Reklama

Reklama

Smolný pich aneb Pitomý porno

  • Slovensko Smolný pich aneb Pitomý porno (více)
Trailer 2

Kariéra učitelky Emi se ocitne v ohrožení, když se na internetu objeví video, v němž se oddává sexu se svým manželem. Nenápadná třicátnice je proto postavená před rodiče svých žáků, kteří mají rozhodnout o jejím setrvání v učitelském sboru na prestižní střední škole. Nekonvenční, satirický film režiséra Radua Judeho upoutal porotu MFF Berlinale, kde získal Zlatého medvěda. Přináší humorný a dráždivý pohled na současnou pokrytectvím nasáklou společnost libující si v předsudcích a ponížení. (Aerofilms)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (162)

Othello 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem si někde žehral, že dobovou fresku natočenou metodou Alexeje Germana, tedy zdánlivě nekoherentní chaotickou změť výjevů plnou pološílených postav, není možné natočit v současném nudném pragmatickém prostředí. Lol, jaká arogantní fňukna jsem. Fskutečnosti stačí postavit kameru na libovolný flek do Bukurešti a věci se dějí samy. První dvě třetiny filmu jsou naprosto boží Betlém, mimo jiné i proto, že se jedná stále ještě o film. Až třetí kapitola se promění v divadlo karikatur, kde se tak nějak povinně uchechtává již každý, protože je to jen zmaterializovaná gehenna názorových střetů na sociálních sítích. Radu Jude prostě tu "konstruktivní, pozitivní satiru" zase nezmák a ona ta jeho rezignace na rumunskou společnost (která je prakticky stejná jako naše, sryjako) ji ani nikdy zmáknout nedovolí. A je to tak dobře. Akorát mně by stačilo zírat dvě hodiny jenom na to, jak jde ženská Bukureští, kde jsou všichni úplně v prdeli. Ale maj velký auta. "Matematika říká, co by bylo, kdyby mohlo být úplně všechno." ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Je to soukromé a bylo to na specializovaném webu Golden Gate. Na stránce pouze pro dospělé!“ - „Tohle není soukromé, paní Cilibiu! Ovlivňuje to životy našich dětí, jejich duševní a emocionální zdraví!“ Čekal jsem nekompromisní, kousavou satiru a…dostal ji, velmi svéráznou a osobitou, místy možná až příliš. Film má 3 velmi odlišné části. První, „dokumentární“ (interakce „účinkujících“ s kamerou) plná dlouhých záběrů bukurešťských ulic a jakoby mimochodem i dění ohledně hlavní hrdinky, byla tu a tam dost trefná (díky za ta auta!). Druhá, tvůrcova docela „sebeukájející“ pasáž, nezávislá na 1. a 3., byla artovým tepáním do (nejen) rumunských reálií (což bych uvítal spíš v jiném filmu, ne zde). A třetí byla nejúdernější, a ač maximálně stylizovaná, bavila mě nejvíc. Hromadné ponižování učitelky, která se ovšem nevzdává tak snadno, bylo satirou v pravém slova smyslu. A nechyběla ani česká vložka či 3 různé konce (z nichž ten nejabsurdnější jsem ocenil až s časovým odstupem). Hodnotitelský ořech za slabší 4*, rozhodně to nebude pro každého. ()

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

To sa nám tu zas vyrojili rozumbrady, ktorí by určite aj porno Jardu Slávika označili za naturalistický prienik pod rektálne dermy spoločenských predsudkov. Ale ono to tak nie je. Keď vidím reálne porno a dokonca porno hnusnej ježibaby, tak je to len porno, žiadne umenie, žiadna satira. Ak malo ísť o satiru, mohla byť predsa ukázaná aj bez explicitnosti, veď v arte ide o myšlienku, nie o reálnu erotickú formu, či? Lenže tu ježibaba explicitne fajčí vtáka, explicitne sa nechá omrdať odzadu, explicitne sa polhodiny prechádza rumunskými uličkami a potom hodinu explicitne sa vykecáva, samozrejme návrat k záberom z porna musí byť. A to pre mňa umenie nie je. Jediná výhoda, že ježibaba mala drvivú väčšinu času na sebe rúško. Škoda, že ho nemala ani pri tom fajčení, lebo fakt sa na ňu kukať nedalo. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

