Režie:
Jeremy SaulnierScénář:
Jeremy SaulnierKamera:
Jeremy SaulnierHrají:
Macon Blair, Devin Ratray, Amy Hargreaves, Eve Plumb, Brent Werzner, Bonnie Johnson, Erica Genereux Smith, Lee Eddy, Shelley Illmensee, David W. ThompsonObsahy(2)
Dwight je tulák stranící se společnosti, který žije u pláže, jídlo hledá v popelnicích a spí ve starém, zrezivělém autě. Jeho bezvýznamná existence je narušena zprávou, že jeden muž z jeho minulosti byl propuštěn z vězení. Dwightův smysl života se přes noc náhle změní a za účelem pomsty se vrací do rodného města ve Virginii. (dresi)
(více)Videa (1)
Recenze (100)
Největším kladem tohoto filmu je jeho nepředvídatelnost. Vůbec jsem netušil o čem to celé je a skoro každých deset minut jsem byl příjemně překvapen nějakým dalším dějovým zvratem. Samotný film zas až tak příjemný není, ale jako malá sonda do života osamělého hrdiny, co vezme osud do svých rukou celkem fajn. Macon Blair "odtažitě" sympatický a Jeremy Saulnier opět dokázal, že jeho filmy mají svoje, mnohdy neodolatelně krvavé kouzlo. A na to já skoro vždycky rád slyším. ()
Dvojnásobná vražda zďaleka nezavŕšila dielo skazy. V istom zmysle ho započala. Napriek odsúdeniu páchateľa, situácia sa veľmi negatívne podpísala na synovi zavraždených rodičov, z ktorého sa stal čudácky bezdomovec. V okamihu, keď sa dozvie, že vraha púšťajú z väzenia, sa jeho snahou dokonať pomstu ozubené kolesá dokonania skazy a deštrukcie roztočia na plné obrátky. Špinavo, ušmudľane, nepríjemne realisticky. Všetko, čo sa má stať, sa aj stane, no pocit satisfakcie to nikomu veľmi neprinesie. Skôr zmaru a beznádeje. Otázne zostáva, či má zmysel nakrúcať takéto filmy, so scénami akoby zo života, plné nesympatických postáv na jednej aj druhej strane. Ako taká zasoplená, neveľmi príjemná nočná mora. Pocit ako pri zakúsnutí sa do obloženého chlebíka, vytiahnutého zo smetiaka plného zapľuvaných špakov. Na druhej strane, nepozeralo sa to zle, nepredvídateľnosť konania postáv, značná, no ako píšem vyššie - nejakú zaujímavú myšlienku to neprináša. Teda hádam okrem posolstva, že na súkromnú pomstu sa je lepšie vykašľať, ako riskovať pokašľanie si života. ()
Nůůůůůůůůdáááááááááá Byl jsem na tom v rámci projektu OKO naslepo a bohužel hned po první zkušenosti jsem se rozhodl, že tenhle cyklus navštěvovat už nebudu, protože jen představa toho, že bych podobný utrpení musel prožít znovu, mi přivádí žaludeční vředy. K ukousání nudný už skoro od začátku. Tou melancholickou atmosférou s minimem dialogů a hraním si s tichem a emocemi hlavního hrdiny se asi režisér inspiroval u Drive (což je o dost lepší film) nebo No Country For Old Men (což mě nebavilo, ale vedle tohodle je to masterpiece), ale tady to na mě fungovalo úplně uspávajícím dojmem, takže jsem už oddvacátý minuty vyhlížel konec. Taky mě štvalo, že je film občas prokládanej humornejma (až občas absurdníma) situacema, který byly vtipný asi tak na 5%, ale půlka osazenstva kina se jim smála, jako by se na plátně dělo bůhvíco. Asi si půjdu spravit chuť Odplatou s Gibsonem, abych si připomněl, že existujou i vynikající revenge filmy a ne jen tenhle kýbl nudy. ()
Revenge thriller ze škatulky netradičních, což je jeho plus i mínus. Zápletka s vlastně dvojitou pomstou se mi líbila, muzika byla fajn a vyvrcholení perfektní. Jako mínus vidím hlavního hrdinu, kterému jsem nemohl přijít na chuť a jeho stavy na hranici permanentní hysterie mi lezly na nervy, postrádal jsem také trochu větší tempo a tu pachuť nezávislého filmu jsem také občas sežvýkával jen ztěžka. Celkově čistý průměr. 50% ()
Ko-hout, nebo ko-ko...?¬ Tenhle snímek o pomstě mi způsobem projevu připomíná romány L. Céliného, kdysi proslulé, budící dojem, jako by na pozadí příběhu mělo být něco víc, než ona popředná slátanina.¬ A Blue ruin jde dokonce i dál: ani se nesnaží ten dojem vzbudit; jde o děj, nasolené maso; psychologie postav i dějová jsou mu pojmy cizí, měsíční; estetika v jakékoli podobě (estetika zvrácenosti třeba) jest pojmem přímo martovským. V tomto prostředí odmítám hodnotit jednotliviny jako hudbu nebo cokoli jiného jako pozitiva, takové dílo já mohu ohodnotiti pouze výrazem napsaným jako čtvrté slovo v následujícím odstavci.¬ Je to stejná kokotina jako daleko výše oceňovaný (a lépe nasolený) snímek bří Coenů "Tahle země není pro starý"; s dalšími díly námětově blízkými, pomstovými, jako na příklad "Cesta samuraje" J. Jarmusche nebo "Les 7 jours du talion" Sénecala a Groua, která nejsou světoborná, ale aspoň načrtají pojmový smysl o vztazích a hře obrazů (tedy psychologii a estetiku) se díla Saulnierova (ani uvedené dílo bří Coenů) neporovnají. ()
Galerie (67)
Zajímavosti (8)
- Podľa slov režiséra Jeremyho Saulniera mali pri tvorbe snímky najväčší vplyv filmy Táto krajina nie je pre starých (2007), Paríž, Texas (1984) a Thief (1981). (ambron)
- Film je venovaný pamiatke Kathryn Stephensovej, pre jej podporu a inšpiráciu. (MikaelSVK)
- Ben Gaffney (Devin Ratray) má na levém předloktí tetování elektrické motorové pily, což je odkaz na předchozí film Jeremy Saulniera Murder Party (2007). (HellFire)
Reklama