Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)Epizody(6)
-
Kapitola 1: Oběť (E01)
-
Kapitola 2: Abrahám (E02)
-
Kapitola 3: Oheň (E03)
-
Kapitola 4: Děti (E04)
-
Kapitola 5: Kořeny (E05)
-
Kapitola 6: Pakt (E06)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)
Videa (4)
Recenze (211)
Pokud někoho, stejně jako mě, již dávno opustily iluze o úrovni českých seriálů, tady se odvážím tvrdit, že Mamon se na české poměry utrhl z řetězu. Kvalitní temné krimi se slušným výkonem Matěje Hádka a ještě lepším, pro mě naprosto neznámé Evy Leimbergerové. Poctivé čtyči hvězdičky za tyhle dva, dále za to, že mě fakt zajímalo jak to dopadne a taky za rozumný počet šesti dílů....ale do srovnání se severskou produkcí se raději pouštět nebudu. ()
Slušná kamera, dobří herci, zajímavé lokace, dobrá, taková noirová atmosféra, kterou v HBO umí (nebo mají prostě dobré filtry). Jinak hodně špatně a nepřehledně natočené akční scény, ale hlavně je to ale těžkopádná nuda s neuvěřitelným jednáním postav - ono, když jde o český remake nějakého norského seriálu, kde jsou poněkud jiné problémy, jiná situace, jiné politické vlivy a vazby, než u našich bývalých soudruhů a veksláků nalezlých do dozorčích rad a politiky, tak se není čemu divit. Nějak to u nás neumíme - buď se natočí skoro oslavné srágory na všechny ty české mafiány, nebo pokus o dada parodii (Vorel), případně pak tyhle rádoby naoko sofistikované výpovědi o ničem. ()
V českých vodách seriálové tvorby se jedná o nadprůměrnou záležitost, v globálu je to ale průměr průměrů, jehož existenci si už za týden nebudu pamatovat. Nicméně i tak považuji za zajímavéé to, že česká verze má větší spád, dokázala se a nebála se zbavovat zbytečných postav, případně některých charakterových bizárů postav pro děj nepostradatelných. Norský originál na mě navíc působil dojmem, že se jedná o příběh, který by právě v této zemi asi nebylo možné rozehrát tak dobře, jako právě v Česku. Divoká devadesátá léta české politiky a ekonomiky zde totiž tvoří daleko lepší a přirozenější kulisu pro příběh, který se jí skvěle přizpůsobil. Pro mě se v tomto ohledu jedná o příjemné překvapení doprovázené šokem z toho, že se zde natočil takový seriál, který se mi líbí daleko víc, než norský originál. Ovšem když norskou verzi považujete za celkem překombinovanou, nerealistickou a místy silně nepochopitelnou pro množství postav, které tam prostě nemusely být, není vlastně tolik těžké překonat originál i českým Mamonem. ()
Na české poměry zázrak, seriál, u kterého člověk nepropadá pocitům trapnosti nad tím, jak si parta českých amatérů hraje na profíky. Bohužel to stačí jen na to, aby si HBO pohlídalo Michálka, takže režijně nuda, ale alespoň to neuráží, herecké výkony opět převážně divadelně přepálené. Holt české herecké selebrity si chtějí vydělat nějakou korunu navíc a tak místo toho abychom měli dobré divadelní herce a dobré televizní herce, máme tyhle obojživelníky, kteří nedokáží pochopit, že když mám kameru až u ksichtu, tak není třeba pateticky burácet a ksichtit pro lepší pochopení v zadních řadách. A pokud se někteří herci naopak snaží hrát uměřenějším televizním stylem, ukazuje se, že to u nás moc herců zatím neumí. ()
První díl působil jako zjevení, druhý a třetí byl maličko iritující. Ale když si člověk odmyslel, jak legračně působil vhled nejen do novinářského prostředí, ale i například na demisi ministra (jako že by mu to pošeptala nějaká podržtaška premiéra a on by to za pět minut udělal - to je nebetyčný nesmysl), tak to celkově bylo docela napínavé a dobře natočené. Mrzuté ale bylo, jak ve scénáři nakonec zatočili se zajímavou figurou nekonformní policistky Stely. Ale chápu, že tyto výtky nemají valného významu - "jelo" se podle norské předlohy a formát se musel jistě dodržet. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (9)
- Realizaci tohoto mysteriozního thrilleru - vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů - zaštítila produkční společnost Bionaut. (Zdroj: HBO)
- Ve scéně, kdy dojde k únosu Michala Vlčka (Daniel Tůma) chybí únosci na injekční stříkačce jehla. Po střihu na krk už na stříkačce je. (Brooks_xx)
- Číslo občanského průkazu Samuela Plevy (Jiří Vyorálek) uvedené v policejní databázi je 147821337. To ale není možné, čísla občanských průkazů staršího vzoru začínala nejvýše čísly 113 a nové průkazy v rozměru platební karty mají na začátku vždy dvojku. (Martin_L)
Reklama