Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (19)

plakát

Temný případ - Part 5 (2024) (epizoda) 

Má to všechno, jen ne dobrý scénář. Scéna vy-víte-jaká byla herecky a filmařsky zvládnutá bravurně, její krátkodobá logika i ta dlouhodobá (ve vztahu k dlouhodoběji budovaným postavám, jejich motivacím, vztahům atd.) je ale úplně na palici.

plakát

Andor - Oko (2022) (epizoda) 

Brilantní, jsem hrozně vděčný, že tvůrci zcela odepsali humor. Ke Star Wars sice nějak patří, ale po všech těch srač****  je to nezbytná terapie.

plakát

Andor - Sekera zapomene (2022) (epizoda) 

Velmi dobré. Tento i předcházející díl ukazují z rebélie to, co jsme dosud nikdy neviděli - věrně předestírají atmosféru toho, co to znamená vzepřít se nekonečně mocnější, všudypřítomné a nemilosrdné imperiální moci. Všechen ten stres, nejistota, paranoia, amatérismus, ale i odhodlání a houževnatost - seriál by stejně tak dobře mohl zachycovat dřevní léta Fidela a revolučních skupinek kdesi v jihoamerických džunglích.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Udûn (2022) (epizoda) 

Platí mnoho věcí zároveň: a) mnoho těch, komu se seriál nelíbí, to tak mají, protože jsou rasisti; b) mnoho těch, komu se seriál nelíbí, to tak mají, protože jsou rasisti a seriál je prostě špatný; c) mnoho těch, komu se seriál nelíbí, to tak mají, protože seriál je prostě špatný; Já seriál nemám rád, protože je prostě špatný.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Na moři (2022) (epizoda) 

Je to určitě lepší, než jsem se obával. Vytknout by se toho dalo jistě mnoho, za mě zejména tendence seriálu být tak trochu jako každý obdobný současný film/ seriál z Hollywoodské produkce, kde se míří na marketingově osvědčené scénáristické prvky. Tohle nivelizování aktuální produkce mi leze krkem a u Pána prstenů to i trochu bolí, no. Zároveň je v tom ale i dost kvality, počínaje obsazením některých postav (Elrond, Durin, Nori), přes vykreslení některých ras (zejm. Chluponozi) až po místy vydařené dialogy. Vnímám kritiku Amazonu za tu více či méně výrazné odklony od kánonu, a ne vždy to lze obhájit nedostatečnými právy. Co se týče černých elfů, netrápí mě to - chápu, že ve smyslu ortodoxie kánonu to ledaskoho dráždí, ale ta zuřivost, se kterou se někteří vymezují právě vůči tomuto bodu je smrdět rasismem na sto honů - tzn. vznešená a moudrá bytost zkrátka dle některých nemůže být černá.

plakát

Monetovy lekníny - magie vody a světla (2018) odpad!

Tohle je vážně něco - jen velmi těžko si člověk může představit kýčovitější slátaninu. Průvodkyně Elisa kompletně na odstřel, stejně jako většina filmového štábu. Tvůrci chtěli evidentně vytvořit něco božsky poetického a originálního, ale je to propadák na celé čáře.

plakát

The Haunting (2018) (seriál) 

Spoiler Alert. Možná jsem přihlouplý, ale nakonec mi to moc nedávalo smysl. Hlavně, co se týče charakteru matky a jejího vztahu k Nell. Mnohokrát se opakovalo, že hrůzné činy neodpovídaly matčině povaze, že byla kýmsi (čímsi) posedlá, že byla někým jiným. Z tohoto posednutí ale nikdy nevybředla, tak co měla znamenat ta závěrečná family reunion v červeném pokoji? Takto není ani jasná finální role hlavní antagonistky Poppy. Zdálo se, že Nell a matka jsou v přímém rozporu, respektive, že Nell je ve sporu s posedlou matkou, která jí v tomto posednutí (snad Poppy) dovedla k sebevraždě a vedla k ní i další členy členy rodiny, které však Nell zachránila. Tento spor ale jako zázrakem ke konci nějak vyšuměl do ztracena. Matka přece neprocitla, což dokládá nucená sebevražda otce rodiny, je stále někým jiným. Tak jaká reunion? Jinak skvělý seriál.

plakát

Král psanec (2018) 

Jo, tak trailer mě namotivoval hodně. Prvních cca. 30 minut stopáže pak dále stupňovalo moje potěšení. Chci říct, že dlouhý nesestříhaný úvod, sporé dialogy a elegantní surovost bez pozlátka mě zprvu uchvátila. Začátek ukázal středověk tak, jak jsem ho vždy chtěl na plátně vidět. Ani příliš špinavý, ani příliš velebný, ale především prostý a přímočarý. S prvními střihy a začátkem krvavé zápletky nicméně film nabral otáčku ke klišé, repetitivnosti, neoriginalitě a nakonec bohužel až k obsahové vyprázdněnosti. Velká škoda. Přitom rozjezd a strnulá přemýšlivá tvář hlavního protagonisty (Pine) napovídaly, že to bude Shakespearovská pecka.

plakát

Solo: Star Wars Story (2018) 

Až téměř do úplného konce to bylo fajn, finále bylo ale úplně nezvládnuté. Přišlo bez smysluplné katarze, s neuvěřitelnými zvraty a vyšumnělo do prázdna. Emilia Clarke je nadto špatná herečka.

plakát

The Cloverfield Paradox (2018) 

Film by měl dostat nějakou cenu za nejkoncentrovanější přešlapování na místě.