Režie:
Hans Petter MolandScénář:
Nikolaj ArcelKamera:
John Andreas AndersenHudba:
Nicklas SchmidtHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Pål Sverre Hagen, Jacob Lohmann, Amanda Collin, Johanne Louise Schmidt, Jakob Oftebro, Signe Mannov, Søren Pilmark (více)Obsahy(2)
Po osmi letech strávených v Severním moři doputuje tajemný vzkaz v láhvi až na stůl kriminálního Oddělení Q, které se specializuje na staré nevyřešené případy. Detektiv Carl Mørck (Nikolaj Lie Kaas) a jeho asistent Assad (Fares Fares) jsou vtaženi do temného případu vraždícího psychopata, sektářské víry a unesených dvojic sourozenců, jejichž zmizení nikdo nehlásil. Jen co detektivové začnou záhadu rozplétat, věci se dají do pohybu v ďábelském tempu. Třetí díl krimisérie podle bestsellerů Jussiho Adler-Olsena navazuje na to nejlepší z tradice severských detektivek a díky režii Hanse Pettera Molanda tentokrát dojde i na černý humor. (Aerofilms)
(více)Videa (4)
Recenze (440)
Asi nejslabší kousek z Oddělení Q. Co jim u tohoto dílu neodpustím, byla ta obrovská (a hrozně hloupá!) chyba: Od začátku víme, že rodiče znali osobně únosce svých dětí, ale když má pak na sobě lékařský plášť, tak ho matka nepozná. Celkovému dojmu to ubralo tu jednu hvězdičku, jinak by to byly slabší 4. ()
Tentokráte žádná holyúdská močopudná broskvovina s Kostějem pro otylé chovatelky koček se zarůstajícími štěrbinami! Flaškopoštu s fraPém teď totiž nemrdnul do Atlantiku fešácký truchlící vdovec, co urputně potřebuje zažehnat své trápení tím, že romanticky pomačká slimáka pomalu kornatějící MILFce, nýbrž do Kattegatu nějaký dánský fakan, jemuž se právě chystal pomačkat krkavici slizký a úchylný kudlankovský vrah. Jelikož si Robina Piš naštěstí zrovna někde nechávala odsávat tuky z hmatatelných partií, dostala se ta flaška už potřetí do pátravých rukou skvostného originálního dua dvou Áček z Kriminálky Kopenhágen. A jak už víme, jakmile se Arab s Autistou už do něčeho zahryznou, v záchvatu džihádu prostě nepustí, dokud tomu luxusnímu pošahanci neukážou, zač je toho poslintaný modlitební kobereček. A je z toho čiré potěšení pro každého milovníka hustých a nekýčovitých napínačů. Vikingové prostě umí. Nejprve z poměrně triviální zápletky splácal Olsen temnou, atmosférickou a strhující knihu, načež z toho Moland uklohnil stejně kvalitní audiovizuál, který navíc nejednoho nedyslektika i překvapí. Tudíž doufám, že v tom ti nájezdníci budou pokračovat, a už si pomalu rozcvičuju zápěstí na Složku 64, Marca a Nesmírného. ()
Spoilery! Dost dobře nechápu, jak se tvůrcům podařilo spáchat předchozím dílem takový omyl. Tento díl byl opět vynikající. Dominovala mu luxusní atmosféra a opíral se o dost zajímavé téma, nikoli zásadně originální. Hodný strejda Pål Sverre Hagen si bral na převýchovu děti svědků Jehovových, aby u dětí dohnal to, co rodiče zanedbali. Po dlouhé době jsem viděl thriller s opravdu luxusním psycho záporákem. Ke všemu byl dosti sexy. Dokonce i spolusledovatelka se mi přiznala, že by se jím s chutí nechala unést a lehce týrat, kdybych ji netýral já. Jediné, co mě na snímku malinko zarmoutilo, bylo závěrečné rozuzlení nesoucí se v rytmu: "Celou dobu stačilo zajít za sestrou!" Každopádně se jednalo o velice našlapané finále. Z mého pohledu jednoznačně nejlepší díl trilogie. Pål Sverre Hagena bych rád ještě někdy viděl. Bravurně napsaná a výtečně zahraná role. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel kulyk. ()
Prijemne vyvrcholenie detektivnej trilogie a este lepsi film nez Zabijaci ci Zena v kleci. Pacilo sa mi spojenie roznych nabozenstiev vo filme vratane moslima a ateistu, castokrat az humorne posobiace dialogy o viere, ktore neskodia, praveze su zaujimavou vsuvkou k zamysleniu medzi akciou a stupnujucim napatim. Akcna scena s vlakom bola TOP, to sa nevidi len tak:) Napriek dlzke filmu sa clovek naozaj ani na moment nenudi. K dokonalemu zazitku vyrazne dopomohla hudba a skvela kamera. Fantasticke krimi. Vivat severska kinematografia! ()
„Co je? Mysleli jste, že vás necháme vyslýchat naše lidi bez účasti místní policie?“ - „Jo.“ Po Ženě v kleci a Zabijácích jsem se na Vzkaz v láhvi moc těšil. Ústřední pár detektivů jsem si již dávno oblíbil a stejně tak očekával vše, co oba výše zmíněné díly nabízely. I když jsem moc nechápal, proč přišla změna režiséra. Nakonec jsem za ni rád. Nejenže Moland „dodržel“ atmosféru a styl původních dvou dílů, dokázal je ještě vyšperkovat. A to až tak, že se mi „trojka“ líbila prozatím překvapivě nejvíc. Režisér se nebál přitlačit a mnoho scén bylo opravdu parádních. I když několikrát to až přehnal (přeživší útoku nůžkami, nehlídaný pacient, oživování). Ne však v případě hlavního záporáka, který je možná místy až moc suverénní, ale ta stylovost a charisma z něj doslova prýští. A také znovu plesám nad humorem, možná ještě o něco černějším a nekorektnějším než dřív. K 5* chybělo tentokrát opravdu málo. „Carle, známe se léta. Moje víra tě nikdy nezajímala.“ - „Doufal jsem, že to přejde. Že je to zlozvyk. Jako kouření a homosexualita.“ ()
Galerie (43)
Zajímavosti (7)
- Matka a stará matka Nikolaja Lie Kaasa (Carl) patrili medzi Jehovových svedkov. (Astonko)
- Ještě před natáčením byl film prodán do více než 15 zemí. (freelex)
- Ve scéně, kdy otec unesených dětí stojí v otevřených dveřích vlaku, je ve dveřích na konci vagónu, při prostřihu (záběrů) z helikoptéry ale stojí na druhé straně vagónu (vepředu). (SsgtJira)
Reklama