Série(2) / Epizody(20)
Obsahy(3)
Psychologicky laděný hororový seriál Castle Rock, situovaný ve fikčním světě Stephena Kinga, je originálním příběhem kombinujícím mýtické prvky a velice intimní způsob vyprávění, jaký známe z Kingových nejoblíbenějších děl. Na několika málo čtverečních kilometrech mainských lesů se postupně odehrává epická sága utkaná ze světla a temnoty. (HBO Europe)
(více)Videa (6)
Recenze (104)
1. série - Ačkoliv děj drží pozornost, je to takové neslané nemastné, aby vám předposlední díl podokopl nohy a skopal vás do kuličky. Bomba! Pět zasloužených hvězd. 2. série - Hlavní hrdinka je nevýrazný maniak, která roli získala nejspíš jen proto, že má obří modré oči a v každém díle je na ně zoom aspoň 20x. Děj slabý a s první sérií nuceně propojený (ale až někdy v 8. dílu). Konec pak odkazuje na úplně jiné Kingovo dílo. Hodně slabé 3 hvězdy. ()
Prvá séria ma sklamala. Pre fanúšikov sveta Stephena Kinga v nej bolo viacero žmurknutí (Shawshank, šerif Pangborn) a fórikov (hrali tu herci známi zo starších sfilmovaných kingoviek, ale paradoxne úplne iné postavy), výprava ponurého Castle Rocku v zovretí prastarých legiend a pochmúrnych jesenných lesov bola výborná a atmosféra počas prvých tajuplných dielov skvelá. Bohužiaľ, akonáhle sa s pribúdajúcimi dielmi mrazivé tajomstvo začalo postupne rozuzľovať, ukázalo sa, že v skutočnosti zas až tak veľmi mrazivé nebolo a ku koncu som už len nechápavo krútil hlavou nad bizarnými „časovými“ (a inými) zvratmi. Takže 2*. Do druhej série sa mi vôbec nechcelo ísť, ale nakoniec som sa nechal zlákať jednak tým, že relatívne nenadväzovala na prvú (až na pár momentov na konci, ale nič dôležité) a jednak tým, že sa príbehovo inšpirovala v Prekliatí Salemu a Misery. Vďakabohu sa druhá sezóna vydarila oveľa viac. Scenáre boli v dobrom priamočiarejšie a jednoduchšie, postáv bolo menej a boli sympatickejšie a akési ľudskejšie a to vrátane negatívnych, za čo môžeme ďakovať ako kvalitnému scenáristickému a režijnému vedeniu, tak pochopiteľne hercom v čele s Lizzy Caplan a Timom Robbinsom. ()
Billa Skarsgarda do každé rodiny, ale silně mě zklamalo, že místo opravdového konce se rozhodli pro zadní vrátka. A po přečtení rozhovoru s tvůrci a druhém shlédnutí mi přijde, že ne že by si otvírali vrátka, ale spíš že ve stylu J. J. Abramse a jeho Ztracenců záměrně nemají ucelenou vizi, o čem vyprávějí (takové ty kecy typu "je to na divákovi, jak si to vyloží, a my vlastně nevíme, jak je to správně"), a snaží se pouze být tajemní jak hrad v Karpatech bez narativního účelu, což je autorský přístup, který mě vysloveně se*e, mimo jiné proto, že to shazuje a ponižuje divákovu snahu pochopit vnitřní fungování toho magického fikčního světa. Jak si mám užít hledání klíče, když ho tam tvůrci odmítli schovat?! Dang it. P. S.: Melanie Lynskey rules a Waitsovu píseň "Clap Hands" jsem po dokoukání seriálu poslouchala asi deset hodin v kuse a teď ji mám nastavenou jako budík, aby neminul ani jeden den, kdy bych tuto píseň neslyšela. P. P. S.: Je rovněž možné, že jsem idiot a ještě k tomu slepý idiot, neboť že má Billova postava každé oko jiné barvy jsem si všimla až při druhém sledování a až u předposledního dílu. A to jsem po většinu času zírala hlavně na něj, co si budeme povídat. ()
1. série. Přesně jak jsem čekal, záležitost stojící na jméně, názvu, popkultuře a "předloze". Přišlo mi to neskutečně utahané, zdlouhavé a nezajímavé, přesně jako poslední Kingovky, u kterých jsem před dvaceti lety skončil. (*) 2. série. Jak byla první série slabá a nevýrazná, tak tahle je povedená, akční a nápaditá. Velmi mě potěšilo zapojení Marstenova domu. Lizzy Caplan je skvělá. (****) ()
Seriál, který na svém vrcholu dokázal nalákat a zaujmout spoustu lidí. Nějak ale rok 2018 stále šel a začalo nějak přibývat lidí, kteří s tím úplně nadšení nebyli. Je docela vtipné, že jsem tento kus opouštěl ještě v pozitivním ražení. A nakonec se k němu vrátil v naprostém antonymu. Ale je docela otázka, zda oprávněně? Seriál mě ze začátku v podstatě vůbec nezaujal, ale nějak jak přišel i dabing, tak i zájem, který kupodivu dodal seriálu určitou snesitelnost. Asi chápu, že se to moc lidem nezamlouvá v jistém ohledu, ale já jsem i dost věcí relativně pochopil. Nejsem génius v příběhu tohoto seriálu, ale viděl jsem i horší věci, které byli podány jako nějaký opus magnum a přitom to bylo jako na drogách. Tohle byl ještě ten kousek, který se kupodivu dal. Až podezřele dost. ()
Galerie (320)
Zajímavosti (13)
- V epizodě si můžete všimnout, že vedle obrazu ředitele Lacyho (Terry O'Quinn) visí vedle něj ještě jeden obraz na nímž je vyobrazen Bob Gunton, který si zahrál ředitele Nortona stejné věznice ve filmu Vykoupení z věznice Shawshank (1994). Jak film, tak seriál vycházejí z dílny Stephena Kinga. (HASIK1913)
- Postava Jackie Torrance (Jane Levy) odkazuje na postavu Jacka Torrance z Osvícení (1980). Když Jackie Torrance zabije Gordona sekerou, jde o přímý odkaz na Jacka Torrance (Jack Nicholson) z Osvícení a jeho nejslavnější scény, po kterém si vzala jméno. (Rammos)
- Když dozorce přivádí novou ředitelku věznice (Ann Cusack) do kanceláře, říká, že sebevraždu spáchali již 4 její předchůdci. Dále ukazuje díru po kulce, která tam je po řediteli Nortonovi. Toto je odkaz na legendární film Vykoupení z věznice Shawshank (1994), kdy se na konci filmu zastřelí ředitel Samuel Norton (Bob Gunton). (gavosh)
Reklama