Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1823 přijíždí do Říma mladý Pietro, italská metropole je však přísně hlídaná vojáky před karbonáři, a protože Pietro nemá žádné doklady, má při kontrole potíže. Zaručí se však za něj neznámá mladá žena. Pietro je samozřejmě také karbonář, který chce v tomto městě pomstít smrt svého kamaráda. Msta se mu podaří, ale je při útěku postřelen. Útočiště najde u jedné šlechtické rodiny. (MVanis)

(více)

Recenze (5)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Když se mě děti ptaly, proč mají číst Stendhala v sedmnácti, řekl jsem jim, že v osmnácti už je třeba číst Dostojevského. (Vnukům si už Stendhala vůbec nabídnout nedovolím). V porovnání s románem má Rosseliniho film jiné časové měřítko, něco se v něm ztrácí a něco naopak bují. Stendhal je ve své novelce nezvykle úsporný, nepouští se do žádných teoretických úvah, nic nevysvětluje, k ničemu nesvádí. Myslím si, že to není ta pravá parketa, ze které by se Rosselini mohl odrazit. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Téma vzdoru proti systému spracovaná do nudného vizuálu a nudnej príbehovej myšlienky, v ktorej romantika hrá zbytočne veľkú úlohu. Naviac s horšími, miestami až topornými hereckými výkonmi a tiež nezaujímavými a akoby narýchlo zbúchanými dialógmi, v ktorých sa dookola prepriera tá istá téma o povinnosti, o revolúcii a o spolupatričnosti. Film postráda aj akciu či aspoň náznaky napätia. Herečka v hlavnej úlohe je síce nižšej postavy, ani nepatrí medzi krásky, ale môže sa popýšiť aspoň plnokrvnosťou, všetky ostatné postavy sú bohužiaľ mdlé a nevýrazné. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě, že adaptace Stendhala bude romantická v klasickém politickém pojetí 19. století, kdy sice do osudu hrdiny vstupuje vášnivá erotická láska, ale ta se ukazuje příliš sobeckou (tedy z hlediska ženy, která si chce připoutat muže, aby zapomněl na svoje ideály) proti lásce k vlasti, svobodě, lidu atd. Nezapomeňme ani na celkový kritický osten směřovaný k svatoaliančnímu přízemnímu politickému konzervativismu, jemuž sekundoval Vatikán a vysoká katolická hierarchie ochotně a ráda. Důkaz, že nejen Visconti dokázal interpretovat romantickou epochu v jejích skutečných hodnotách a zápasech. ()

ella 

všechny recenze uživatele

Samá klišé vršená přes sebe, výraz herců i dialogy připomínají levnější telenovelu. Velká slova - velká gesta ve zbytečném filmu. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Film je adaptací stejnojmenné Stendhalovy povídky. (Olík)

Reklama

Reklama