybení (de facto zlovůle) vyšetřovatelů, prokurátorů a soudců. Silné téma, solidní zpracování, potřebné filmy (pro potřeby zocelení fungování státu práva a spravedlnosti je nutné prve poznat jeho současná slabá místa). 80 % ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Mene tekel justičního omylu. Opravdu nezvykle silný film, především kvůli své autentičnosti a naléhavosti - právo a spravedlnost totiž skutečně nejsou synonyma. Ze začátku Kafkův Proces zhmotněný do jedné strašné noční můry, která má na svědomí zničené životy, rozvrácené rodiny, ztracená dětství, ba dokonce i mrtvé aktéry téhle justiční causy. Arogantní stav soudců, privilegované nedotknutelné elity, jak ji známe i u nás, je vykreslen ve filmu v celé své nahotě - tenhle film má všeobecnou platnost napříč civilizací. Vincent Garenq skvěle zvolil adekvátní formu, dokumentární ladění snímku podpořené roztřesenou kamerou snímající z ruku, absenci hudby, naprosto autentickou mizanscénu a silně civilní herecké výkony, Obviněný je skutečně silný zážitek... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

S hlavním hrdinou musím bejt za jedno. Soudy v jakémkoliv státě stojí všeobecně za hovno. Sám bych mohl vyprávět. Každopádně to, co Alain zažíval, je úplně jiná liga a nedokážu si představit, že bych se v takové situaci objevil já. A pokud ano, asi bych to řešil podobně. Tenhle film se sice na jednu stranu tváří hrozně těžce a depresivně, jenže mně na druhou stranu ukázal, že soudní procesy dokážou skončit všelijak. Havlův slavnej výrok, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí, je tak opravdu jenom výrokem, který se hezky poslouchá, ale s realitou má kolikrát málo co společného. Zkuste jet třeba do Paříže a říct ho Alainovi… ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Nejsem žádnym znalcem hororů, ale zrovna před pár dněma jsem znovu viděl Shining - jeden z nejděsivějších filmů, který znám. A teď můžu říct, že se to vůbec nedá srovnat s čistou hrůzou a absolutnim děsem, kterej jsem prožil za hodinu a půl sledování tohodle případu - a to zoufalství ještě roste právě s uvědoměním, že já jsem to zažil neosobně a jen nějakejch 90 minut, a že někdo jinej tohle štěstí neměl. Na světě se samozřejmě děje spousta zvěrstev a jen o nich nevim, ale tohle je tak blízko... Tohle neni fikce, je to Evropa, demokratickej právní systém, je to pár kilometrů odsud a pár desítek měsíců zpátky. Škody na vztazích, zdraví a životech jsou absolutní, fatální a trvalý, a přesto nikdo ani v 21. století nenese zodpovědnost - je to označený za justiční katastrofu, a stejně to končí jen důtkou (sic!) pro jednoho (sic!) soudce. Je to úplně stejnej systém vyviňování se, zbavování se odpovědnosti, schovávání se za instituce a nadřízený, stejnej princip neochoty a neschopnosti dělat rozhodnutí s vědomím vlastního dílu zodpovědnosti, kterej doved nacismus přesně k tomu, čim byl - a je to přesně to, co je napříč "všeobecnou společností" tak jednohlasně odsuzovaný. A přesto se tohle může stát i v roce 2000+, přesto si to ti mocní dovolej, aniž by je to trápilo, a samozřejmě to vůbec nemusí bejt jen v Německu. Žádnej systém neni dokonalej - nakonec je to o lidech, a jestli se jako lidi i chováme v situacích, kdy máme moc. Hon byl super, ale tohle mě sežehlo ještě úplně jinak - asi právě proto, jakej kousek od nás tohle je a jak moc to je bez jakýkoli nadsázky skutečný. A Torreton byl struhjící. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Filmový štáb neměl povolení natáčet na místech činu. Scény, které se měly odehrávat ve vězení v Beauvais, byly natočeny ve vězení v Belgii a scény z vězení v Amiens byly natočeny v Loos. Scény od soudu nebyly natočeny v Boulogne-sur-Mer, ale v pařížském regionu. (bianci)
  • Film je věrnou adaptací knihy „Chronique de mon erreur judiciaire“ od Alaina Marécauxe, která byla vydána v květnu 2005. (bianci)
  • Príbeh je založený na základe skutočností, resp. na spomienkach Alaina Marécauxa. (Tomu.Ver)

Reklama

Reklama