V jádru klasická moralita, v jejímž karnevalovém závěru se v reakci na „internetové bunga bunga“ jedné učitelky vybarví pravé charaktery několika pokrytců. Trefuje se přitom do cílů tak pomalých, že je skoro nelze minout. Radu Jude ovšem na společenské a vypravěčské konvence útočí s takovým citem pro absurditu a takovou razancí, jakou se ve východo- a středoevropské kinematografii naposledy vyznačovaly snad filmy Dušana Makavejeva a dalších tvůrců jugoslávské černé vlny. ___ Jude přistupuje k nahotě a sexualitě s podobnou samozřejmostí jako rumunský film Touch Me Not, jehož plakát visí v pozadí úvodní scény sexu. Přestože si jej milující se pár zpestřuje maskami, vulgárním slovníkem a koženými důtkami, jedná se o docela obyčejné domácí š****í, na němž navzdory následujícímu dění není nic pohoršujícího. Mnohem urážlivějící věci se dějí na ulicích Bukurešti v úvodní části, kde vulgarismy a sexualizace žen představuje až děsivě samozřejmou součást městského ruchu. ___ Formální svobodomyslnost filmu o třech stylisticky odlišných kapitolách odráží komunikační nemohoucnost postav, které si kvůli věkovým, třídním nebo náboženským rozdílům a uzavřenosti ve svých myšlenkově omezených světech nejsou schopné naslouchat. Určitá neučesanost, daná i rychlým natáčením, zároveň zesiluje naléhavost Judeho kritiky. Není precizní analýzou společenských poměrů, ale naštvanou eklektickou palbou do diváků, kteří se třeba jen svým tichým přihlížením podílejí na tom, že zanedbatelné poklesky odvádějí pozornost od závažných zločinů a přispívají k rozdělení společnosti; že je vnější zdání (třeba v podobě vyleštěné sochy na školním dvorku) nadřazováno vnitřním hodnotám; že sexismus, rasismus a nacionalismus vytlačují demokratické ideály. Tváří tvář té náloži zdánlivě vyprázdněných observačních záběrů (které ve skutečnosti přetékají významy), nečekaných souvislostí, ztopořených penisů a citátů od Benjamina, Brechta, Eca, Kracauera nebo Kundery zkrátka nelze zůstat lhostejný. Ideální film do apatické doby a pravděpodobně nejvtipnější vítěz Zlatého medvěda. 85% ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Během první části jsem si říkal, tohle je tedy především smolný a pitomý film, než cokoli jiného, přestože jsem vnímal sociální aspekty a kritiku při nekonečné procházce Bukureští. Ta určitě neaspiruje na pozici nejkrásnější metropole Evropy, avšak k sociální kritice určitě vybízí. Druhá část patří do kategorie alternativy, experimentu, chceme-li kreativnosti a moje počáteční obavy rozptýlila. Nastoupila třetí část, která si mě získala a díky ní dávám s přimhouřením obou očí čtyři hvězdičky. Byla to groteska, sžíravá satira, psychologické dramedy? Možná se sám Radu Jude nedokázal rozhodnout, proto takový konec. Každopádně třetí část vyžaduje od diváka celkem slušný přehled v literatuře, historii i odkazech na jiné filmy, jinak si ji neužije - a s rumunskými reáliemi budeme mít asi potíže většina z nás v ČR. Vidím lehkou souvislost i s našimi Chybami od Prušinovského a česká stopa je patrná i díky účasti Petry Nesvačilové. Třetí část a diskusi v rámci ní si dovedu úplně přesně představit na Slovensku, v Polsku, Bulharsku, Maďarsku... Rumuni mě vlastně opět nezklamali, rumunská kinematografie stojí za sledování! ()

Galerie (15)

Zajímavosti (7)

  • V Rusku bolo verejné premietanie filmu zakázané kvôli "propagácii pornografie". (m.a.t.o.)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama