VOD (1)
Série(2) / Epizody(20)
Obsahy(3)
Psychologicky laděný hororový seriál Castle Rock, situovaný ve fikčním světě Stephena Kinga, je originálním příběhem kombinujícím mýtické prvky a velice intimní způsob vyprávění, jaký známe z Kingových nejoblíbenějších děl. Na několika málo čtverečních kilometrech mainských lesů se postupně odehrává epická sága utkaná ze světla a temnoty. (HBO Europe)
(více)Videa (6)
Recenze (104)
1.série: Deset hodin se Castle Rock nafukuje, jako mysteriózní a inovativní bublina, aby ve finále splaskla tím nejbanálnějším způsobem. Vzít mistrovo slavné město, které umně propojuje Kingův vesmír a nevyždímat z něj nic nového, vyjma potěšujících easter eggů? Je vidět, že značka King neznamená Stephen King. Televizní zklamání roku a pro mě, jakožto kingofila o to bolestivější. 45% ()
Prvá séria ma sklamala. Pre fanúšikov sveta Stephena Kinga v nej bolo viacero žmurknutí (Shawshank, šerif Pangborn) a fórikov (hrali tu herci známi zo starších sfilmovaných kingoviek, ale paradoxne úplne iné postavy), výprava ponurého Castle Rocku v zovretí prastarých legiend a pochmúrnych jesenných lesov bola výborná a atmosféra počas prvých tajuplných dielov skvelá. Bohužiaľ, akonáhle sa s pribúdajúcimi dielmi mrazivé tajomstvo začalo postupne rozuzľovať, ukázalo sa, že v skutočnosti zas až tak veľmi mrazivé nebolo a ku koncu som už len nechápavo krútil hlavou nad bizarnými „časovými“ (a inými) zvratmi. Takže 2*. Do druhej série sa mi vôbec nechcelo ísť, ale nakoniec som sa nechal zlákať jednak tým, že relatívne nenadväzovala na prvú (až na pár momentov na konci, ale nič dôležité) a jednak tým, že sa príbehovo inšpirovala v Prekliatí Salemu a Misery. Vďakabohu sa druhá sezóna vydarila oveľa viac. Scenáre boli v dobrom priamočiarejšie a jednoduchšie, postáv bolo menej a boli sympatickejšie a akési ľudskejšie a to vrátane negatívnych, za čo môžeme ďakovať ako kvalitnému scenáristickému a režijnému vedeniu, tak pochopiteľne hercom v čele s Lizzy Caplan a Timom Robbinsom. ()
Billa Skarsgarda do každé rodiny, ale silně mě zklamalo, že místo opravdového konce se rozhodli pro zadní vrátka. A po přečtení rozhovoru s tvůrci a druhém shlédnutí mi přijde, že ne že by si otvírali vrátka, ale spíš že ve stylu J. J. Abramse a jeho Ztracenců záměrně nemají ucelenou vizi, o čem vyprávějí (takové ty kecy typu "je to na divákovi, jak si to vyloží, a my vlastně nevíme, jak je to správně"), a snaží se pouze být tajemní jak hrad v Karpatech bez narativního účelu, což je autorský přístup, který mě vysloveně se*e, mimo jiné proto, že to shazuje a ponižuje divákovu snahu pochopit vnitřní fungování toho magického fikčního světa. Jak si mám užít hledání klíče, když ho tam tvůrci odmítli schovat?! Dang it. P. S.: Melanie Lynskey rules a Waitsovu píseň "Clap Hands" jsem po dokoukání seriálu poslouchala asi deset hodin v kuse a teď ji mám nastavenou jako budík, aby neminul ani jeden den, kdy bych tuto píseň neslyšela. P. P. S.: Je rovněž možné, že jsem idiot a ještě k tomu slepý idiot, neboť že má Billova postava každé oko jiné barvy jsem si všimla až při druhém sledování a až u předposledního dílu. A to jsem po většinu času zírala hlavně na něj, co si budeme povídat. ()
Presne tohle je moje oblibene mysteriozni serialove zradlo, ktere jsem ze zacatku hltal na 100%, ale s blizicim se koncem serie to bohuzel ztraci tempo a kvalitu. Mno, a pokud si to kvalitu neni schopne udrzet ani po jednu serii, nema smysl ocekavat serii druhou. JJ Ambrams na produkcni zidli se nezapre, stejne jako Lost to dokaze zaujmout nastartovanim zahad, ktere ale nedorazi do dustojneho konce. 7/10 ()
Po skončení Leftovers jsem se bál, že budu muset čekat bůhví kolik let na seriál, který na mě zapůsobí obdobně. Můj strach byl zbytečný. Castle Rock je totiž naprosto dokonalý slowburn, který od diváka chce trpělivost, přemýšlivost, empatii a pozornost. Pokud tyto vlastnosti divák nemá, nedostane zřejmě nic jiného než nudu, nesmyslnost či zbytečnost. Pokud tyto vlastnosti má, dostane jednu z nejlepších, nejgeniálnějších a nejvypiplanějších věcí, co se za posledni dobu objevila. Vyzdvižen budiž naprosto božský casting, kde každá jediná postava je obsazena tak, jakoby ta role byla psaná přímo pro ní. Sedmá epizoda je potom jedna z vůbec nejlepších a nejsilnějších seriálových epizod, co jsem kdy viděl, a závěr, typicky Kingovsky antiklimatický, mohl být jen stěží lepší. První série - 100% ... Druhá série dupla na plyn a ze slowburnu se stal fasterburn s opět špičkovým castingem a hereckými výkony, dokonalým scénářem (celá série a lore v ní má opět strukturu přesně jako Kingovo knihy), tunou odkazů a spojení s první řadou a Kingovo vesmírem (doporučuji shlédnout znovu sedmou epizodu z první řady a poté předposlední a závěrečnou epizodu z této - pokud mi ještě potom bude někdo tvrdit, že to neni geniálně rozvrstvený, promyšlený a rozsymbolizovaný, pak se mu silně vysměju do ksichtu a k Vánocům mu koupím Brouka Pytlíka), doplněný skvělou hudbou a trefným soundtrackem a skvěle (ne)zakončený. Doporučuji tvůrcům natočit třetí řadu. Druhá série - 100% ()
Galerie (320)
Photo © Hulu / Dana Starbard
Zajímavosti (13)
- V úvodu můžeme slyšet větu: „Byl to ten podzim, kdy našli venku u kolejí tělo toho chlapce.“ Jde o referenci na povídku „Tělo“ od Stephena Kinga. Ta se dočkala filmového zpracování pod názvem Stůj při mně (1986). (Rammos)
- Sissy Spacek (Ruth Deaver) také hrála hlavní roli v filmovém zpracování Carrie (1976) od autora knižní předlohy Stephena Kinga. (Reesam)
- Mladší verzi Ruth Deaver hraje v několika scénách Schuyler Fisk, která je ve skutečnosti dcerou Sissy Spacek. (FaithZombie)
Reklama