Režie:
Ringo LamScénář:
Yin NamHudba:
Lowell Lo Koon-TingHrají:
Yun-fat Chow, Fui-on Shing, Tommy Wong, William Ka-Kui Ho, Tony Leung Ka-fai, Roy Cheung, Yin Nam, Kwok-keung Choi, Yue-Wa Szeto, Frankie Chi-hung Ng (více)Obsahy(1)
Yiua (LEUNG KAR FAI) se připlete k vraždě a je odsouzen k trestu ve Stanleyově věznici. Je vhozen do uzavřeného světa s vlastními pravidly. Dostane se do konfliktu se všemi, se kterými by si vůbec začínat neměl. Naštěstí pro něj se ho ujme Ching (CHOW YUN-FAT Neprůstřelný mnich, Full Contact), charismatický podvodník, který má ve vězení výsadní postavení. Jenže v Stanleově věznici kope každý sám za sebe. Vězeňské triády, obyčejní vězňové i kápové ti všichni se snaží přežít. K brutálnímu násilí dochází každý den, lidé jsou mrzačeni a vše pomalu a jistě spěje ke katastrofě. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (47)
Ringo Lam + Chow Yun-Fat, to ve mě, snad nepřekvapivě, vzbudilo očekávání explozivní akční jízdy. Nemohl jsem se mýlit víc. Tady se jede nečekaně civilní vyprávění o obyčejných lidech, jejich příbězích a vznikajících vztazích, a nevyhnutelně jak to ve vězení bývá i půtkách. Ale i ty se vyřeší jen ranami pěstí, na exploze opravdu nedojde. Vlastně ani na ty plameny ne. Tu jen uťáplý nováček se skamarádí s ležérním vězeňským matadorem a spolu se dostanou do křížku s místním bossem Yakuzáckého vězeňského gangu, a snaží se to nějak překlepat až do konce svého trestu. Level Shawshank to není, ale i tak příjemný film. Hlavně díky skvělým hercům. 7/10 ()
Pre mňa výborná záležitosť, ktorá stojí na perfektne vybudovaných charakteroch. Ringo Lam je druhý John Woo. Jeho príbehy majú atraktívne prostredie, hrdinov s ktorými sa vieme stotožniť a výbornú kameru. Prison on Fire umocňuje ikonickosť Yun-fat Chowa, ktorý patrí k špičkám Hong Kongského filmu. Taká škoda, že mu súčasné úlohy nie sú šité na mieru a nedosahujú kvality jeho ranných snímkov. Prison on Fire je ľudský, je vtipný a finále vzbudzuje potrebné emócie, ktoré od filmu vyžadujem. Plus je to krásne natočené s množstvom vsuviek - kobra, čistenie záchodov. Jeden z vrcholov. ()
Zpočátku spíše průměrný, zajímavý, ale již několikrát zpracovaný příběh o tvrdosti a nelehkém životě ze mřížemi, který ovšem postupující stopáží získává na kvalitě. Obvzláště ke konci atmosféra hodně houstne. V úvodní části to drží nad vodou jednoznačně herci. Chow Yun-Fat opět zcela přesvědčivý a charisma z něj přímo odkapává, což asi již těžko někoho překvapí, ovšem že i ostatní hrají skvěle a bezproblému jim jejich recividisty uvěříte již tak jasné není. Jako hodně z HK snímků film staví hlavně na přátelství ústřední dvojice, přesto patří spíše do kategorie syrovějších snímků typu Přežít kriminál než-li "lidských" jako Vykoupení z věznice Shawshank. ()
Slušná väzeňská dráma, ktorej by ale vôbec neuškodila rozsiahlejšia zápletka. Na 107 minútach sa toho príliš neudeje. Odhliadnuc od toho ale herci skvelí, bitky správne naturalistické a emócie taktiež nechýbajú. Trochu ma prekvapila demokratickosť systému vo väznici, týkajúca sa vzťahu väzňov k mužom zákonu. ***1/2 ()
(KDV) VĚZENÍ V PLAMENECH je v mnoha ohledech znevýhodněné, a tudíž může být v rámci filmografie režiséra, herce ve (vedlejší?) roli či národní kinematografie opomenuto, popř. dokonce negativně přijato kvůli zklamaným (nesprávným) očekáváním._____ Ringo Lam si sice v roce 1987 získal větší pozornost drsnějším MĚSTEM V PLAMENECH, ale to neznamená, že by jeho vězeňské drama s komediálními prvky nestálo za pozornost už třeba v rámci režisérovy tvorby svým zakončením, které je nezvykle pozitivní. Ačkoliv je MĚSTO V PLAMENECH fanoušky asijské produkce vyhledávanější, protože ho (nepřiznaně) zremakoval Quentin Tarantino ve svém debutu GAUNEŘI, VĚZENÍ V PLAMENECH má svou nepřehlédnutelnou historickou hodnotu, když ukazuje formování Triád a přímo za to obviňuje nečinný systém a některé jedince v něm._____ Tony Leung se zdá být ústřední postavou, protože je s ním divák od úvodních chvil a s chodem věznice a tamními zákony se seznamuje prostřednictvím něj, ale vyprávění se začne postupně více zaměřovat na postavu Chow Yun-Fata. Divák je vyveden z míry nejenom vyprávěním, které se polovinu stopáže soustředí na jednoho hlavního protagonistu, z něhož se stane ten vedlejší, ale i tím, že Chow je zprvu profilován v rozporu se svými rolemi v heroic blood-shed Johna Woo jako komická postava. Její přerod je pak návratem k typům rolí, které ztvárňoval předtím, a zároveň závěrečný happy end je po předchozí scéně ospravedlnitelný vzhledem k strukturaci snímku, kdy se střídají odlehčené a drásavé sekvence. ()
Galerie (22)
Photo © Cinema City Film Productions
Zajímavosti (1)
- Natáčení trvalo pouhých 21 dní. (tequilla)
Reklama