Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
Na prvním filmu jsem byl v pražském kině a tehdy jsem chtěl ojet kámošku, tak jsem tam tu svini vzal zadarmo. Jelikož se mi to podařilo, tak jsem šel na pokračování s novou ženskou. Tuhle jsem ojet nechtěl. Jen přece je to má žena už nějakou dobu a tak mě povinnosti už tolik nebaví. Nenapumpovaný adrenalinem, jestli dnes vztáhnu ruku na ženský klitoris či nikoliv jsem vyrazil do lokálního kina plného pubescentních rádoby vtipných frajírků a ukřičených kráv. No, ti frajírci ve výsledku řvali víc. Každopádně jsem trailer viděl jen jednou a musím konstatovat fakt, že jsem udělal dobře. Nakonec jsem plný adrenalinu zažil skoro dvou hodinovou jízdu, která v dnešním hororovém světě nemá konkurenci. (pozn. frajera: "Doufám, že Sandberg dostane šanci natočit novou Elm Street.") Byl jsem nadšen, jásal jsem uvnitř jako za starých časů a k dokonalosti filmu chybí málo. Kvalitní obsazení, kvalitní lekavé scény a neskutečný nářez. Doporučuje 12 panenek z 10. Jen příště bych chtěl upozornit, aby ty svině z UH kina držely hubu. Neslyšel jsem film. ()
Sandberg děsit umí. Je vidět že má hodně nasledovanou Wanovu práci a tak se divák dokáže dlouho konstatně bát. Souhlasím s názorem, že Annabelle 2 je oproti slabé jedničce zábavou minimálně o dvě úrovně výše. Bohužel dějově se žádná extra hitparáda nekoná, máme zde vyděšení dívenky, kterou ovšem pro mě zcela záhadně, to že v době straší nijak vzlášť s nikým neřeší. No mě potkat taková lekačka jako je tady scéna pod schodama, tak beru kramle a už mě v tom domě nikdo nikdy neuvidí. 65% ()
Na úrovni celku k tomu můžu mít milion výhrad, protože se po dějové / narativní stránce skutečně jedná o velmi málo nápaditý prequel, jehož průběh odhadne každý, kdo viděl alespoň jednu až dvě duchařiny. Conjuringové universum originálními náměty zatím skutečně neoplývá. Na úrovní jednotlivých scén to ovšem funguje obdivuhodně, což je dáno tím, že Sandberg je opravdu výborný režisér a já jen doufám, že u žánru zůstane a začně dělat i námětově progresivnější věci. V první Annabelle jakž takž fungovalo pouze strašení (na řemeslné rovině), v druhé Annabelle funguje strašení i zájem o postavy, zaujetí je mnohem hlubší. Jsem rozhodně spokojený, byť loňské Lights Out na mě fungovalo o něco lépe. Pomrknutí v podobě skutečné Annabelle v závěru potěšilo. ()
Po všech stránkách lepší než první díl. Šušně to vydělává pořádný, kritika i diváci celkem spokojený. Pro mě osobně ale není druhá Annabelle žádná pecka. S čim mám teda problém? Možná mi vadí ten dlouhej úvod, protože než začne jít skutečně o kejchák, jsme daleko za půlkou filmu. Je vidět, že Sandberg si Wana nastudoval, protože i on dokáže dlouze, mnohdy až nepříjemně napínat, aby všechno završil lekačkou a lá volume prudce doprava. A jak už to tak u duchařin bejvá, někdy to vyjde, někdy zase ne. Co se ale musí nechat, tak práce se světlem. Nebo spíš s tmou. Hodně často jsou scény působivě zahalený do naprostý temnoty, a vám nezbejvá, než hádat stranu, od který "to" přiletí. Závěr však už nemá sílu tolik děsit a ten strašák ve stodole taky nedostal tolik prostoru, co by si zasloužil. Bohužel. Překvapil však jeden gore záběr a děcka hrála taky slušně. No a pokud si mám zvolit "svůj moment", bude to rozhodně strašení se s baterkou pod prostěradlem a následnou zvonkohrou. Brrr... ()
Stejně dobré jako jednička, bavilo mě to moc. Výskyt klišé je zde sice téměř už neúnosný (postavě v kritický moment zhasne baterka, ležící postavu cosi zatáhne pryč, posedlá postava křupající končetinami, bubák v záběru za postavou, která ho nevidí...) - ostatně ani sám scénář žádnou velkou originalitou zrovna neoplývá a děj je vyloženě postaven na základním žánrovém předpokladu, že postavy lezou kam nemají a celkově se chovají zcela v rozporu s tím, jak by na jejich místě jednal každá normální člověk - a herecké výkony většiny castu jsou dost mizerné (s výjimkou úchvatné T. E. Bateman, která mě už loni okouzlila ve snímku Já, Simon a které předpovídám velkou budoucnost) a celkově mi byly ty holky dost nesympatické - ale má to prostě super atmosféru, mnohokrát mi u toho běhal hrůzou mráz po zádech, a pak již zmíněná oslňující Talitha Eliana Bateman, v době natáčení teprve 15 letá, coby hlavní klad). Rovněž se mi hodně líbilo závěrečné navázání na jedničku, kdy je zde vlastně vysvětleno, co jejímu ději bezprostředně předcházelo. A soundtrack a kamera nemají chybu. Za mě rozhodně super dojem z povedeného hororu. Btw. ta základní myšlenka filmu - rodiče zdrcení ztrátou dítěte překročí tabu, aby ho dostali zpět, ale místo milovaného potomka se vrátí jen čisté zlo - mi připomněla Řbitov zviřátek. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (21)
- Ve filmu se na chvíli objeví i Lotta Losten, manželka režiséra Davida Sandberga. (PaTeXx)
- Pickup Samuela Mullinse (Anthony LaPaglia) je Chevrolet One-Ton z roku 1941. S ním souvisí i jedna z chyb ve filmu. Když se dívky ke konci pokusí utéct v pick-upu, snaží se Chevrolet nastartovat spínačem na sloupku řízení. Tento typ spínače nebyl běžný až do konce šedesátých let. Náklaďáček z éry 40. let měl zapalování na palubní desce. (biker)
Reklama