Režie:
Adam WingardKamera:
Ben SeresinHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Alexander Skarsgård, Millie Bobby Brown, Rebecca Hall, Brian Tyree Henry, Šun Oguri, Eiza González, Jessica Henwick, Julian Dennison, Kyle Chandler (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Legendy se střetnou ve filmu Godzilla vs. Kong, kde se tito mýtičtí protivníci setkávají ve velkolepé bitvě věků a osud světa tak visí na vlásku. Kong a jeho ochránci podniknou nebezpečnou cestu, aby našli svůj skutečný domov, a spolu s nimi je Jia, mladá osiřelá dívka, s níž si Kong vytvořil jedinečné a silné pouto. Neočekávaně se ocitli na cestě rozzuřené Godzilly, která postupně ničí celou planetu. Epický střet mezi dvěma titány - vyvolaný neviditelnými silami - je pouze začátkem tajemství, které leží hluboko v jádru Země. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (2)
Recenze (568)
Podobně špatný jako přechozí díl a přibližně dvakrát stupidnější než Pacific Rim (kterýmu se to chce podobat víc než Godzille z roku 2014)! Atmosféra, pocit tajemna a monstrozity - tři elementy, který byly u prvního dílu zásadní, jsou už úplně pryč, a tak nezbývá nic, co by se krom vizuálních efektů dalo chválit. Tohle je příběhově tak generický a předvídatelný, že to spíše působí jako automaticky vygenerovanej scénář než jako něco, co napsal člověk. Mohlo to mít fakt klidně třeba jenom půl hodiny (#whedoncut!). Největším hrdinou filmu je nakonec japonská whisky! ()
Godzila vs. Kong vs. Přeplácaná retardovaná pičidita je skvělou ukázkou toho, jak lze jednou megakokotinou elegantně spláchnout do hajzlu celý snaživě budovaný svět, tentokrát ťamanských Gigapokémonů. Tam, kde to v předchozích dílech kluci ještě jakž tak drželi v intencích sice kapku jednoduché, ovšem spektakulární, poměrně temné, sysla skoro dávající a místy i brutální podívané, nablil prostě Wingárd do hrnce růstovými hormony náhle vyhoněného goriláka, trapného nukleárního stegosaura a transformery, přihodil tři hrsti mozkové obrny, tunu čínských polymerů, koňskou dávku chaotického digibordelu, vagón fermentované debility a hovna, zamíchal imbecilitou postiženým Vernem, načež tu šlichtu bez zardění vychrstnul do xichtů mentálně atrofovaných školáků, usilovně si vyrypávajících šušně z nosu u Netflusu či jiného vzdělávacího kanálu. Jo, jo, hranice mezi kreativní fantazií a akutním kretenismem bývá holt někdy opravdu tenká. ()
Kong (102 m) od posledního filmu řádně povyrostl, ale jinak to nešlo, protože by proti Godzille (120 m) něměl nejmenší šanci. Souboje mezi monstry jsou fajn a destrukce Hong Kongu vypadá efektivně. Je docela škoda, že se nebere v úvahu hmotnost monster, protože Konga by určitě nebylo možné přepravit letecky. Lidé jsou ve filmu opět zbyteční a slouží pouze jako dějová výplň před další akcí. ()
Nemůžu si pomoci, ale vrcholem této série pro mě byl film Godzilla II: King of the Monsters. Začalo to bizarní spatlaninou od Edwardse, kde se režisér až do závěrečných titulků nerozhodl, co vlastně chce točit. Pak jsme dostali mimořádně hloupého Konga, který alespoň bavil po akční stránce. Godzilla II se setkala s všeobecným nepochopením a nejnižšími tržbami. Přitom to byla právě ona, která fanouškům nabídla snad všechny prvky starého Kaiju žánru. Otevřela na mnoha místech vrátka pro budování monsterverse. Fungovalo tam až na lidské postavy téměř vše. Ale jestli někdo proklínal postavy v předchozím dílu, tak nevím, jaké pocity měl tady. Ale o tom až později. Tvůrci se zřejmě zalekli neúspěchu předchozího dílu, a tak všechny prvky, dějové linky i parádní atmosféru předchozího dílu spláchli do hajzlu. Místo nich tu máme naprosto přestřelené akční scény, kdy se nový režisér zcela vykašlal na nějaký pocit velikosti monster. Zabírá je z úhlů, ze kterých si nelze uvědomit jejich velikost, svou rychlostí popírají gravitační zákony (Kde je slavné Godzillí dupnutí z prvního dílu? Kde je pomalý vzestup z oceánu z druhého?) a na místo temných atmosferických barviček se všechno děje za dne, takže tu a tam vás oslepí nedokonalé CGI. Je to zcela jiný přístup než u předchozích dílů. Spíše se mi líbí ten předchozí, ale uznávám, že takto dobrou destruktivní akci jsem snad nikdy neviděl, takže palec nahoru. Pokud pomineme ale onu vizuální stránku, dostáváme se k mimořádně špatnému scénáři a strašným postavám. Ty kolem Konga ještě jakž takž fungují, i když se slzou v oku vzpomínám na klidného doktora Serizawu, ale ten novodobý Jar Jar Binks Godzillí série, dotěrný černoch se zálibou v konspiracích, to bylo něco katastrofálního. Jedna z nejotravnějších postav v historii kinematografie. Abych to shrnul, film splnil svůj zábavný účel, takže nemá smysl ho podhodnocovat, ale nejlepší díl série to není. ()
// No ty vole. Sestříhat to do patnáctiminutového klipu čistě těch bitek a pustit to v IMAXu místo reklam, asi bych skákal nadšením. Roztáhnout to na dvě nekonečný hodiny čekání, až se děj posune zase k monstrům, naprosto zbytečná lidská skvadra vykecá a já z toho budu mít alespoň to minimum audiovizuálního potěšení, to bylo fakt na pěst. Tahle filmová série mě kompletně míjí už od první Godzilly z roku 2014, jak se ale ukazuje, Edwardsův komorní katastrofickej thriller vzdávající hold sedmdesát let starým filmům, z toho nakonec ještě vychází nejlíp. Po tomhle už by to Warneři fakt mohli vzdát. 5/10 ()
Galerie (36)
Zajímavosti (26)
- Snímek je zasazen bezprostředně po filmu Godzilla II Král monster (2019) a 47 let po Kong: Ostrov lebek (2017), jež byl zasazen do roku 1973. (Kuzmik)
- Natáčení započalo 12. listopadu 2018 na Havaji pod pracovním názvem „Apex“ – štáb zavítal do centra Honolulu, k vodopádům Manoa Falls a točilo se i na válečné lodi USS Missouri. V lednu 2019 se filmaři přesunuli do Austrálie, zde se natáčelo ve státě Queensland (město Gold Coast), ateliérech Village Roadshow a hlavním městě Brisbane. Poslední zastávka byla v Hong Kongu. (fiLLthe3DD)
- Úvodní titulky obsahují odkazy a záběry z předchozích filmů patřících do tzv. MonsterVerse. Můžeme vidět např. zprávu o výpravě Williama Randy (John Goodman) na Skull Island z filmu Kong: Ostrov lebek (2017), souboj Godzilly a MUTA z filmu Godzilla (2014) či souboj Godzilly a King Ghidoraha z Godzilla II Král monster (2019). (NiWi)
Reklama